Gå til innhold

Kamerapakke til under 5000

Anbefalte innlegg

Heisann. Etter mye hjelp og råd i en annen tråd, har jeg kommet frem til at jeg skal kjøpe speilrefleks og muligens benytte meg av dette tilbudet (?) her: Link

Har dere noen bedre pakketilbud å anbefale - uansett kamera - til ganske lik pris? Har dere noe å si på den nettbutikken der? Toll o.l, kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok at Japan Photo får på lager snart. Du kan ringe å sjekke med de i morgen.

Det er uansett bedre å bruke litt mer penger hos Japan Photo som er en seriøs butikk. Minnekortet og vesken som Pixmania selger er noe billg ræl som ikke er verdt pengene. Kjøp heller et 2GB Sandisk Ultra II eller Extreme III og bruk litt tid på å finne en veske som du liker.

Tom

Lenke til kommentar

Alle disse får du til under 5000,- med optikk.

Sony A100 4990,- fra Japan Photo

Olympus E410 4677,- fra yaha.no

Canon 350D 3995,- fra Komplett

Nikon D40 3899,- fra Japan Photo

Forskjellene finner du i kjøpegaiden

De har alle sine fordeler og ulemper, hva som er viktig for deg finner du nok ut.

En minnebrikke koster en 100-lapp og to. Det samme gjør en ok veske på ebay.

Forøvrig har jeg hørt rykter om at Expert skal ha en kampanje på A100 med blits på nyåret, iom det er med blits vil nok denne koste mer enn 5000,-.

Lenke til kommentar
Er kameraet rasktere enn Olympusen? Edit: det er det.

Jeg er fryktelig usikker på hvilket kamera jeg skal velge nå, ass...

Velg med hjertet, da. Du kommer absolutt ingen vei med å stille nye varianter av samme spørsmål om og om igjen. Du får jo bare samme svar uansett, og det er at alle alternativene er jamnbyrdige, og at du som oftest får det du betaler for. Hvis det fremdeles er vanskelig, så tar du et ark der du skriver de forskjellige kameraene opp i hvert sitt hjørne. Sett fingeren på arket med øynene igjen. Stikk i butikken med penger i hånden, og kjøp det kameraet som fingeren falt ned på.

Det er det svaret jeg tror jeg skal gi til absolutt alle som spør om råd til nybegynnerkamera fra nå av, for rådene våre ser ut til å kun forvirre dem enda mer. Det virker nemlig som om nesten alle som kommer til oss for råd regner med at vi kommer til å prate sammen på MSN, og bli enige etter avstemming om hva vi skal anbefale.

Beklager den utblåsningen, men mer kloke svar enn det du får her får du ikke noen andre steder heller. Da kan man like godt be ekspeditøren i en butikk velge hvilket kamera du skal kjøpe av ham, basert på fortjeneste. Da blir to mennesker ganske fornøyde. Selgeren fordi han tjener mer på valget av kamera. Du fordi man uansett blir fornøyd med valget man foretar.

Lenke til kommentar
Hva er greien med bildestabilisator?

Det oppveier i stor grad problemet med bevegelsesuskarphet, siden det stabiliserer bildet mot bevegelser av kamera. Ved lang lukkertid blir det selvfølgelig slik at bevegelse fører til uskarphet, mens med stabilisator så kan du jobbe med en lukkertid som er minst to stopp lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...