Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BitTorrent struper Vista

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem som jeg ikke har klart å finne løsningen på i de trådene jeg har sett som omhandler Vista og BitTorrent.

Jeg har forsøkt både uTorrent og Azureus (Vuze), men opplever samme resultat med begge klientene. For det første vil ikke nedlastingen starte, selv om det rapporteres om mange peers (i noen tilfeller finner den ingen peers i det hele tatt). Selve klientene er ustabile og fryser relativt hypping i flere sekunder. Når jeg forsøker å oppdatere Azureus, krasjer hele klienten og må avsluttes gjennom task manager. Dette problemet opplever jeg også innimellom med uTorrent, som helt spontant kan finne på å krasje fullstending.

Én ting er at torrent-klientene ikke vil fungere skikkelig, men de skaper også krøll for Vista og alle andre applikasjoner. Kort tid etter at klientene blir startet, begynner hele systemet å oppføre seg merkelig. Det tar opp til flere minutter å starte andre applikasjoner, og Vista reagerer svært tregt på alle kommandoer. Først fem-ti minutter etter at torrent-klientene er blitt avsluttet, begynner Vista å fungere som normalt igjen. Som regel restarter jeg bare maskinen (Vista bruker da 1-2 minutter på å avslutte).

Hva kan være galt? Har forsøkt flere versjoner av både uTorrent og Azureus, men med samme resultat. Problemet oppstår uavhengig av hvilken internettforbindelse jeg bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres kjedelig ut.. Når jeg opplever slike merkelige problemer reinnstallerer jeg og da løser alltid slike "uforklarlige" problemer som ingen andre har. Sier ikke at det vil hjelpe deg i denne situasjonen, og mest sannsynlig så har du allerede prøvd dette, men følte det var verdt en post ;)

Lenke til kommentar

Bare på XP - da satt jeg ned antall connections globalt i uTorrent til 150, da ble alt stabilt. Så økte jeg sakte til det ble ustabilt igjen - tror jeg havnet på 200 til slutt. Og det går fremdeles mer enn fort nok å laste ned. Kan jo være alle connections som knekker noe - driver til nettverkskort eller noe sånt? Går nå an å prøve. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har også en Vostro 1500, og hadde lignende problemer tidligere i høst. Da var det dog snakk om BitComet. En reinstallasjon av Vista fikset det, mener jeg å erindre. Men jeg er likevel ikke 100% sikker på at det var dette som løste det, for jeg har nemlig fått byttet harddisk, cpu, hovedkort o.l. sikkert tre-fire ganger - og problemene kan ha forsvunnet i forbindelse med dét og ikke Vista-reinstallasjonen.

Lenke til kommentar

Okai... Nå sitter jeg i Safemode, og alt fungerer ypperlig. Jeg makser både inn- og utlinjen, samtidig som jeg poster her. Maskinen er responsiv, og jeg merker ingenting til de problemene som oppstår ved vanlig bruk.

Dette er på ingen måte noen løsning, men det er et steg i riktig retning.

Men nå stikker jeg ut for å drukne problemene ;)

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...