Gå til innhold

Jeg skal kjøpe ny spillkonsoll. Xbox 360 Elite vs. Playstation 3 40 GB

henkeZ

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg skal kjøpe ny konsoll. Det blir mest sannsynelig Xbox 360 Elite, men, før jeg tar beslutningen, hva er best av Xbox360 og Playstation 3?

Har den gamle Xboxen fra før, og ønsker og bruke dem på Xbox 360.

Ett spørsmål til: Kan man lagre Xbox spillene på harddisken? Sånn man slipper og bruke CD?

Takker for svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begge konsollene selv, og jeg liker xbox 360 best. Synes den er bedre å spille på også pga xbox live. Grafikken er så og si den samme, noen spill har bedre på ps3 og noen på 360. Du kan ikke lagre spill på hardisken nei, bare de xbox classics'ene som du kan laste ned fra marketplace.

Endret av j8rgen
Lenke til kommentar

The 10 minute tutorial to Choosing the right Console:

1. Finn en butikk som har mengder med spill..

2. Stå foran hylla til Xbox 360 i fem minutt og studer alle coverene..

3. Gå så over til PS3 sin hylle og sjekk ut dem..

4. Lytt til hjertet.

5. Voila, valget er ditt.. Ingen av dem er en absolutt vinner.. begge har sine kvaliteter.. La spillene avgjøre!

Lenke til kommentar
Hei!!

Jeg skal kjøpe ny konsoll. Det blir mest sannsynelig Xbox 360 Elite, men, før jeg tar beslutningen, hva er best av Xbox360 og Playstation 3?

Har den gamle Xboxen fra før, og ønsker og bruke dem på Xbox 360.

Ett spørsmål til: Kan man lagre Xbox spillene på harddisken? Sånn man slipper og bruke CD?

Takker for svar!:)

Hva som er best av X360 og PS3 er en smakssak og begge enhetene har både sine negative og positive sider. Alt kommer ann på hva du selv er ute etter i din enhet. Om du er ute etter en muligmediaenhet "rett ut av boksen" kan PS3 være et naturlig valg for deg ettersom den kommer med en Blu-Ray spiller innebygget i enheten. Om du ønsker samme high def mulighet fra Xbox 360 må du kjøpe en HD-DVD addon som koster litt.

Dessverre er spillutvalget til PS3 per i dag litt tynt i forhold til X360 så om du er interesert i en enhet med godt spillutvalg med en gang er X360 Elite et mer naturlig valg ettersom X360 har vært ute lengere og har derfor en del flere spill å velge blant, i tillegg at den har BC til eldre Xbox spill. Vel å merke at nyere 40 Gb utgavene av PS3 ikke har BC med PS2 spill så om du kjøper en PS3 med det i tanken at du skal bruke den til å spille av PS2 spill så må du se om du finner en 60 Gb versjon som dessverre er gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar

PS3 helt klart! Den oser av kvalitet! Den vi også ha de aller beste spillene gjennom 2008!

flere hundre spill i BC katalogen! Flere muligheter med web browser! alle tar browseren for å være *en ting* når det i realiteten er flere... du kan laste ned filmer og liknende direkte fra internett gjennom ftp.

gratis online er det også.. så hvis du skal spille online i la oss si fem år så koster det deg hele 2500 kr på XBL. ikke småtteri det akkurat ;) og dette baller på seg hvis du skal nyte konsollen din lengre enn det.

ps3 har også trådløst nettverk og Blu Ray. Husk at dette er noe du skal ha i noen år fremover da. En venn av meg angrer skikkelig på kjøp av xbox. han måtte kjøpe 120 GB HDD for over tusen spenn. senere fant han også ut at han skulle ha trådløst nettverk og HD spiller. Blir fort mye penger det.

anbefaler alle å kjøpe 80 GB om mulig, ikke gå glipp av ps2 katalogen!!!

om du er heldig finner du fortsatt 60 giggen i en eller annen obskur butikk, 80 Giggen ventes vel i januar???

Endret av HeoAnd
Lenke til kommentar
PS3 helt klart! Den oser av kvalitet! Den vi også ha de aller beste spillene gjennom 2008!

flere hundre spill i BC katalogen! Flere muligheter med web browser! alle tar browseren for å være *en ting* når det i realiteten er flere... du kan laste ned filmer og liknende direkte fra internett gjennom ftp.

gratis online er det også.. så hvis du skal spille online i la oss si fem år så koster det deg hele 2500 kr på XBL. ikke småtteri det akkurat ;) og dette baller på seg hvis du skal nyte konsollen din lengre enn det.

ps3 har også trådløst nettverk og Blu Ray. Husk at dette er noe du skal ha i noen år fremover da. En venn av meg angrer skikkelig på kjøp av xbox. han måtte kjøpe 120 GB HDD for over tusen spenn. senere fant han også ut at han skulle ha trådløst nettverk og HD spiller. Blir fort mye penger det.

anbefaler alle å kjøpe 80 GB om mulig, ikke gå glipp av ps2 katalogen!!!

om du er heldig finner du fortsatt 60 giggen i en eller annen obskur butikk, 80 Giggen ventes vel i januar???

Hva hvis man ikke bryr seg om online spilling? Eller hva om online på 360 kanskje er verdt 500kr i året sammenlignet med hva PSN tilbyr? BC katalogen? PS3 har ikke det. Noen 80gig finnes ikke her. Kun 40gb som er den offisielle pakken nå. Og hvis en 80 gig kommer så vil den vel koste en del mer enn dagens 40gb også.

