Aetius Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Taket i Westminster Abbey. Tatt med ZeroImage 4x5" pinholekamera. Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Stunning! Her følger du jo alle kunstens regler. At veggene var litt for uskarpe for min smak, drukner i ren og skjær "Wow!"-effekt. Om vi skal kåre årets beste bilde fra bildkritikken, så stemmer jeg enkelt på deg! -MightyTwin. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 At veggene var litt for uskarpe.. De virker mer dradde enn bare ute a fokus - hvorfor? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 At veggene var litt for uskarpe.. De virker mer dradde enn bare ute a fokus - hvorfor? Det er en effekt av pinholekameraets natur. Pinholekameraer har som kjent ikke noe linse, og derfor vil bildet strengt tatt aldri være helt i fokus. Midten av bildet vil være skarpest og mest korrekt eksponert, mens begge deler faller drastisk av ut mot kantene. På grunn av at det mangler glass kan et pinholekamera egentlig ikke sies å ha noen brennvidde, men bildevinkelen på dette bildet tilsvarer ca 6mm brennvidde på et fullformatkamera (eller 35mm film). Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Er ikke pinholekameraer noe man konsturerer selv? Men synes bilde var fantastisk kult:) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Er ikke pinholekameraer noe man konsturerer selv? Men synes bilde var fantastisk kult:) Ikke nødvendigvis, man kan også kjøpe dem ferdige, som jeg gjorde. Mitt kamera er et 45 basic, også kjent som et 25B herfra: http://www.zeroimage.com/web2003/EntryPage/entryFrameset.htm Blenderen er ca f138... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå