.vision Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Hei, Skal bygge en stue-pc, men trenger hjelp fra dere. Den skal brukes 90% som avspiller i full-hd og krever derfor at maskina gir ifra seg et krystalklart bilde. Kan hende jeg bruker den litt til eldre spill i ny og ned, men det er ikke der den skal brukes mest. I tillegg ønsker jeg at den skal være så lydløs som overhodet mulig. Har derfor plukket ut komponenter som jeg tror er bra og stillegående. Her er oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61428 Trenger også innspill på tv-kort. Har en PVR-dekoder fra Canal Digital fra før, og da trenger jeg vel egentlig ikke tv-kortet? Alle forslag o.l. tas imot med stor takk Mvh Gunnar Endret 19. desember 2007 av mEttOx Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Bør være bra oppsett. Er litt usikker på om prosessoren din kommer til å klare de verste filmene 100% hakkfritt, men det kommer jo litt an på hva slags filmformat du spiller av, og om skjermkortet har støttet for formatet du spiller av. Grafikkortet er helt topp. tv-kort er jeg blank på Lenke til kommentar
trydis Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Min P4 3.0 @ 3.4 Ghz klarer 1080p, så den CPU'en burde ikke være et hinder. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Asus har generelt dårlige lydkort etter hva jeg har hørt Integrert IR-mottaker i Fusion er ikke enkel å ha med å gjøre Kjøp MCE fjernkontroll Husker ikke hvilket PR-nummer av X2 som støtter AMD Away. Bommet litt på det selv, men betyr ikke mye 2600XT = PRO med mer varmeutvikling (høyere core speed). Trenger du ikke HDMI ville jeg sett på et pro-kort. Trenger også innspill på tv-kort. Har en PVR-dekoder fra Canal Digital fra før, og da trenger jeg vel egentlig ikke tv-kortet? Da kan du nesten glemme TV @ PC. Les mer på AVForum. Alternativt er analogt kort for a) analog kabel b) styre PVR via blastere (leveres med MCE fjernkontroll) Lenke til kommentar
.vision Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Da kan du nesten glemme TV @ PC. Les mer på AVForum. Alternativt er analogt kort for a) analog kabel b) styre PVR via blastere (leveres med MCE fjernkontroll) Nja, kommer egentlig til å bruke det som en "basestasjon" for serier, musikk og noe film. Så litt hensikt har den jo. Tror jeg blir droppen TV-kortet og heller koble PVR-dekoderen til PCen. Når det gjelder hovedkortet så bestilte jeg et msi-kort i stedet. Har et hjemmekinoanlegg og er litt kresen på lyden, så lydkort må jeg sikkert ha uansett. Takk for tipsene Endret 31. desember 2007 av mEttOx Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 . Tror jeg blir droppen TV-kortet og heller koble PVR-dekoderen til PCen. Det trenger du jo TV-kort til Bruker selv dekoder til TV-kort og styrer dekoderen med balstere. Fungerer fint, men er jo ikke digitalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå