Gå til innhold

Flash i Opera fungerer ikke; 0 bilde, masse resursser. [løst]


zeltex

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte jeg skulle gi Gutsy en sjangse selv om Fiesty fungerte perfekt. La det inn nå etter siste eksamen(tenkte dette var smartest så jeg faktisk skulle få lest litt). Anyway, får ikke til flashen i Opera her. Det var 0 problem i Fiesty, bare å lenge videre enten fra firefox plugin eller kopiere inn libflashplayer.so fra install_flashplayter.tar.gz fila. Samme fungerer faktisk nå, for den finner helt klart plugin-en, men det kommer ikke noe bilde. Bare en grå firkant hvor flashen skulle dukket opp.

 

http://folk.uio.no/peroy/media/bilder/flashfeil.png

 

Noen triks jeg ikke vet om for å få flash til å fungere i Opera på Gutsy? Fant ikke noe som hjalp på google, da eneste der var om det som jeg allerede kunne godt fra før, om å lage symlinks osv.

 

edit: tenkte først at det kanskje var compiz som var problemet, men det var det ikke. Flashen funker forresten fint i firefox.

 

edit2: løsningen funnet, ligger i min neste post.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xpt er vel kun for FireFox?

 

Jeg leste noe om at dette var et problem med den nyeste flashversjonen, og hvis jeg ikke tar feil, så laster bare flashplugin-nonfree ned tar.gz-fila og installerer denne?

 

Jeg har i alle fall samme problemet, på en Feisty jeg installerte i går.

 

Hvor finner man tidligere flash-versjoner?

Lenke til kommentar

Ah fett, da er det bare å ta en liten letetur. Jeg har sikkert en liggende på laptopen. Skal legge ut her hvis jeg finner(og håper andre også vil gjøre det :))

 

Edit: Det var riktig, problemet er løst. Fant versjon 9.0310 på laptopen og den fiksa biffen.

Lasta opp fila på: http://folk.uio.no/peroy/media/libflashplayer.so hvis andre vil ha den.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...