Gå til innhold

Utvaskede farger på multiplattform spill på Ps3?


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein SDTV har vel ikkje HDMI, har den vel Urge? :)

 

Sidan desse vala gjeld HDMI, så går ein vel ut ifrå at apparatet er eit HDTV, eller noko liknande. Så eg spør igjen. Kvifor fant sony ut at desse vala skulle væra av?

Forskjellen er markant, skrudde på dette sjølv på min, og merka forskjell med ein gong. Men eg undrast stadig kvifor desse skal væra av.

Lenke til kommentar

Må virkelig si jeg er skuffet over Gametrailers.com nå, en såpass stor side som mange stoler på, burde klare å konfigurere Ps3'n sin til å vise det beste bildet. Det står også helt sikkert nevnt noe om dette i instruksjonsboka, samt at jeg synes slike ting er det første man burde sjekke ut når man kjøper en ny konsoll, dvd spiller eller hva det måtte være. Ihvertfal jeg sjekker alltid ut options og settings før jeg starter et spill osv. Det er noe jeg anbefaler alle å gjøre.

 

Grunnen til at disse står av som standard er sikkert fordi enkelte tv'er ikke støtter disse funksjonene.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Det veit eg faktisk ikkje. Men kjekt om nokon som har HDMI på 360en sin kan svara.

Eg har forøvrig aldri høyrd om desse instilligane før, eller sett dei på noko anna device. Men når eg smakar på ord som f.eks "Superwhite" så mimrast eg gamle stereoanlegget mitt, som eg hadde når eg var 10 år - som hadde feite klistremerker som skreik ut ting som; "Superfett megamaxx ultrabass", og "Sweettone©®™ multimax-equalizer" -- hehe.

 

Så eg stiller meg heller skeptisk til dette her, av natur. Men dog, eg ser jo forandringa med mine eigne auge. Og eg har vanskeleg for å tru at sony lagar maskina, med software som gir eit dårlegare bilete enn det som er "mogleg" -- for å kunna pusha ut slike "funksjonar". Men ein veit alder idag.

Lenke til kommentar

Superwhite vet jeg er en funksjon som støttes av en del hd tv'er. Full range RGB er også noe som er kommet med HD tv'er, slik jeg har forstått det. Det går nok på gamle begrensninger som nå er mulig å få til på nye hdtv'er. Mye er vel grunnet overgangen til HDMI som gir større muligheter. Derfor er dette ett valg, og ikke default. Ikke noe juks dette, slik Supadupa surrund sond from 1 speaker! Eller 3d wow effect osv osv.

Lenke til kommentar

Tja, får se litt da... Teste om det blir noen forskjell. Har jo HDTV med HDMI kabel så.

 

edit; Merker et mye mørkere bilde selv om det ser mye bedre ut. Tittet på noen gameplay videoer nettopp av Assassins Creed og Gran Turismo 5 Prologue. Syns bilde virket mer "naturlig" nå. :)

Endret av Triiiip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...