Hva hvis man ikke bryr seg om HD film ? Eller trådløst ? Du prater som om dette er ting alle bryr seg om. Faktum er at dette er noe de færreste bryr seg om. Men det er jo tydelig hvor dine preferanser ligger, særlig nøytral er du jo ikke.

Tror faktisk det at det ikke er rumble i PS3 kontrolleren vil være mer irriterende for de fleste.

Lenke til kommentar

Tror veldig mange her inne på Forumet syntes det er greit med Hd fremviser, dvs Blu-ray/ Hd-dvd!

Hør på magefølelsen din du, det hadde jeg gjort;) Selv valgte jeg ps3 pga at jeg liker ps kontrollen best, den har blu-ray og trådløst netverkskort( som jeg trenger) samt designet matcher tven min. Syntes også det er kjekt med gratis online, dersom man har lyst til å kun spille online av og uten at det skal koste noe ekstra. Siden jeg ser mye film, er det også en fordel at maskinen ikke støyer så mye!

Lenke til kommentar

..

Jasså? Det var da store ord å komme med uten å ha noe mer å banke i bordet med.. Men kan være enig i at den oser av kvalitet, spillpåstanden din er jeg derimot ikke enig i.

Selv så har jeg PS3 og X360 premium med HDMI og favoriserer i grunn ingen av dem, de fyller hverandre ut kan man kanskje si. Så jeg kan gi en kort liste over fordeler og ulemper slik jeg ser det:

PS3:

+ Blu-ray

+ Stillegående

+ Gratis online

- Labert spillutvalg, skal den brukes i hovedsak til spill så ville jeg kjøpt 360 i dag selv om det vil komme flere spill til den med tid og stunder.

- Stikka føles veldig skrøpelig ut. Ingen rumble, veldig lett og ser rett og slett billig ut.

X360:

+ Mange spill å velge mellom

+ Bedre online selv om det koster noen kroner i året. Vet ikke med dere, men 500kr er ikke allverdens fordelt på ett år.

- Støy? Noen påstår at den bråker som en støvsuger, andre mener at støynivået er levelig. Selv så mener jeg at støynivået ikke er plagsomt, men at den bråker mer enn PS3 er det ingen tvil om.

- Online koster penger? Nå havnet dette punktet på både fordeler og ulemper, men alle er jo ikke villige til å betale 500kr i året.

- Mangler litt utstyr som følger med PS3

Hvis jeg skal oppsummere det lille jeg har skrevet så vil jeg anbefale å kjøpe X360 hvis det er spill du er på jakt etter. Hvis du derimot er på jakt etter Blu-ray og har en HD-tv å kose deg med og ikke er så opptatt av spill så ville jeg kjøpt PS3. Uansett hva du ender opp med så gjør du ett godt kjøp i mine øyne.

Lenke til kommentar
+ Mange spill å velge mellom

+ Bedre online selv om det koster noen kroner i året. Vet ikke med dere, men 500kr er ikke allverdens fordelt på ett år.

Som sagt, dette er helt og holdent 'in the eye of the beholder'.

Hvis vi skal regne dette ut rent fysisk så har ps3 langt, langt flere spill med ps1 og ps2 titler. Flere enn xbox noen gang kan drømme om å få.

Faktum er at det er flere spill å velge mellom på ps3. Ikke prøv å nekt engang. Her snakker jeg om noen av de beste titler som noen gang er sluppet.

Så for de som ikke er kjent med playstation familien fra før av bør dette veie veldig tungt!!!

Hvilke kriterier legger du til 'bedre online'? det at man har mulighet til å sende in-game msg? Da kan jeg likesågodt snu på flisa og si; nei, ps3 har 'bedre online' fordi man kan lese nettsider og f.eks poste på forum med den.

(som jeg gjør her nå)

Når (merk *når* for det er ikke spørsmål *om* det kommer) in-game msg, mp3 støtte og Home kommer, er det da 'bedre online' på ps3?

Når vi snakker om spill som er 'next gen' så har muligens xboxen ett knippe flere titler. Men jeg mener nå da at de aller beste titlene som har sett dagens lys hittils har vært multiplatform. Er ikke akkurat noe stort tap at ps3 ikke har titler som kameo og halo3... lol.

ratchet&clank>kameo

cod4>halo3

Gran_Turismo>PGR

Oblivion>mAss_Effect

osv. osv.

Så som du ser stiller ps3 på lik linje, om ikke bedre i alle sjangre imo.

Hvem bryr seg om xbox kanskje har X antall flere generiske fps. Ikke jeg vaffal =P

Går man for de siste salgstall i europa er jeg heller ikke alene om å mene dette.

Støy? Noen påstår at den bråker som en støvsuger, andre mener at støynivået er levelig.

Jawohl, de aller fleste mener støynivået er veldig plagsomt. Skal man da modde konsollen for å få sånn nogenlunde ok støynivå mister man garantien.

Setter du inn ekstra vifte som kompensasjon for dårlig HW design hos ms mister du osgå garantien. mange modder den uansett fordi støynivået, som sagt, er uakseptabelt.

Når boxen red ringer må man dermed kjøpe ny.

Kjenner mange som er på sin andre, kanskje tredje xbox. Trenger vel ikke nevne at de angrer bittert på at de beit på kroken og kjøpte xbox på release?

Åpne øya folkens, XBOX360 er llame, dårlig designet tech med proprietære løsninger som koster mer enn det smaker.

Gå for PS3!!! :thumbup:

Endret av HeoAnd
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...