Misantropen Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Jeg mener Tagan er et oppskrytt og overpriset PSU-merke. hadde et selv en gang som jeg solgte etter 3 uker. Aldri mer. Her er en test som viser hvor dårlig Tagan TurboJet TG1100-U95 1,100 W er. (Tråden er avledet av en diskusjon inne fra skjermkort) Endret 14. desember 2007 av Misantropen Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har aldri hatt Tagan psu,men har alltid sett på det som et kvalitetsmerke.Selv om den Tagan TurboJet ikke gjør det så bra,tror jeg det blir virkelig drøyt å si at Tagan er oppskrytt. Hvis jeg ikke er helt på jordet nå,så produserer Seasonic en del psuer for Tagan.Og det blir da det samme som å si at Seasonic er oppskrytt.Det blir i alle fall voldsomt drøyt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Trådstarter og tråden føyer seg pent inn i rekken av bombastiske konklusjoner utifra en erfaring/en test av en gitt modell. Fint å slippe slike som forskere, dommere og i annet viktig arbeid. Har hatt det meste av PSU'er. Det er ofte en sammenheng mellom pris og kvalitet. Den ene Tagan'en jeg har hatt (Q-Eye 420w) er en av de bedre jeg har hatt.. Har hatt både Enermax, MIST m.fl som har "dødd". Ingen Q-Tec'er har dødd for meg. Likevel kan jeg ikke trekke noen slutning om at MIST/Enermax er dr*** og at Q-Tec er knall (pun intended) PSU. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Har vært borti mange Tagan psu, altifra 430w og oppover, jeg rangerer dem på øverste hylle. Selvfølgelig kan det være feil på de også som alle andre (ikke så ille som Hiper da men....) Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Mulig det, det var i hvertfall 580w-modellen til Tagan fra 2005. Den bråkte både når den var av og på og kosta godt over 1000-lappen. Bortkasta penger spør du meg. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 "Buhu, jeg har hatt ETT produkt av et merke som jeg ikke var fornøyd med, derfor er ALT det merket lager bæsj" Skjerp deg. Jeg har en Tagan 480W i filservern min, med 11 disker og en prescott-celeron som drar sitt, har ikke merket noen problemer med kapasitet eller ustabilitet. Tagan har dog hatt litt trøbbel med dårlige kondensatorer, noe som merkes veldig godt om man har en litt over middels varm pc.. typisk kabinett med psu i topp som eksos fra cpu. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg har bare erfaring fra én PSU fra Tagan, TG480-U01, og jeg er kjempefornøyd. Den har siden februar 2005 drevet min overklokkede dual Xeon med nå et sted mellom ni og elve disker, to skjermkort og alle PCI-plasser oppbrukt 24/7 kun med pauser til jul og sommer når jeg har vært bortreist og jeg har aldri hørt en lyd fra den. Min PSU har også 2x80mm vifter som jeg syntes er veldig bra i forhold til de med 1x120mm. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har en Easycon 580W i maskina her. Har ikke noe å utsette på den, den har alltid vært dønn stabil. Den driver maskina i signaturen nå, men som et eksperiment prøvde jeg å kjøre det samme systemet men med en Pentium D 940 (130W TDP), og det gikk flott selv under høy belastning. Gode spenninger også og ganske stille. Med andre ord: ingen klager fra min side Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har ikke testet tagan mot krevende konfigurasjoner, men vi bruker de en del på jobb som erstattningspsu'er i arbeidsstasjoner, og det funker de knall til. Har en qtek i filserveren som flipper jevnt og trutt nå pga for mye last (leverer ikke halve av hva den skryter av en gang... så pris og kvalitet = ja det stemmer stort sett. Blir nok enda en corsair på meg neste gang... evt mist. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Det jeg har merket med min tagan er at den ikke har så kraftig +12V (350W på +12V, 480W totalt) som f.eks. corsair psuene jeg har (vx450 og hx520), så det hender jeg får warnings fra raidkontrolleren om at en av diskene spant opp senere enn de andre... må få putta inn en hx620 snart tror jeg... Endret 21. desember 2007 av Wibla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå