Bergtora Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg har hatt et problem med maskinen min at den av og til fryser og må restartes. Har overvåket viftehastigheter og cpu-temperatur, og ser at iflg sensorene så går cpu-viftehastighet til 0 og cpu-temperatur til 90 grader.... Tok av sideveggen på kabinettet nå, for å se hva som faktisk skjer. Med 5-10 minutters mellomrom stopper cpu-vifta helt opp i ca 10 sekunder, før den starter igjen på fullt. Hva er feil? Dårlig kontakt, hovedkortet, bios eller programvare? Hovedkort: GIGABYTE GA-G33M-DS2R Chipset: G33+ICH9R Prosessor: Q6600 med intel boxed vifte Operativsystem: Ubuntu 64-bit Har ikke sjekket hvilken versjon av bios jeg har Lenke til kommentar
TheEagle77 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg vil tippe en BIOS oppgradering kan fikse dette problemet. Prøv evt. å skru av aut. viftestyring i BIOS og se om det samme skjer. Dersom vifta også stopper når du er inni BIOS kan du ihvertfall eliminere softwarefeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå