Gå til innhold

TES: Grafiske Oppdateringer til Oblivion - En Oversikt (rev.28.02.08)


Anbefalte innlegg

Oblivion har vært her en stund og samtidig har maskinparken til mange blitt betydelig oppgradert. Det er veldig mange grafiske modder å velge i, og denne tråden gir en oversikt over noen gode modder som endrer store og små ting i Oblivion.

 

Moddene i denne oversikten endrer bare textures and meshes, så det burde ikke bli konflikt med noen andre modder. Jeg kjører OOO 1.32 RC3 med alle moddene i denne oversikten og det virker helt fint.

Dersom du sliter med å kjøre Oblivion i utgangspunktet vil enkelte av moddene medføre enda dårligere ytelse.

 

Alle moddene er hentet fra Tes Nexus.

Her er det bare til å leite rundt og se hva som måtte være av interesse. Du må registrere deg for å laste ned, men det er gratis.

De aller fleste moddene i tråden Mods i Oblivion, en oversikt finner du også der.

Ta også en kikk på The Oblivion Texture Overhaul, en veldig bra side med god informasjon om og linker til grafiske modder.

 

 

Quarl's Texture pack 3 - En kjempemod som endrer mange av teksturene, anbefales på det sterkeste!

Quarl's Texture Pack 3 Reduced - Denne versjonen har reduserte teksturer, for dem med svakere skjermkort. Du må installere Quarl's Texture Pack 3 først.

Koldorns Ayleid Ruins Textures - Gir Ayleid-ruinene et mer karakteristisk preg.

Koldorns Cave Textures 2 - Hulene ser bedre ut.

Koldorns Sewer Textures 2 - Kloakken er pyntet opp.

Improved Bravil - Pynter opp Bravil. (lagt til 28.02.08)

Improved Bruma - Slik har du ikke sett Bruma før!

Improved Chorrol - Chorrol har aldri vært penere.

Improved Skingard - Skingard piffes opp. (lagt til 28.02.08)

Isathars Improved Tapestries - Veggtepper og bannere oppgraderes. (lagt til 28.02.08)

LowPoly Gras - Øker frameraten betydelig, svært nyttig dersom du ønsker god kvalitet på alt det andre.

Oblivion mod Manager - Du vil trenge OMM for Archive Invalidation etter å ha installert modder med nye teksturer.

 

Better Nightsky v1.2 - Forandrer nattehimmelen.

Improved Fruits, Vegetables and Meats - Maten begynner å bli spiselig.

Improved Signs - Endelig skilt som ser bra ut.

Improved Trees And Flora - Trær og planter får en oppgradering.

Improved Trees And Flora 2 - Installer Improved Trees And Flora først.

Kafeis Better Amulet Replacer - Oppgraderer halskjedene.

Kafeis Better Ring Replacer - Oppgraderer ringene.

LBM Oblivion Eyes - Øyner blir skarpe og fine.

Mikes Clothes Replacer - Forandrer omtrent alle klærne i Oblivion.

Natural Faces - Forandrer alle ansiktene til det bedre.

Ren's Beauty Pack - Legger til en ny rase Mystic Elf og mange nye hårstiler du kan benytte når du starter en ny karakter.

Endret av Frijazz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Interessant! Men én ting jeg har lurt på lenge, hvor vanskelig kan det være å programmere blur-effekt i Oblivion? Mange av de nyere spillene har dette og det øker kvaliteten ganske betydelig. Tenker da hovedsaklig på å bli kvitt de stygge distant teksturene rundt omkring i verden. Da hadde man ikke nødvendigvis trengt alle disse Distand LOD replacement packs osv. Hadde bare trengt å lagt til en del blur i bakgrunnen så hadde alt sett wonderful ut! :)

Lenke til kommentar
Interessant! Men én ting jeg har lurt på lenge, hvor vanskelig kan det være å programmere blur-effekt i Oblivion? Mange av de nyere spillene har dette og det øker kvaliteten ganske betydelig. Tenker da hovedsaklig på å bli kvitt de stygge distant teksturene rundt omkring i verden. Da hadde man ikke nødvendigvis trengt alle disse Distand LOD replacement packs osv. Hadde bare trengt å lagt til en del blur i bakgrunnen så hadde alt sett wonderful ut! :)

Prøv Depth of Field. :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Kansje et veldig noob spørsmål dette. Men nå har jeg lastet ned en rekke av disse tekstur moddene, men hvordan tar jeg det i bruk? Har lastet ned Oblivion Mod manager og, men den vil bare åpne .omod filer, noe som jeg ikke finner i noen av nedlastningene. Er det vanskelig å få dette til å fungere i lengden? Jeg lyste opp når jeg så at jeg kan få oppgradert grafikken på dette råe spillet som jeg begynte å spille igår. Fatter ikke at jeg ikke skaffet det før, men det er en annen sak :p

Lenke til kommentar
Kansje et veldig noob spørsmål dette. Men nå har jeg lastet ned en rekke av disse tekstur moddene, men hvordan tar jeg det i bruk?

Du må pakke ut de moddene i data-folderen under installasjonsfolderen til Oblivion, alternativt kan du overføre filene til data-folderen etterpå. Som oftest følger det med en Readme, og det står det ofte godt beskrevet hvordan du installerer modden. I tillegg må du også huske å utføre Archive invalidation, og det kan du gjøre med OBMM (Oblivion mod manager). Sjekk Readme i moddene om ikke det følger med en instruks om hvordan det gjøres.

Lenke til kommentar
Interessant! Men én ting jeg har lurt på lenge, hvor vanskelig kan det være å programmere blur-effekt i Oblivion? Mange av de nyere spillene har dette og det øker kvaliteten ganske betydelig. Tenker da hovedsaklig på å bli kvitt de stygge distant teksturene rundt omkring i verden. Da hadde man ikke nødvendigvis trengt alle disse Distand LOD replacement packs osv. Hadde bare trengt å lagt til en del blur i bakgrunnen så hadde alt sett wonderful ut! :)

Prøv Depth of Field. :)

 

Seriøst? Dette så jo råbra ut jo! :) Det ser sikkert sinnsykt bra ut med alle grafiske oppdaterings-modder!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hva skal jeg gjøre når jeg vil ha flere moder, der det er flere som har textures og meshes?

For eksempel så vil jeg ha ooo 1.3 og dark brotherhood addon og begge har både textures og meshes.

Det går stort sett greit, svar ja på spørsmål om å overskrive gamle filer.

Selv bruker jeg stort sett alle moddene i denne tråden sammen med OOO.

Lenke til kommentar

Den Depth-of-field-modden så ganske ille ut på den PC-en jeg prøvde det på. Ikke den myke blurringen jeg får i f.eks. Two Worlds med DoF på - eller slik denne moden så ut på screenshotene.

Der har jeg riktignok ikke så mange andre teksturpakker osv. kjørende, siden den begynner å dra på årene (holder fremdeles til High i vanilla Oblivion).

 

Får prøve igjen på en litt mer moderne PC snart, sammen med den svære teksturpakken (som så veldig tasty ut).

Lenke til kommentar
Den Depth-of-field-modden så ganske ille ut på den PC-en jeg prøvde det på. Ikke den myke blurringen jeg får i f.eks. Two Worlds med DoF på - eller slik denne moden så ut på screenshotene.

Der har jeg riktignok ikke så mange andre teksturpakker osv. kjørende, siden den begynner å dra på årene (holder fremdeles til High i vanilla Oblivion).

 

Får prøve igjen på en litt mer moderne PC snart, sammen med den svære teksturpakken (som så veldig tasty ut).

Det eneste jeg hatet ved DoF-modifikasjonen var at effekten også slår inn når du går sidelengs. Dette er noe jeg (tydeligvis) gjør ganske mye, og det ble rett og slett for slitsomt for øynene når hele skjermen plutselig ble uklar hver gang jeg trykket inn A eller D. Ellers likte jeg den meget godt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...