fredonor Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hadde litt trøbbel med et spill og oppdaterte skjermkort- og chipsetdriverene. Etter dette får jeg ikke startet spillet fordi windows klager på at directx 9.c ikke er installert, noe det vitterlig er i følge dxdiag. Kjører winXP pro (32bit) på DFI lanparty NFII Ultra b hovedkort og ATI Radeon 9600Pro skjermkort. Bruker OnBoard audio... Noen tips??? Endret 8. desember 2007 av fredonor Lenke til kommentar
Petter90 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Du kan kansje prøve å installere DirectX på nytt? Tror du kan bruke den her, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Denne trur jeg er den siste DX som er lagt ut.. http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hadde samme problem med Tiger Woods 2008 Prøve å kjør spillet i Win2000 modus (Egenskaper på exe filen) Tiger Woods ble forøvrig avinstallert etter 5 min, dritdårlig i forhold til PS3 versjonen. Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Denne trur jeg er den siste DX som er lagt ut..http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Å installere directx på nytt var ingen løsning :-( Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Hadde samme problem med Tiger Woods 2008 Prøve å kjør spillet i Win2000 modus (Egenskaper på exe filen) Tiger Woods ble forøvrig avinstallert etter 5 min, dritdårlig i forhold til PS3 versjonen. Har prøvd dette og, men da finner den ikke DVD-en (selv om jeg starter spillet fra DVD-en) Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Prøvde et annet spill og får beskjed om at spillet krever hardware acceleration. Denne er satt til full, så da blir spørsmålet: Vet noen om noe annet sted hvor dette kan reguleres? Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Kjørt dxdiag og fått feilmeldinger: DDraw Test Result: All tests were successful. D3D7 Test Result: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x80004005 (Generic failure) D3D8 Test Result: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086c (error code) D3D9 Test Result: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086c (error code) Har søkt litt på dette, men bare funnet feil som følge av overopphetet gpu. Denne surrer hos meg på 40 grader, og kan vel neppe kalles overopphetet... Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Vad med att reinstallere chipsetdrivere och annan skjermkort driver? Denne då? http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...ributable.shtml Endret 8. desember 2007 av Robbansvenske Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Vad med att reinstallere chipsetdrivere och annan skjermkort driver? Denne då? http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enh...ributable.shtml Har lastety ned den versjonen og skal nå restarte i safe mode og avinstallere drivere med drivercleaner pro. Satser på å slippe full reinstall... Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 AVinstallerte og kjørte driver clean pro i safe mode og installerte Omegas ATI-drivere. Looks like it's running like butter :-) Så var det altså oppdateringen av ATI-drivere og ikke directx som hadde skylden. Det er som dama - antyder at det er en eller annen feil og gir gjerne feil beskrivelse av hvor feilen er for så å la det være opp til meg å finne ut hva feilen er og hvor den ligger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå