v3g4rd Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Den lille LAN-spill tråden Sist oppdatert - 13.04.08 Jeg ser at mange spør om nettopp dette, og tenkte det kanskje hadde vært greit med en samletråd hvor alle spillene blir listet opp etter kategori i alfabetisk rekkefølge. Moderne spill tas med på listen, men av de som tilhører den eldre garden - er det kun de som fortjener å stå på listen som blir ført opp. Det vil også være en egen kategori for "småspill" - som kan spilles mens en for eksempel venter på at noen andre skal lage seg pizza eller lignende - og som heller ikke krever allverdens av systemressurser. En annen spesialkategori er for de som er morsomme, men en del tidkrevende. I tillegg, vil jeg markere spillene med en rød o for oldie (but goodie!), som betyr at det også kan spilles på eldre maskiner. Hvis du har en maskin som er rundt 3 år gammel, vil spillene merket med grønn stjerne (*) gå glatt ganske greit. Øvrige spill merkes ikke. Bilspill: Flatout 2* Insane o Live for Speed TrackMania o TrackMania Nations * TrackMania Sunrise * TrackMania United * FPS: Action Quake 2 o Aliens VS Predator 2 o Battlefield 2 * Battlefield 2142 Call of Duty 2 * Call of Duty 4 Codename Eagle o Counter Strike 1.6 o Counter Strike Source * Crysis Duke Nukem 3D o o o Far Cry * Gears of War Giants: Citizen Kabuto o Ghost Recon o Garrys Mod * Half Life 2: Deathmatch * Half Life 2: Empires Mod * Halo - Combat Evolved * Operation Flashpoint o Quake 2 o Quake 3 o Serious Sam 2 * Swat 4 Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy o TC's Rainbow Six: Lockdown TC's Rainbow Six: Ravenshield * TC's Rainbow Six: Vegas Team Fortress Classic o Team Fortress 2 * Unreal Tournament 2004 * Unreal Tournament 3 RPG: Diablo 2 o Dungeon Siege 2 * Guild Wars * Titan Quest World of Warcraft * Strategi: Age of Empires 2 o Age of Empires 3 * Company of Heroes Command and Conquer: Generals * Command and Conquer 3 Empire Earth o Empire Earth 2 * Empire Earth 3 LOTR: Battle for Middle Earth * LOTR: Battle for Middle Earth 2 Homeworld 2 o Medieval II: Total War Red Alert 2 o Rise and Fall: Civilizations at War Rise of Legends Rise of Nations o Rome: Total War Starcraft o Settlers 2 10th Anniversary * Supreme Commander Total Annihilation o Warcraft 3 o Warcraft 3 - Defense of the Ancients (DotA) o Warhammer 40k: Dawn of War * World in Conflict Småspill: Liero Xtreme o MTP Target o RecWar Soldat o Tidkrevende: Axis and Allies: Iron Blitz o Civilization 4 Europa Universalis o Heroes of Might and Magic 3 o Heroes of Might and Magic 5 * Transport Tycoon - openTTD o Worms: 2, Armageddon [...] o Nå er det sikkert mange av dere som vil protestere fordi det er spill jeg har glemt å ta med, eller har utelatt - så da er det bare å komme med forslag og jeg vil legge dem til fortløpende! Det er også en del spill som jeg ser mange andre har foreslått - men som jeg ikke har prøvd selv (deriblant Call of Duty) og jeg trenger derfor hjelp med å gradere disse etter kategori og systemkrav. Ellers vil spill som jeg ikke har testet selv, men kun lagt til - ikke bli gradert etter systemkrav med mindre de som anbefalte spillet la dette til selv. Endret 13. april 2008 av v3g4rd Lenke til kommentar
crazylazy Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Har nettop vert med på Age of Empires II med exspansion LaN. Det er et av de beste lan spillene jeg vet om, brukte å spille Total Annilathion men siden jeg er så god vil ingen spille med meg De er de to jeg vil anbefale, de tar 2-3 timer å spille. Bra jobbet med listen over spill! Lenke til kommentar
RoverS90 Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Veldig bra med en samletråd for dette. Irriterer meg grønn av alle lanspilltrådene som kommer opp hele tiden. Et par forslag som jeg kom på i farten: Titan Quest (RPG) RecWar (småspill) Civillization 4 (strategi (tidskrevende?)) Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Live for speed Bilspill Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Total war (helts rome) Strategi Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Da var listen oppdatert. Har dere mulighet for å gradere spillene etter systemkrav også? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Nå er listen oppdatert på nytt, og jeg har i tillegg lagt på linker til samtlige av spillene - slik at beskrivelse og skjermdumper er innen kort rekkevidde Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du må ta med COD2 ravenshield Rainbow Six - Lockdown Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Da var tråden oppdatert Lenke til kommentar
robgar Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ikke særlig utbredt, og kanskje mer eller mindre utdatert nå. Men hadde det vært fler som spilte dette da det var nytt, kunne det blitt et knall lan spill : BFME og BFME II Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Rise and Fall er populært her i Lofoten.... Og Call of Duty 4 er blitt stort... Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Oppdatert på nytt:) Battle for Middle Earth husker jeg at jeg spilte ganske mye med en gang det kom, men det tok ikke spesiellt lang tid før jeg gikk lei av det.. Jeg har aldri prøvd det i multiplayer da, så det kan hende det er mer å hente der. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Hehe, ethvert spill er kun representert 100% i sin multiplayer form. Det var et enormt miljø rundt taktikker, klaner og turneringer. Største her var bfme.org som nå ser ut til å være nede / gått over til bfme2 ... Lenke til kommentar
keeperno Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Jeg var netopp på et Lan hvor vi spilte Rainbow six vegas, var helt sinnsykt gøy! Anbefales ! Lenke til kommentar
Lampen Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Ikke særlig utbredt, og kanskje mer eller mindre utdatert nå. Men hadde det vært fler som spilte dette da det var nytt, kunne det blitt et knall lan spill : BFME og BFME II :O! noen som fortsatt spiller det. jeg var en av de beste spillerne i bfme 2 vertfall. men kjenner ikke en fyr i gjøvik som spiller lenger. Nei jeg emner ikke jeg var public best. kom på andreplass i en turnering jeg tror mevault.ign.com hadde vant et tastatur:P g11 Endret 22. mars 2008 av Lampen Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Bra med en slik oversiktlig tråd. Du kan kanskje nevne Transport Tycoon (openTTD) under tidkrevende-kategorien. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Da er tråden på nytt oppdatert! Setter pris på at dere kommer med positive tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Bra nyeste spillene er lagt in og ! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 du kan ta med Gears of war under fps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå