Truck_Driver Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Jeg trenger seriøst hjelp til å få klokka detta datadyret. jeg veit det er noen der ute som har EVGA nForce 680i SLI hk med intel Q6600 cpu å det hadde vert supert om dere ser dette å kommer med råd og tips om hvordan jeg kan få klokket dette. jeg klarer ikke å klokke den til mer enn 2,7 GHz men da er den jo ikke en gang litt stabil da. så vær så snill å hjelp meg før jeg blir GAAAL.... Endret 10. desember 2007 av Truck_Driver Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hva skjer hvis den går litt over 2,7Ghz? Restarter den bare? Sånn er det hvertfall med meg, og du ser HW`en min i signaturen nedenfor.. PS: Du burde finne på en mer utfyllende emnetittel, hvis ikke kommer du garantert til å få advarsel Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) hvis jeg prøver meg på noe mer enn 2,7 så bare restarter den helt til jeg åpner bios igjen. mer utfyllende emnetittel??? hva skulle det i så fall være??? bedre nå?? Endret 10. desember 2007 av Truck_Driver Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Bedre nå ja.. Okay.. Ja sliter med akkuratt det samme.. Prøver å stille opp på vCore også, men hjelper ikke.. Kjører den stabilt på 2.7Ghz nå.. Og jeg har jo EVGA nForce 680i SLI hovedkort.. Åssen kjøler har du? Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hmm, detta er mystisk ass... jeg får den ikke stabil på 2,7 en gang jeg. jeg får den opp til 2,7 men får da ikke kjørt occt i mer enn 1min og 15sec eller noe i den duren. å jeg har prøvd mye rart nå, til ok med oppsettet som LostOblivion kjører på men det funker ikke det heller.. så nå begynner jeg å bli ganske rådvill å ikke minst forbanna... kjølern min er en Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Okay.. Ja får håpe det er noen her som vet svaret! Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 ja det hadde jammen meg vert flott. kunne tenke meg å ligge på 3 blank egentlig. men det ser ikke ut som det skal være så lett å få till.. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) DEN KJØLEREN BRÅKER NOE FORFERDELIG! Når det er sagt, kan jeg begynne med å prøve å hjelpe. Har dere revisjon A1 av EVGAen? Har dere flashet til siste versjon av BIOS (28/09/2007)? Det her er hva jeg har på nå: System Clocks CPU Multiplier 9x PCIe x16_1 100 PCIe x16_3 100 PCIe x16_2 100 SPP <-> MCP Ref Clock 200 nForce SPP --> nForce MCP 5x nForce SPP <-- nForce MCP 5x CPU Spread Spectrum Disabled HT Spread Spectrum Disabled PCIe Spread Spectrum (SPP) Disabled PCIe Spread Spectrum (MCP) Disabled SATA Spread Spectrum Disabled FSB & Memory Config FSB - Memory Clock Mode Unlinked FSB (QDR) 1467 MEM (DDR) 800 Memory timing settings Memory timing settings Expert tCL 4 tRCD 4 tRP 4 tRAS 12 Command Per Clock 2T CPU Configuration Limit CPUID MaxVal Disabled Intel SpeedStep Disabled CPU Thermal Control Disabled C1E Enhanced Halt State Disabled Execute Disable Bit Disabled Virtualization Technology Disabled System Voltages CPU Core 1.43125 CPU FSB 1.5 Memory 2.25 nForce SPP 1.4 nForce MCP Auto HT nForce SPP <-> MCP 1.4 Endret 10. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
BromZ Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 DEN KJØLEREN BRÅKER NOE FORFERDELIG! Når det er sagt, kan jeg begynne med å prøve å hjelpe. Har dere revisjon A1 av EVGAen? Har dere flashet til siste versjon av BIOS (28/09/2007)? Det her er hva jeg har på nå:System Clocks CPU Multiplier 9x PCIe x16_1 100 PCIe x16_3 100 PCIe x16_2 100 SPP <-> MCP Ref Clock 200 nForce SPP --> nForce MCP 5x nForce SPP <-- nForce MCP 5x CPU Spread Spectrum Disabled HT Spread Spectrum Disabled PCIe Spread Spectrum (SPP) Disabled PCIe Spread Spectrum (MCP) Disabled SATA Spread Spectrum Disabled FSB & Memory Config FSB - Memory Clock Mode Unlinked FSB (QDR) 1467 MEM (DDR) 800 Memory timing settings Memory timing settings Expert tCL 4 tRCD 4 tRP 4 tRAS 12 Command Per Clock 2T CPU Configuration Limit CPUID MaxVal Disabled Intel SpeedStep Disabled CPU Thermal Control Disabled C1E Enhanced Halt State Disabled Execute Disable Bit Disabled Virtualization Technology Disabled System Voltages CPU Core 1.43125 CPU FSB 1.5 Memory 2.25 nForce SPP 1.4 nForce MCP Auto HT nForce SPP <-> MCP 1.4 Kansje et dumt spørsmål men hvordan finner mann ut at mann har A1 av hk'et? Sliter med det samme får den ikke opp i mer enn 2,7 stabilt.. Å er det mulig å flache bios på dette hk i windows?.. Alt dette å mer får vi svar på i neste episode av masse rare spørsmål . Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hehe, revisjonen burde stå fra de du kjøpte det av. *Uthevet*->IKKE<-*Uthevet* flash BIOS fra Windows, da dette så godt som er selvmord. Tro meg, jeg har prøvd. (Endte med at jeg måtte sende kortet i retur.) Med min rev A1 og siste BIOS kan jeg boote på omtent hvilken som helst hastighet jeg bare ønsker fra stock til så mye som 1800 MHz FSB! Skal nevnes at en CPU FSB spenning på 1.5 gjør prosessoren sinnsykt varm og er ikke å anbefale. Endret 10. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 LOL @ BromZ :!: ja den kjølern er ikke helt stille på fult, men det er ikke ofte jeg trenger å kjøre den på fult heller da. ligger jo stort sett på 25-30 grader etter noen timer spilling å det med vifta på minimum. får prøve igjen i morra. tror ikke jeg har oppdatert bios for å være ærlig. kan jo være derfor den er så kranglette da. når du sier det så tror jeg faktisk at jeg har lest om det i en test av hk. jaja uanset om man ikke er værdensmester så kan man jo trøste seg med det at en ekspert veit alt om nesten ingenting... Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 @LostOblivion hvordan bør man da flashe bios egentlig?? har aldri gjort det på noen annen måte enn på nett via windows jeg. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) http://www.evga.com, Support, Download Drivers, Mainboards, BIOS Updates (nesten nederst), NF68. Så følger du guiden og det som står der til punkt og prikke sånn som jeg gjorde, så får dere oppdatert BIOS. Prøvde ikke noe overklokking med vanila BIOSen, men har hørt at den siste BIOSen skal gjøre dette hovedkortet ganske klokksibelt, og jeg klager ikke. Oppdatering: System Clocks CPU Multiplier 8x PCIe x16_1 100 PCIe x16_3 100 PCIe x16_2 100 SPP <-> MCP Ref Clock 200 nForce SPP --> nForce MCP 5x nForce SPP <-- nForce MCP 5x CPU Spread Spectrum Disabled HT Spread Spectrum Disabled PCIe Spread Spectrum (SPP) Disabled PCIe Spread Spectrum (MCP) Disabled SATA Spread Spectrum Disabled FSB & Memory Config FSB - Memory Clock Mode Unlinked FSB (QDR) 1700 MEM (DDR) 850 Memory timing settings Memory timing settings Expert tCL 4 tRCD 4 tRP 4 tRAS 12 Command Per Clock 2T CPU Configuration Limit CPUID MaxVal Disabled Intel SpeedStep Disabled CPU Thermal Control Disabled C1E Enhanced Halt State Disabled Execute Disable Bit Disabled Virtualization Technology Disabled System Voltages CPU Core 1.425 CPU FSB 1.3 Memory 2.25 nForce SPP 1.55 nForce MCP 1.5 HT nForce SPP <-> MCP 1.55 Dette funker bedre med tanke på stabilitet, varme, og hastighet utrolig nok. Den var tydeligvis enig med meg om at den ikke likte 1.5 volt. Hehe. Hos meg topper dette seg på 73 grader Tcase. Endret 11. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hehe, revisjonen burde stå fra de du kjøpte det av. *Uthevet*->IKKE<-*Uthevet* flash BIOS fra Windows, da dette så godt som er selvmord. Tro meg, jeg har prøvd. (Endte med at jeg måtte sende kortet i retur.) Med min rev A1 og siste BIOS kan jeg boote på omtent hvilken som helst hastighet jeg bare ønsker fra stock til så mye som 1800 MHz FSB! Skal nevnes at en CPU FSB spenning på 1.5 gjør prosessoren sinnsykt varm og er ikke å anbefale. Hei. Har ikke du Rev. A2 da? Så på dette bildet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...633&st=2000 ( Innlegg #2019 ) Der står det jo Rev. A2.. Akkratt det samme står det på min. Skal prøve å oppdatere bios senere.. Lenke til kommentar
BromZ Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 http://www.evga.com, Support, Download Drivers, Mainboards, BIOS Updates (nesten nederst), NF68. Så følger du guiden og det som står der til punkt og prikke sånn som jeg gjorde, så får dere oppdatert BIOS. Prøvde ikke noe overklokking med vanila BIOSen, men har hørt at den siste BIOSen skal gjøre dette hovedkortet ganske klokksibelt, og jeg klager ikke. Oppdatering: System Clocks CPU Multiplier 8x PCIe x16_1 100 PCIe x16_3 100 PCIe x16_2 100 SPP <-> MCP Ref Clock 200 nForce SPP --> nForce MCP 5x nForce SPP <-- nForce MCP 5x CPU Spread Spectrum Disabled HT Spread Spectrum Disabled PCIe Spread Spectrum (SPP) Disabled PCIe Spread Spectrum (MCP) Disabled SATA Spread Spectrum Disabled FSB & Memory Config FSB - Memory Clock Mode Unlinked FSB (QDR) 1700 MEM (DDR) 850 Memory timing settings Memory timing settings Expert tCL 4 tRCD 4 tRP 4 tRAS 12 Command Per Clock 2T CPU Configuration Limit CPUID MaxVal Disabled Intel SpeedStep Disabled CPU Thermal Control Disabled C1E Enhanced Halt State Disabled Execute Disable Bit Disabled Virtualization Technology Disabled System Voltages CPU Core 1.425 CPU FSB 1.3 Memory 2.25 nForce SPP 1.55 nForce MCP 1.5 HT nForce SPP <-> MCP 1.55 Dette funker bedre med tanke på stabilitet, varme, og hastighet utrolig nok. Den var tydeligvis enig med meg om at den ikke likte 1.5 volt. Hehe. Hos meg topper dette seg på 73 grader Tcase. Du er en kjempe kar da vettu .. Takk skal du ha Det hjalp å få ny bios. Nå er jeg en happy happy .. kjører på 3.3 ghz nå, skal ta noen tester... Men windows starta i alle fall,, det gjorde den ikke før.. Lenke til kommentar
BromZ Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Fikk 19387 Poeng i 3dmark 05 nå,, med 2.8 klokk fikk jeg 15387.. Håper på å få litt over 20 000.... Tepraturen økte 1 grad fra 42.5 til 43.5 på cpu,, og core temp ligger på 51 til 56,, hva er farlig høy temp ? Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Har flasha Bios jeg og. Jeg klokka til litt over 2.9Ghz, og økte vCore til 1.3 og kjører prime nå, og det ser lovende ut EDIT: Nå har den restarta 2 ganger etter at jeg har økt vCore.. Så nå gir jeg snart opp!!! Har satt den på 2.7Ghz igjen!! Endret 11. desember 2007 av benbeni Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Har du prøvd settingsene mine? Jeg gir den 1.425V på kjernene. Endret 11. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Men jeg kan jo ikke ha lik volt på memory for det vi har jo ikke samme minne.. Men skal prøve det andre.. Men har ikke du Rev 2? Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Prøvde innstillingene dine.. PC`en restarter ikke, men når jeg kjører Prime95 så kommer det at den ene kjærnen har stoppet.. Hva må jeg gjøre? Senke Mhz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå