ponnihest Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei! Hva må jeg gjøre for å kunne få opp "Image Size" som en del av en Action? Tenker da at helt til slutt i actionen kommer denne dialogboksen opp, hvor jeg selv må taste inn størrelse. I forkant kan det f. eks. ha blitt CMYKet og diverse. Hvis jeg daglig har mengder av bilder som må resizes, går det an å spesifisere på noen måte at bildene skal være i 200 DPI og rundt 6 MB automatisk? Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Som jeg nettopp har lært i denne tråden kan du buke File -> Scripts -> Image Processor. Hak av for Save as JPG/PSD/TIFF og Resize to Fit, og skriv her inn ønsket størrelse. Helt nederst haker du av for Run Action og velger ønsket action. I dette vinduet kan du ike velge ppi, men du kan inkludere det i actionen ved å velge Image -> Image Size -> slå av Resample Image og skriv inn ppi (bildet vil da ikke bli endret, bare infoen om hvilken ppi det er). Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Den funksjonen har jeg også nettopp funnet ut av Får ikke actions til å virke, kun resizing... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå