Quattro7 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Hei! I starten av november flyttet jeg maskinen over i et nyt kabinett. Da fikk jeg feilmeldingen "BIOS ROM checksum error". Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=859668 Kjøpte da nytt hovedkort, og minnebrikker, etter anbefaling i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=869098 Nå har jeg montert alt, og følgende skjer. Jeg trykker på startknappen. Viftene starter, og jeg hører harddisken begynne å snurre. Den går i cirka 5 sekunder, deretter "sukker" harddisken og viftene slutter å gå (mao. den slår seg av) Jeg har forsøkt å ta ut disse delene hver for seg, og prøve da. Det samme skjer. * Minnebrikker * Skjermkort * Nettverkskort Jeg har også forsøkt med flere forskjellige harddisker, samt å slå av alle viftene. Om ikke hovedkortet bruker veldig mye strøm tror jeg ikke det er noe mangel på strøm. Vil også legge til at det overhodet ikke kommer bilde på skjermen. Hva kan det være? Prosessoren? Ja, jeg vet jeg er flink med emnetitler. Endret 16. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Ja, jeg vet jeg er flink med emnetitler. krativt hvor mange watt er strømforsyningen din på? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Dette er det som står på strømforsyninga: FSP350-60THA-P AC. INPUT: 220-240V ~,4.5A,50HzMAX. DC OUTPUT: 350W (+3.3V & +5V=130W MAX) DC OUTPUT: +3.3V === 22.0A(ORG),+5V===21.0A(RED),512V1===10.0A(YEL) +12V2===12.0A(YEL/BLACK),+5Vsb===2.0A(PURP),-12V===0.3A(BLUE) Les: http://www.fsp-power.ru/english/1_product/...2&proid=205 350 Watt Lite... Endret 11. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 virker som dette skal holde til å dra oppsettet. starter maskinen med kun minne, cpu, og skjermkort? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Nei. Det samme skjer. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hvor mange kontakter fra strømforsyningen skal inn i hovedkortet? Har nemlig kun satt i en, en diger en. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) da ville jeg testet en annen strømforsyning.. kan hende det er en feil på den du har... sjekk også om det er en 4 pins kontakt som skal inn på hk et sted ja Endret 11. desember 2007 av Dewil Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Ok. Skal se om jeg får tak i en i morgen. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Over prossoren er det en 8pins. Ved siden av minnebrikkene er det en veldig mange pins. (Den er i) Ved den ene PCI porten er det et sånn helt vanlig strømkontaktinntak (sånn som er i harddisker, cd-rommer osv). Har forsøkt å starte opp med denne i også, men det hjelper ikke. Fra strømforsyningen er det en sort 6 pin. En gjennomsiktig veldigmange pin, og en gjennomsiktig 4 pin. Endret 11. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) den 8 pins kontakten kan faktisk ha noe å si.. den med mange er 24 pins atx kontakt sett inn den 4 pins der den passer i 8 pins kontakten. 6 pins saken skal i skjermkortet. Endret 11. desember 2007 av Dewil Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Antec Nine Hundred har strømforsyninga plassert i bunnen, og den 8 pins kontakten er i toppen. Ledningen er ikke lang nok. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 skru løs strømforsyningen og kjør den løst ved siden av sånn for å teste. vær forsiktig da.. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Forsiktig? Med tanke på hva? Har hørt at det en primary slot for minnebrikkene, og at må stå en i den for at den skal starte. Er det riktig? Endret 12. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Glem minne osv. Første prioritet er å koble til alle kablene. Maskinen vil ikke starte uten P4 kontakten. Som du sikkert ser er det et lite deksel over fire av slottene slik at bare fire står åpen. Kobl til der. Er snakk om "gjennomsiktig 4 pin". Bilde av en kabel som vil forlenge P4 slik at den passer i kabinettet ditt. Sorte 6-pin er til skjermkort! Den skal IKKE kobles til hovedkortet. Fryktelig uoversiktlig/vanskelig å få helhet når du har så mange tråder. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 omg... løsningen virker jo ganske simpel!! KOBLE TIL ALT AV STRØM!!! skal ikke være ledige kontakter for strøm inn på hk!! Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Det virker. Er det denne jeg skal bestille da? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...amp;mcat=35s639 Edit: Bestilt. Endret 12. desember 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 for eksempel den ja.. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Nå har jeg fått ledningen, og satt den i, og følgende skjer: 1. Jeg trykker på startknappen. 2. Viftene begynner å gå. Harddiskene begynner å gå. 3. Etter 3 sekunder slår den seg av. I mens dette skjer forandrer tallene på displayet seg veldig fort, men jeg tror jeg ser "8.3" som betyr "ATX power supply ready", og når den slår seg av ser jeg "9.9" som betyr "Complete power off sequence". : LOOP Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Har nå forsøkt endel ting. Selv uten noen ting koblet til (kun 2x strøm til hk og cpu) virker det ikke. Det kommer akkurat samme tall på displayet og vifta på strømforsyniga går av og på. Merkelig dette. For den 12/12-2007 : 15:17 når jeg skrev post #16 i denne tråden så virket det. Da fikk jeg logget inn og kom meg på nettet, og skrevet posten (#16). Så da er det enten CPU, HK eller stømforsyninga. Skal jeg sende hovedkortet i retur for å få et nytt? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Det fungerte i post 16 og nå, uten noen endringer i det hele tatt bortsett fra at du bruker en kabelforlenger på P4 så fungerer det ikke? Kanskje kabelforlengeren har skylden? Prøv å resette bios noen ganger. Prøv igjen uten forlengeren. Du må ha montert minimum: 1 minnebrikke, skjermkort, CPU og selvfølgelig hovedkort. Samt alle kablene til komponentene. Tror egentlig du er bare hakket unna å få det til å fungere, hovedkortet er bare ikke helt samarbeidsvillig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå