chubbchubb Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hei ! I går rengjorde jeg cpu, vifter, ram brikker og skjermkort med lufttrykk spray flaske som man får kjøpt på Clas Ohlson. Da jeg satte alt på plass igjen der det skulle være og skrudde på pc skjedde følgende: Maskinen slår seg på ,men den vil ikke "jobbe". Dvs laste inn det den trenger for å få opp skrivebord. Den karakteristiske lyden man hører når man starter opp maskinen kommer heller ikke. På skjermen får jeg bare opp meldingen "No Input Signal", og det er jo opplagt når maskinen ikke vil jobbe. Jeg har sjekket alt av kabler og satt i komponentene på nytt, uten at det hjalp. Noen som vet feilen her ? Svar mottas med stooor takk Lenke til kommentar
TAS Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Kan ha skjedd noe med skjermkortet,ettersom du ikke har no input signal. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 ja, kanskje du burde prøve med eit anna skjermkort? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Prøv å resette CMOS God jul! Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Prøv å resette CMOS God jul! Hei igjen ! Takker for svar sålangt. Jeg prøvde med to andre skjermkort til ingen nytte. Da kan jeg utelukke at det er noe galt med skjermkort. Da står jeg igjen med Cpu og ram brikkene. Jeg har mest tro på at det er noe galt med Cpu boksen, men jeg synes det er ganske merkelig. Jeg har tatt den ut og rengjort for støv flere ganger tidligere uten problemer. Et spm. Jeg tok ut DVD rommen som var "slave". Tror dere dette kan ha noe å si at maskinen ikke vil kjøre ? Jeg satt den inn igjen men det hjalp ingenting. Hvordan resetter jeg CMOS ? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ta ut et rundt betteri som sitter på hovedkortet Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Det hjalp ikke heller. Men det er nok noe i BIOS som er ruskende galt. Er det ikke cpu boksen som styrer det ? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 nei. Å resette cmos er å resette bios Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Typisk nybegynnerfeil: Har du husket 12V-railen som skal i hovedkortet? (Gir strøm til CPU) Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Setter inn et bilde jeg, så hvis dere ser noe av betydning er det bare å hyle ut Hmmm den 12volts du foreslo....er det den Input Dc 12 Volt du ser helt nederst på bilde i høyre hjørne ? Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Setter inn et bilde jeg, så hvis dere ser noe av betydning er det bare å hyle ut Hmmm den 12volts du foreslo....er det den Input Dc 12 Volt du ser helt nederst på bilde i høyre hjørne ? Den kabelen som ligger helt nede til venstre (hvit kabel)....gir fra seg et rødt lys når man ser kabinettet bakfra,,vet ikke om det har noe å si...skal den gi fra seg rødt lys ? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Ser ut som du har kobla riktig. Kanskje skjerkortet skal ha egen strøm? Lenke til kommentar
Ace902 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Er det der etter at du har rengjort? Støv over alt jo... Prøv å ta ut ene minnebrikka å kjør med bare den ene i, evt prøv med den andre. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Jeg har vert borti PC-er som ikke vil starte ved for liten last på PSU. Prøv med CD-spilleren koblet på. Sjekk også hva statuslampene på D-bracketen din sier (tror det er navnet på den) Endret 23. desember 2007 av Inf3rn090 Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Er det der etter at du har rengjort? Støv over alt jo... Prøv å ta ut ene minnebrikka å kjør med bare den ene i, evt prøv med den andre. hehe ja ser det er en del støv ennå, men helt andre plasser der jeg rengjorde. Cpu f.eks var tildekket av støv, det samme med skjermkort. Men mitt spm nå er. Tror dere det er mest sannsynlig at noe har gjort slik at cpu boksen ikke virker lengre ? Og er det ikke cpu som får bios til å starte ved oppstart av maskin ? Endret 23. desember 2007 av chubbchubb Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 CPU-boks? Blir vel bedre å kalle det brikke. Tror dere det er den som kanskje er skadet som gjør at ikke Bios vil på ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 CPU-boks? Blir vel bedre å kalle det brikke. Tror dere det er den som kanskje er skadet som gjør at ikke Bios vil på ? Ah, selve cpuen mener du? Om du har tatt av cpu så kan den ha blitt skadet, men jeg antok at du ikke hadde gjort det siden det antakeligvis ikke kommer noe støv under den...? Lenke til kommentar
chubbchubb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 CPU-boks? Blir vel bedre å kalle det brikke. Tror dere det er den som kanskje er skadet som gjør at ikke Bios vil på ? Ah, selve cpuen mener du? Om du har tatt av cpu så kan den ha blitt skadet, men jeg antok at du ikke hadde gjort det siden det antakeligvis ikke kommer noe støv under den...? Jeg tok ut "boksen" som jeg vil kalle det hehe...den med riller i som støv samler seg...under boksen er cpu brikken. Jeg skal ta et bilde av brikka så kan dere se om noe er galt. Vil forøvrig takke for all hjelp og råd så langt. Setter pris på det Håper vi får maskinen til å virke igjen. Bilde kommer snart. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det er vifta og kjøleribba til CPU'n (prosessoren). Har du tatt ut cpu'n? kanskje du da har knekt en av pinnene på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå