Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.


  

151 stemmer

  1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

    • Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52


Anbefalte innlegg

når jeg går tur med bikkja, og hu driter, og jeg ser det er folk som ser meg, så later jeg bare som jeg plukker opp driten (sånn jeg tar ut plastposen, tar den ned på bakken ved siden av driten og legger den fortsatt tomme plastposen i lommen igjen).

Det er fordi jeg ikke gidder å gå en hel tur med lomma full av drit, og fordi alle skal tro jeg gidder det :) win win

 

Beskjed fra admin: *** Tråden var opprinnelig en avsporing i denne tråden men innleggene har blitt flyttet ut derfra og fått sin egen tråd ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker å tenke på meg selv i denne situasjonen, siden det vil være mye eklere for meg å gå med en drit i lommen på en times tur, enn det ville vært for andre å gå forbi det. Det er snakk om prioriteringer

 

edit: dessuten er det mer miljøvennlig å la den ligge, for viss jeg hadde brukt pose så er det jo kun plastikkposer det er å oppdrive, så jeg har verden på min side :evil:

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å tenke på meg selv i denne situasjonen, siden det vil være mye eklere for meg å gå med en drit i lommen på en times tur, enn det ville vært for andre å gå forbi det. Det er snakk om prioriteringer

 

edit: dessuten er det mer miljøvennlig å la den ligge, for viss jeg hadde brukt pose så er det jo kun plastikkposer det er å oppdrive, så jeg har verden på min side :evil:

Du trenger jo ikke gå med den i lomma, du kan jo bare kaste den?

Lenke til kommentar
heheh ja da hadde du vert jævli uheldig :)

men seriøst, bikkja mi går kun på dass på gresset, aldri på asfalt eller grus, så det er enda mindre sansynlighet at du hadde gjort det

Tenk deg de små, bekymringsløse 3-åringene i parkdress løpe rundt på gresset og plutselig så går en på snørra i en bæsj.

de syns jo bare det er gøy.

jeg syntes i hvertfall bæsj var gøy når jeg var 3

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
heheh ja da hadde du vert jævli uheldig :)

men seriøst, bikkja mi går kun på dass på gresset, aldri på asfalt eller grus, så det er enda mindre sansynlighet at du hadde gjort det

Tenk deg de små, bekymringsløse 3-åringene i parkdress løpe rundt på gresset og plutselig så går en på snørra i en bæsj.

de syns jo bare det er gøy.

jeg syntes i hvertfall bæsj var gøy når jeg var 3

Du har rett, du gjør dem helt klart en tjeneste. De miljømessige vurderingene dine er også finfine. Pachauri og Gore ville nok blitt stolte av deg.

Lenke til kommentar
ja derfor går jeg tur med a, siden jeg har ett visst ansvar som hundeeier. jeg har ikke noe ansvar for andre turgåere sånn egentlig :) no offence altså, men jeg kan ikke noe for at jeg er egoistisk :(

Akkurat som andre turgåere ikke har ansvar for deg og det du gjør. (driten som du har ansvar for).

 

Når man holder på slik du beskriver synes jeg ikke man er verdig å ha hund.

 

Du trenger ikke ha den i lomma en time. De fleste plasser finner man en søppeldunk innen få minutters gange.

Lenke til kommentar
ja derfor går jeg tur med a, siden jeg har ett visst ansvar som hundeeier. jeg har ikke noe ansvar for andre turgåere sånn egentlig :) no offence altså, men jeg kan ikke noe for at jeg er egoistisk :(

Akkurat som andre turgåere ikke har ansvar for deg og det du gjør. (driten som du har ansvar for).

 

Når man holder på slik du beskriver synes jeg ikke man er verdig å ha hund.

 

Du trenger ikke ha den i lomma en time. De fleste plasser finner man en søppeldunk innen få minutters gange.

hvordan har noe som helst av det jeg har beskrevet gjort meg uverdig til å ha hund?! det har ikke gått noe som helst over hunden min :mad: hu gir vel blanke faen i om jeg plukker opp driten hennes eller ikke. herregud...

 

og det er hvertfall ingen søppeldunker der jeg har tilgang til å gå tur innen få minutters gange

Lenke til kommentar

Hundeeiere har et ansvar til å plukke opp driten etter bikkja si. Jeg gjør det alltid, enda hunden som oftest går et godt stykke foran meg og i sikksakk frem og tilbake mens jeg sitter og leser e.l. (utenfor båndtvangen, selvsagt), så er han trent til å komme og "si i fra" når han har bæsjet, nettopp så jeg KAN plukke det opp. Du er ikke nødt til å kjøre det i lomma heller, da. Gå og bær posen etter håndtakene, liksom. Du finner en søppeldunk i nærheten. Garantert.

Lenke til kommentar
Han mener at du som hundeeier har et ansvar å plukke opp bæsjen til hunden. Hverken om du liker det eller ikke. Ikke at hunden din blir fornærmet eller noe sånt på grunn av at du ikke plukker den opp.

Det var dette han skreiv:

Når man holder på slik du beskriver synes jeg ikke man er verdig å ha hund.

så viss du tolkar det som at "eg som hundeeiger har ett ansvar", så...

 

 

 

Hundeeiere har et ansvar til å plukke opp driten etter bikkja si. Jeg gjør det alltid, enda hunden som oftest går et godt stykke foran meg og i sikksakk frem og tilbake mens jeg sitter og leser e.l. (utenfor båndtvangen, selvsagt), så er han trent til å komme og "si i fra" når han har bæsjet, nettopp så jeg KAN plukke det opp. Du er ikke nødt til å kjøre det i lomma heller, da. Gå og bær posen etter håndtakene, liksom. Du finner en søppeldunk i nærheten. Garantert.

hundeeigare har ett "ansvar" det er ignen lov så vidt eg veit, og viss det er det så bryt eg den for eg driter i om noken idiotar går i grøfta isteden for å gå på stien.

 

hahahaha jaja viss du trenger bikkja di til å si fra når den har driti så.... det er hvertfall ikke det som er mitt problem for det greier jeg fint selv. men du får fortsette å trene den til å si fra når den har bæsjet, sikkert meget nyttig men :):thumbup:

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
når jeg går tur med bikkja, og hu driter, og jeg ser det er folk som ser meg, så later jeg bare som jeg plukker opp driten (sånn jeg tar ut plastposen, tar den ned på bakken ved siden av driten og legger den fortsatt tomme plastposen i lommen igjen).

Det er fordi jeg ikke gidder å gå en hel tur med lomma full av drit, og fordi alle skal tro jeg gidder det :) win win

Sånt som det irriterer meg. Hater å få dritt på joggeskoene mine! Kan du ikke bare tråkke på det sjøl, sånn at jeg ikke slipper?

 

Jeg går storsett uten bh når jeg er hjemme. Det er så deilig uten :blush:

pics or it didn't happen

Vi vet alle at dette ikke vil lede til noe :(.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Han mener at du som hundeeier har et ansvar å plukke opp bæsjen til hunden. Hverken om du liker det eller ikke. Ikke at hunden din blir fornærmet eller noe sånt på grunn av at du ikke plukker den opp.

Det var dette han skreiv:

Når man holder på slik du beskriver synes jeg ikke man er verdig å ha hund.

så viss du tolkar det som at "eg som hundeeiger har ett ansvar", så...

Movieheart tolket det helt rett. Dersom man ikke gidder å ta det ansvaret en hund faktisk innebærer så synes jeg ikke man er verdig å ha hund. Å plukke opp dritt er en del av det ansvaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...