Gå til innhold

The Whiteboard Project – Et elektronisk whiteboard

Anbefalte innlegg

The Whiteboard Project er mitt forsøk på å lage et elektronisk whiteboard, eller lettere sagt en oppslagstavle på nett. Kommentarer til prosjektet går her.

whitaboathumb.png

Klikk på bilde for større utave.

Prøv ut systemet

http://bareare.net/whiteboa/index.php

Brukernavn: demo

Passord: demo

Hvordan bruke:

Trykk på lenken «Write» for å aktiver skrivefunksjonen. Trykk deretter på selve whiteboardet hvor du ønsker å legge til et nytt notat.

Ta tak i hanken helt nederst på notatet om du ønsker å endre høyde på selve notatet.

Dobbelklikk på et notat for å endre bakgrunnsfarge eller for å slette notatet.

Etter at du har gjort endringer på whiteboardet vil det automatisk starte en nedtelling for lagring. Du kan selv lagre når du vil ved å trykke på lenken «Save them now!» øverst i høyre hjørne.

Bakgrunnen til prosjektet

Jeg kan ærlig talt ikke se en potensiel inntekskilde for dette prosjektet, og det var helle ikke hensikten da jeg startet det. Det jeg håper på å oppnå med prosjeket, og til en viss grad allerede har gjort, er å få erfaringer når det gjelder

Javascript og Ajax.

Selve nytteverdien på prosjektet ser jeg på som relativt liten. Det er en viss mulighet for at systemet kan funke som en notatblokk for brukere, holde orden på avtaler. Og om muligheten for å dele et "whiteboard" mellom flere brukere kommer, vil systemet også kunne brukes til organisering av prosjekter og liknende. Men i hovedsak er altså dette prosjektet startet for å oppnå erfaring, samtidig som å illustrere mange nyttige funksjoner ved bruk av jQuery.

Kjente bugs

1. Personer med større skjermoppløsning enn andre brukere kan dra notater ut fra synsfeltet til de med mindre skjermoppløsning. På den måten «forsvinner» noen notater.
  2. Opplever problemer med HTML layout i IE7, samt den velkjente PNG bugen.

Lenker

Endringslogg

Last ned kildekoden

Endret av ahlt
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har jobbet litt med dette prosjektet den siste tiden, og har nå lastet opp en ny versjon.

Endringene er ikke mange, men viktige:

- ÆØÅ vises korrekt.

- Systemet funker i Opera og IE7.

Håper på å kunne presentere nye funksjoner iløpet av kort tid. Tips og ønsker om dette kan du evt. skrive her.

Endret av ahlt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...