stoolman Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Har nå testen Foxconn Mars gjennom en periode, og konklusjonen er klar... Dette er det første kortet jeg virkelig føler går alle Asus sine kort en høy gang når det kommer til overklokking. Kortet her ikke Coldbug, en mengde features, plenty med Volt å gi, samt at det bare "funker" Min nåværende qx9650 ville ikke en tøddel over 5750MHz med Asus P5E3 WS kortet mitt, men med Mars så kjørte jeg fint 5830MHz.... Her er hva jeg og Håkon (DP) gjorde i kveld.... (Hver for oss, med 70 liter Nitro på deling) Gratulerer til Håkon som ble først i verden over 100 k i 3D mark 01 med Conroe prosessor. Her er mitt resultat: validering Endret 9. desember 2007 av stoolman Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Må innrømme at det var en smule surt at du faktisk tok 100k 1 time før meg, men men Var god stemning i dag, disse Foxconn kortene er bare helt RÅE.. er som Sturla sier: "de bare funker".. rett og slett. Alt fra Performance level i bios til spenninger man egentlig ikke trenger, hehe.. Bootet rett opp på -140 grader selv, null problem! Fortsetter Foxconn med å lage sånne kort.. ja, da blir jeg fast kunde, so long asus...! Ser ut som du må ta en lite rerun Sturla, trenger 2000 poeng til på samme klokken - minst! Uansett, kudos til deg med norgesrekord i 01!!!! Vi sees, og talas. Endret 9. desember 2007 av Ueland Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Helt utrolig, tror jeg må få tak i noen rør eller fasekjøler (PM anyone?), dette kortet ser veldig lovede ut. Når det gjelder om foxconn kommer til å forsette å lage slike kort, så må jeg tippe ja. Dette kortet er jo det første kortet i Quantum-serien, en serie spesielt beregnet på entusiaster og overklokkere, og det er jo liten tvil om at de har startet sterkt i alle fall. Og dp, jeg må jo si det er "litt" forskjell på prosessorene dere brukte Foxconn deler forresten ut scholarship (dvs. sponsing av heftig hardware og penger til LN2 og likn.) til overklokkere. Kansje det kunne vært en ide å søkt på dette om noen leter etter sponsorer. Endret 9. desember 2007 av _sindre_ Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Gratulerer gutter, det er så KONGE Foxy Mars er utviklet i samarbeid med en legende innenfor overklokking, nemlig Shamino (Hail to the King) Så det er anntagelig en grunn til at dette kortet yter så godt under LN2. Respekt gutter ...carry on Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Fete resultater! Gratulerer begge to. Disse Foxconn-kortene ser virkelig bra ut ja, det er virkelig lagt ned mye RND i disse kortene, noe som også syntes på det ferdig produktet. Trengte dere forresten noen vmods i det hele tatt? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Dette var pent! Aldri hørt om **dp** får i det siste, han virker jo ut til og være blant norges 5beste klokkere Dette er bra stoolman, stor respekt! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Dette var pent!Aldri hørt om **dp** får i det siste, han virker jo ut til og være blant norges 5beste klokkere Dette er bra stoolman, stor respekt! DP er en gammel rev i miljøet, han har bare ikke hengt så mye på diskusjon.no før. Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Er det http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91056 det snakkes om? Eller er det en nyere versjon? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Er det http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91056 det snakkes om?Eller er det en nyere versjon? Thats the one.. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Bra jobbet sturla og Dp! *bow* Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Er det http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91056 det snakkes om?Eller er det en nyere versjon? Thats the one.. Noen tanker om hvor godt heatpipesystemet er dersom man vannkjøler? Duger det uten vifter, eller bør det evt byttes ut med vannblokker? Planen er å klokke en QX9650 til rundt 4000 MHz for 24/7. Men vil jo selvsagt også teste å se hvor høyt jeg kan få den benchable. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 er egentlig ingenting å vente på.. løp og kjøp, kortet ER det beste P35 kortet der ute. (lett å se på resultater fra oss og på xtremesystems) Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Godt å se at P35 chipsettet enda holder mål, de fleste overklokkerne har vel gått over på X38? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Her er noen bilder fra gådsdagens benchsession Min rigg med den nyutviklede "Stoolcan" 3 kg med rent kobber- Sinnsyk ytelse.. med dette røret kan jeg senke temp lynkjapt, mens røret siger sakte sakte nedover... utrolig legg å hode riktig temp. min rigg.. 101k i 3d mark 01 annen vinkel Her er Haakons 100k Conroe rigg.. DP først i verden over 100k med conroe Jeg har nå snakket med flere, og vi skal nå bruke Haakon som posterboy... :!: 100k 01 done... Det beste tallet av alle står nederst til høyre i skjermbildet.. Haakon sin rigg.. Sønnen min våknet opp mens vi holdt på, men holdt ikke ut lenge.. entusiasmen for hva som skjedde på kjøkkenet var lunken... Lenke til kommentar
Midtbo Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Herlige resultater gutter en ting jeg lurte på angående hk'et, har det støtte for sli? Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Flotte frostypics Jentungen min Ida (3år) bruker også og komme ned i garasjen for å sjekke hva pappa holder på med, men når jeg fyrer 3-4 deltavifter 12cm så løper hun fort opp igjen...lol... Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Herlige resultater gutter en ting jeg lurte på angående hk'et, har det støtte for sli? Nei, P35 chipsettet støtter kun CF, men da bare 1x16 + 1x4 i pciexpressportene, synd for i CF vil du ikke kunne dra fullt ut av kortene, gjelder benching, i gaming vil du ikke merke så mye til det. IX38 chipsettet har full CF støtte, 2x16x baner på pciexpress. Sli har vist vært mulig med modifiserte drivere, men jeg er usikker, har ikke prøvd selv. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hvor har dere kjøpt kortene deres? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hvor har dere kjøpt kortene deres? netshop.no netshoposlo.no (jeg kjøpte der..) Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kule bilder! Og nice posing der DP Noen grunn til at isolasjonen blir så frossen? Kanskje pga de massive rørene som har så lav temperatur at armaflexen rett og slett ikke klarer å holde kulda inne ... Men så lenge man holder det kaldt så gjør det jo ikke noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå