Gå til innhold

VG Nett kårer årets spill 2007

VG Nett kårer årets spill 2007  

241 stemmer

1. 1. Hva syntes du om listen?

• Akkurat slik jeg kunne tenkt meg
      15
    • Er noenlunde slik jeg kunne tenkt meg
      41
    • Lista er ok men kunne ha vært sortert annerledes
      66
    • Mangler enkelte spill som fortjener å være der
      72
    • Helt pyton. Rune og co. vet ikke hva de snakker om
      47

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt at Half-Life 2 som ble årets spill hos VG for 3 år siden, blir årets spill på nytt i 2007.

"Jon Cato mener: En gjentakelse av et av fjorårets mest overvurderte spill. Den sinte Kratos er for meg en totalt uinterressant hovedperson i et teknisk fantastisk spill som dessverre ikke klarer å engasjere meg." LOL

Lenke til kommentar

For å si det sånn; Jeg mener the orange box er det desidert beste spillet i år. Episode 2 er det mest engasjerende delen mener jeg, og jeg har ikke blitt så engasjert av et spill på lang tid. Når du i tillegg til det får med TF2 OG Episode 1, og enda mer til og med, kan man begynne å lure på hvem som har no imot denne geniale pakken. :!:

Lenke til kommentar
Artikkel

Hva syntes dere om den? P

Personlig syntes jeg den mangler Halo 3 på lista og "Du får årets beste online skytespill, «Team Fortress 2»" er rett og slett bullshit da Halo 3 MP overgår det meste på markedet når det kommer til multiplayer.

Likte listen, da det virker som Rune og co. faktisk er ærlige. De fleste GOTY kåringer kommer nok til å bli vunnet av de mest hypa og populære spillene, at VG tør å ekskludere Halo 3 fra listen (noe jeg støtter helhjertet) viser at de har litt baller.

Er ikke helt enig i listen selvsagt, men denne var langt bedre enn f.eks Spike sin GOTY kåring. Uenig i at Assassin's Creed bør være så langt oppe. Mine personlige GOTY er Mario Galaxy til Wii, COD4 til Xbox 360, The Witcher og Bioshock til PC og Uncharted til PS3. Digget alle disse.

Lenke til kommentar

Vel, at de ikke skal ta med et spill som Halo 3 er nok pga. de absolutt skal vise at de ikke er mainstream når det kommer GOTY-lister og dette er deres måte å "make a statement", noe som er helt unødvendig (men tydeligvis ikke for Rune og co.)

Halo 3 er desidert blant de 10 beste spillene i år, selv bare MP overgår det meste.

Lenke til kommentar
Vel, at de ikke skal ta med et spill som Halo 3 er nok pga. de absolutt skal vise at de ikke er mainstream når det kommer GOTY-lister og dette er deres måte å "make a statement", noe som er helt unødvendig (men tydeligvis ikke for Rune og co.)

Halo 3 er desidert blant de 10 beste spillene i år, selv bare MP overgår det meste.

Hvis Halo 3 virkelig er så fantastisk har du nok rett. Men har spilt gjennom spillet, og spilt MP og synes ikke spillet er så utrolig. Men det er ikke poenget. Saken er at spill er subjektivt, og det er ikke sikkert Rune likte Halo noe særlig. Jeg synes i hvertfall det er bra at de tør å melde seg ut av Halo hype-festen.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Det er sant at spill er subjektiv, det går for absolutt alt her i verden men saken er at man rett og slett ikke kan være subjektiv når man anmelder fordi man skal jo i utgangpunktet gjøre en redaksjonell anmeldning for allmenn øyemed og ikke sine egne preferanser. Da kunne man like godt ha spurt mannen i gata hva han syntes. En anmelder skal ikke legge personlig preferanser i en anmeldning, det blir helt feil. Hvis ikke en anmelder liker noe, skal ikke dette påvirke arbeidet, det er direkte uproft og i utgangspunktet ikke jobben til vedkommende.

Det er ikke uten grunn til at Halo har blitt hypet. Får ikke et sånn hype hvis man forventer et dårlig produkt, noe Halo 3 har påvist å ikke være. At VG vil eksklamere sin ikke-kommærse-mainstreamstatus er greit nok men synd at det går utover glimrende produkter.

/whine

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Stemte alternativ 3, kunne vært sortert annerledes. Personlig ville jeg sett SMG på førsteplass, deretter Portal, Bioshock, COD4 og Mass Effect (under tvil).

At COD4 og Halo 3 kommer så langt nede/ikke er med, kan jeg tenke meg har med at de hviler for mye på multiplayer-delen. En singleplayerdel man buser gjennom på 6-8 timer er virkelig ikke valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Halo 3 har absolutt ingenting å gjøre på GOTY lister, da det var det dårligste av alle 3 og rett og slett en skuffelse. Både single og online.

At hypen ikke helt har lagt seg hos de ivrigste er ikke VG sitt problem, men Halo er og blir en skuffende avslutning på et spillserie som startet veldig bra og derfra gikk rett nedover..

Syntes faktisk denne listen var av de bedre forslagene jeg har sett enn så lenge.

Orange Box bør være en klar kandidat mener jeg, selv om TF2 kanskje ikke er årets online spill.

Lenke til kommentar

Nå er nå spill en smakssak, og jeg har ikke fått testet alle spillene på listen fordi jeg har vært opptatt med TF2 og CoD4 de siste månedene. Det sier vel også noe om hva jeg setter øverst på listen (av det jeg har prøvd), men jeg mener (obs obs personlig mening) både TF2 og CoD4 overgår Halo. Halo var kult nok, men jeg ble ikke helt frelst.

Det som også var litt gøy er at nesten like mange av spillene på listen også kommer på pc som på ps3 og 360 (flest).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...