Uglegutt Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Dere bør lese denne og denne tråden. NB: Siste linken er visst virusbefengt, altså "enter at your own risk" Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz. Noen som har hatt dette problemet her på forumet? Endret 22. desember 2007 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Dere bør lese denne og denne tråden. Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz. Noen som har hatt dette problemet her på forumet? får VIRUS på link nummer 2 til en opplysning! ikke gå inn der.. damn it. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Er vel først og fremst snakk om ved kjøring med minnehastigheter på 1000MHz+(2000MHz+ effektivt) over lengre tid at minnekontrolleren tar skade. Er nok derfor produsentene ikke kjører opp minnehastigheten på de fabrikkoverklokkede versjonene sine også. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har en XFX 8800GT XXX (core=670). Når jeg spiller Crysis (og ikke har fikset vifte hastigheten) så fryser Crysis ved ca 92grader hver gang (med blå og grønne artifakter over hele skjermen). Har hørt at årsaken kan være at kanskje minnet på skjermkortet blir for varmt. Måleren måler kun GPU. (løste seg ved å fikse vifte hastigheten vha RivaTuner) Spiller jeg Halo 2 så fryser spillet rimelig fort(10-15minutter). Og det ser IKKE ut til å være temperatur relativt. Har fikset viftehastigheten og tempen går ikke mer enn opp til ca 80grader. (Har også nedklokket til 640 på core og automatisk tilsvarende på shader og memory) Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Har en XFX 8800GT XXX (core=670). Når jeg spiller Crysis (og ikke har fikset vifte hastigheten) så fryser Crysis ved ca 92grader hver gang (med blå og grønne artifakter over hele skjermen). Har hørt at årsaken kan være at kanskje minnet på skjermkortet blir for varmt. Måleren måler kun GPU. (løste seg ved å fikse vifte hastigheten vha RivaTuner) Spiller jeg Halo 2 så fryser spillet rimelig fort(10-15minutter). Og det ser IKKE ut til å være temperatur relativt. Har fikset viftehastigheten og tempen går ikke mer enn opp til ca 80grader. (Har også nedklokket til 640 på core og automatisk tilsvarende på shader og memory) Har XFX kortet stock kjøleren? Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Den har sin egen som jeg har skjønt. Litt større vifte en den standarden "alle de andre" har (men ja. den som fulgte med). Jeg har grønn PCB versjonen. Har skjønt det slik at svart PCB versjonen er nyere. Endret 21. desember 2007 av wolf5 Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg kjører mitt på 1820/750/995x2 mhz helt greit stockkjøler. Blir ikke varmere enn i underkant av 60c under crysis/3dmark06. men med mer enn 1000mhz minneklokk fryser csysis og jeg får rare artifacts i 3dmark. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Dere bør lese denne og denne tråden. Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz. Noen som har hatt dette problemet her på forumet? nå har ikke minnet på 8800gt eller gts høere klokke en 1800 og 1940 effektivt, så ser ikke helt problemet ? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Dere bør lese denne og denne tråden. Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz. Noen som har hatt dette problemet her på forumet? nå har ikke minnet på 8800gt eller gts høere klokke en 1800 og 1940 effektivt, så ser ikke helt problemet ? Det er noen som overklokker skjermkortene sine. Det kan med dette minnet få fatale følger. Det er problemet. Visstnok. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Dere bør lese denne og denne tråden. Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz. Noen som har hatt dette problemet her på forumet? nå har ikke minnet på 8800gt eller gts høere klokke en 1800 og 1940 effektivt, så ser ikke helt problemet ? Det er noen som overklokker skjermkortene sine. Det kan med dette minnet få fatale følger. Det er problemet. Visstnok. derfor safer jeg med kjøre 995 eller 999mhz på minnet ;p Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Dere bør lese denne og denne tråden. Minnet (eller nvidias minnebuss) på mange av de nye 8800GT og 8800GTS (512mb versjonen) tåler ikke høy klokk. Dette merkes visstnok på artifacts ved minnehastigheter over 1000MHz. Noen som har hatt dette problemet her på forumet? nå har ikke minnet på 8800gt eller gts høere klokke en 1800 og 1940 effektivt, så ser ikke helt problemet ? Det er noen som overklokker skjermkortene sine. Det kan med dette minnet få fatale følger. Det er problemet. Visstnok. ehm joda. men er ikke noe nytt at hvis man overklokker minnet så kan kortet fryse. hadde det vært et problem på orginale frekvenser så hadde jeg skjønt det. men klokking skjer jo på eget ansvar og er alltid risikofyldt. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 det er minnefrekvensen som bestemmer båndbredden er det ikke? (^^) Har 63,9gbps på mitt 8800gt. etter det jeg har testet videre så skal det en del til for å få bedre resultater med å øke core og shader frekvensene, uten å øke minnefrekvensen betraktlig mer. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Det er minnebåndbredden som begrenser G92 kortene i ytelse ifølge GDI. Det er jo også noe av grunnen til at de er billigere å lage siden det medfører mindre komplisert PCB osv. Personlig synes jeg Nvidia kunne kalt G92 GTS for GTO. Endret 21. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 skal jo ikke klage på ytelsen..hehe.. prøvde aldri å klokke mitt 7950gt 550m, men synes jeg har fått mye for pengene med 8800gt så langt.var ikke så imponert når det var stock egentlig, men med litt klokking, ikke så mye, bare litt, så syntes jeg det var vert det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hvor mange FPS økning fikk du og hvor mye klokket du på hver enhet? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) hmm..økte til 650 og 1750 mener jeg, noe rundt der. kansje litt lavere. fikk en 5-15 fps mer økning ja. merket det godt på enkelte 'scener' i 3dmark06. slik jeg har det nå har jeg litt over 80 fps i begynnelsen på første testen i 3dmark06. på stock hadde jeg kansje 50-60. -og det var uten å stille på minnet. den så jeg faktisk ikke før ettepå ^^ Endret 21. desember 2007 av viiite Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hvor mange FPS økning fikk du i spesifike spill? Har du noen eksempler der? Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 har egentlig kun testa crysis og litt cod4. fikk en 10-15 fps i økning på crysis, og alt går litt smooth-ere liksom. i cod4 ble alt mye glattere. hadde vell en ~25fps i crysis i stock, avrage tenker jeg. nå har jeg omlag 30-40fps. ikke konstant. men ligger på ca ~33fps vil jeg si avrage. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Så enorm økning på bare litt klokk? Hva med temps og du bruker stock kjøler? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Så enorm økning på bare litt klokk? Hva med temps og du bruker stock kjøler? hvis du ser så har han klokka shaderene fra 1500 til 1750. og shaderene har myye å si i crysis f.eks. mer å si en core clock nesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå