Debauchery Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har et stort problem som jeg ikke har klart å finne løsningen på i de trådene jeg har sett som omhandler Vista og BitTorrent. Jeg har forsøkt både uTorrent og Azureus (Vuze), men opplever samme resultat med begge klientene. For det første vil ikke nedlastingen starte, selv om det rapporteres om mange peers (i noen tilfeller finner den ingen peers i det hele tatt). Selve klientene er ustabile og fryser relativt hypping i flere sekunder. Når jeg forsøker å oppdatere Azureus, krasjer hele klienten og må avsluttes gjennom task manager. Dette problemet opplever jeg også innimellom med uTorrent, som helt spontant kan finne på å krasje fullstending. Én ting er at torrent-klientene ikke vil fungere skikkelig, men de skaper også krøll for Vista og alle andre applikasjoner. Kort tid etter at klientene blir startet, begynner hele systemet å oppføre seg merkelig. Det tar opp til flere minutter å starte andre applikasjoner, og Vista reagerer svært tregt på alle kommandoer. Først fem-ti minutter etter at torrent-klientene er blitt avsluttet, begynner Vista å fungere som normalt igjen. Som regel restarter jeg bare maskinen (Vista bruker da 1-2 minutter på å avslutte). Hva kan være galt? Har forsøkt flere versjoner av både uTorrent og Azureus, men med samme resultat. Problemet oppstår uavhengig av hvilken internettforbindelse jeg bruker. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Høres kjedelig ut.. Når jeg opplever slike merkelige problemer reinnstallerer jeg og da løser alltid slike "uforklarlige" problemer som ingen andre har. Sier ikke at det vil hjelpe deg i denne situasjonen, og mest sannsynlig så har du allerede prøvd dette, men følte det var verdt en post Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Ingen andre som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
maheath Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Bare på XP - da satt jeg ned antall connections globalt i uTorrent til 150, da ble alt stabilt. Så økte jeg sakte til det ble ustabilt igjen - tror jeg havnet på 200 til slutt. Og det går fremdeles mer enn fort nok å laste ned. Kan jo være alle connections som knekker noe - driver til nettverkskort eller noe sånt? Går nå an å prøve. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Forsøker meg på en liten bump til før jeg biter i det sure eplet og reinstallerer Vista. Lenke til kommentar
haabe Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Denne kan kanskje hjelpe? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Ingen hell der Hovedproblemet er ikke at det går tregt, men at programmet og faktisk hele systemet blir ustabilt. Satser på at en reinstall gjør susen. Pleier å virke som magi. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Og enda en bump. Har ikke reinstallert ennå. Har ikke hatt anledning. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Okai... Nå har jeg reinstallert Vista... Og problemet vedvarer. Dette begynner å bli litt tåpelig. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Torrent programmer sluker en del minne, vista sluker MYE minne, og det virker som om du ikke har nok. 1gb er ikke nok for vista. Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Torrent programmer sluker en del minne, vista sluker MYE minne, og det virker som om du ikke har nok. 1gb er ikke nok for vista. Syns 2gb er lite også med vista :S Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hva kan være galt? Har forsøkt flere versjoner av både uTorrent og Azureus, men med samme resultat. Problemet oppstår uavhengig av hvilken internettforbindelse jeg bruker. Jeg bruker Bitlord og det fungerer helt uten noen tegn på problemer. Lynkjapt går det også. Må kanskje legge til at jeg kjører Vista 64 Ultimate. Hjemmeside til bitlord her: http://www.bitlord.com/ Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) jeg bruker Windows Vista Home, (32bit)og uTorrent funker UTMERKET. Jeg har ikke gjort noe spesielt. Så kjipt :/ Endret 28. desember 2007 av xninja92 Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 uTorrent bruker særdeles lite minne. Og forøvrig har jeg 2 GB minne på laptoppen min (Dell Vostro 1700). Bestilte meg 2x 2 GB brikker fra Komplett for et par dager siden, men jeg tviler på at det er her problemet ligger. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har også en Vostro 1500, og hadde lignende problemer tidligere i høst. Da var det dog snakk om BitComet. En reinstallasjon av Vista fikset det, mener jeg å erindre. Men jeg er likevel ikke 100% sikker på at det var dette som løste det, for jeg har nemlig fått byttet harddisk, cpu, hovedkort o.l. sikkert tre-fire ganger - og problemene kan ha forsvunnet i forbindelse med dét og ikke Vista-reinstallasjonen. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Okai... Nå sitter jeg i Safemode, og alt fungerer ypperlig. Jeg makser både inn- og utlinjen, samtidig som jeg poster her. Maskinen er responsiv, og jeg merker ingenting til de problemene som oppstår ved vanlig bruk. Dette er på ingen måte noen løsning, men det er et steg i riktig retning. Men nå stikker jeg ut for å drukne problemene Endret 29. desember 2007 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 har hatt noen av de samme problemene som du nevner, dog ikke så ille, for meg virker det som om oppgradering til SP1 gjorde susen Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Nah, tror ikke det... Det var det første jeg tenkte på, men det har ingen effekt å disable diverse brannmurer. Jeg fatter det ikke. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 du har vei ikke tilfeldigvis northon antivirus installert? pleier å løse det neste når det gjelder problemer ang. ytelse på PC-en når en fjerner northon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå