Gå til innhold

Reparere HTC Touch

µT.

Anbefalte innlegg

Heisann!

En dag så fant jeg ut at jeg skulle flashe ROM'en på min HTC Touch. Dette gikk som smurt. Etter ca. 2uker så slo den seg av når jeg fikk innkommende samtaler eller SMS. Etter hvert så ville den ikke gå på i det hele tatt.

Når jeg fikk muligheten, så tok jeg en Hard-Reset, og håpte på at alt ville fungere som normalt. Men den gang ei. Samme problemet. Derfor tenkte jeg å installere ny ROM. Men gudene var ikke med meg den dagen, siden de fikk mobilen til å henge seg opp midt i flashingen. Resultatet ble en ubrukelig svart plastikk ting, som tidligere ble kalt "telefon". Altså, den er ubrukelig nå. Det er ingen operativsystem på den lengre.

Derfor valgte jeg å prøve å flashe den igjen fra Bootloaderen, men neida.. Det gikk jo selvfølgelig ikke selvom mobilen er CID unlocked osv.

Altså.. Nå som dere vet hva som har skjedd og litt til; hva tror dere dette vil koste å få fikset hos ett verksted? Skal nevnes at garantien røk så fort jeg tenkte på ordene flashing og ROM.

En ting til. Jeg har merket at jeg har fått en tidlig modell av telefonen som er fra Taiwan. Altså byggekvaliteten er ikke helt på topp, og skjermen er blassete, og man kan se "Touch-punktene"i skjermen. Har jeg rett til å bytte min Touch (når den er fikset) mot en annen Touch som er "i støtet"?

På forhånd takk for alle svar. And a happy christmukkah to you all!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spurt inne på XDA, men den informasjonen jeg fikk der, synes jeg ikke dugde.

Er Zodiac og Delta stengt nå? Må vel vente til over nyttår får å sende den inn uansett. Men det hadde jo være kjekt å få vite prisen.

EDIT: Skjedde ett eller annen muffens med post'n..

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar

Ja jeg lurer også på hva denne gjør på forsiden?

Sånn som jeg forstår deg har du kjøpt en telefon i eller i fra Taiwan og du har uansett ingen garanti på den i Norge.

Hva det vil koste deg er det kun verkstedet som kan svare på. Hva vi brukerne på forumet gjetter på er jo uansett helt irrelevant!

Lenke til kommentar

Sånn som jeg forstår deg har du kjøpt en telefon i eller i fra Taiwan og du har uansett ingen garanti på den i Norge.

Hva det vil koste deg er det kun verkstedet som kan svare på. Hva vi brukerne på forumet gjetter på er jo uansett helt irrelevant!

Hadde nok ikke fått noen garanti uansett, når man flasher rom´n så gjør man noe som bryter med garanti avtaler.

Dette er en kjanse mann tar når når man flasher med "Cooked Rom´s".

Congrat´s !! : You Got A Brick :)

Lenke til kommentar

Touch'en er kjøpt i Norge. Av Chess. Men siden jeg skiftet ut ROM'en, så røk garantien. Og det er jeg fullt klar over.

Er det noen som vet om det går an å få tak i orginal ROM'en igjen? Har sjekket på XDA, men jeg fant ingenting der.. Men skal nevnes at jeg ikke er god når det gjelder leting av noe som helst.. ;)

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Gjorde samme feilen med min W810i. Jeg tok den med til et verksted og sa at den "plutselig ble sånn etter jeg overførte noen sanger". Teoretisk sett fortalte jeg sannheten da jeg hadde overførte noen sanger uka før problemet skjedde. De tok telefonen og fikset den på 15 minutter.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjorde samme feilen med min W810i. Jeg tok den med til et verksted og sa at den "plutselig ble sånn etter jeg overførte noen sanger". Teoretisk sett fortalte jeg sannheten da jeg hadde overførte noen sanger uka før problemet skjedde. De tok telefonen og fikset den på 15 minutter.

Hehe.. Såpass ja.. Får nå se hva jeg gjør. Om jeg kaster meg uti flashingen igjen,(og misslykkes) eller at jeg leverer den inn. Men dette vil jeg ikke begynne med før etter nyttår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...