Gå til innhold

Brent plasma skjerm... Hva nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei har en LG et aller annet 42". 80gb harddisk og en bra tv sånn jeg ser det....

 

Fikk først tv3 merket brent fast... nå er det mye mer over hele skjermen! (dama ser på tv3 uansett hva dem sender)

 

Kan det fjernes eller er tv`en bare og kaste?

 

I første omgang kan du trekke ut kontakten til tv-en i 3-4 timer. Det pleier å hjelpe...

Lenke til kommentar

Finn en kanal med snø og la den stå på i et par timer..Jeg har en samsung 42 plasma og i menyen der kan jeg velge 2-3 forskjellige ting mot fastbrenning.Det er en helt hvit skjerm eller en hvit skjerm med en sort stripe som går over skjermen kontinuerlig.10 min med den hvite skjermen med den sorte stripa så er logoer borte fra min..

Lenke til kommentar

Du kan få en img-fil av meg.

Kjører et ''bilde'' som fjerner innbrenning.

Tviler på det er permanent innbrenning, skal mye til.

Gammel er tv'en?

 

Gi meg en pm så skal du få fila, har og en som du kan bruke til å se inn tv og den fjerner og innbrenning.

Så du kan få begge viss du ønsker der.

 

PS. Bryter ikke noen regler, iso-filene er gratis og kan finnes på nettet. Men husker ikke hvor. :p

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

hei. tven er ikke til salgs... mente bare at jeg trakk ut ledningen... hjalp ikke da :mad:

 

Har prøvd og latt tven stå på snø bilde i i 10 timer. Da fikk jeg 2-3 røde pixel feil midt på skjermen, men etter reboot var dem borte. Hjalp ikke noe særlig på fastbrenningen eller.

 

Har lastet ned et program hvor jeg må klikke ut hvilke områder på skjermen som er fastbrent. 1 og 1 pixel. er noe satans til jobb og den gjør ikke noe bedre enn vanlig "snøstorm" bilde.

 

Tven er vel 1år gammel....

Lenke til kommentar
hei. tven er ikke til salgs... mente bare at jeg trakk ut ledningen... hjalp ikke da :mad:

 

Har prøvd og latt tven stå på snø bilde i i 10 timer. Da fikk jeg 2-3 røde pixel feil midt på skjermen, men etter reboot var dem borte. Hjalp ikke noe særlig på fastbrenningen eller.

 

Har lastet ned et program hvor jeg må klikke ut hvilke områder på skjermen som er fastbrent. 1 og 1 pixel. er noe satans til jobb og den gjør ikke noe bedre enn vanlig "snøstorm" bilde.

 

Tven er vel 1år gammel....

 

Når tv-en ikke er eldre enn 1 år så er det lite trolig at innbrenningen er permanent. Du kan også ta kontakt med produsenten. Jeg vet ikke helt hva slags garantier de har på slike ting.

 

De har vært flinke til å fraskrive seg garanti rett på systemenes svakheter. Det er som med clouding og døde pixler på en lcd. Det er bare noen få selskaper som har pixelgaranti. I de gamle instruksjons manualene står det ofte at yteevnen til skjermen ikke går ned selv om noen pixler dør...

Lenke til kommentar

FAnt noe som heter ISM metode under menyen på tven. Der kan jeg velge : normal, hvitvask, orbiter, inversjon. Virker som om det er noe "fastbrent rens" opplegg. Lot den stå på hvitvask en times tid i går. Mye ble borte, men kan skimte tv3 fortsatt. Regner med at et par timer til vil gjøre susen....

 

Takker så mye for svar alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...