Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fra isolasjon til sosial, hvordan?


Gjest Guest_Mann_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Mann_*

Hei,

 

Jeg er den mest usosiale personen i hele verden, uten tvil.

Jeg har gjordt en bra jobb med å kaste bort livet mitt så langt.

Nærmer meg 30 år, har null sosial erfaring og bare noen få bekjente. (i beste fall)

Når jeg en uhyre sjelden gang treffer en eller annen person, har jeg aldri noe å si uansett.

Jeg sitter bare hjemme i leiligheten og årene bare flyr avgårde.

Har aldri hatt kontakt/forhold med damer i det hele tatt, og jeg har blitt rimelig deprimert av dette.

Mine bekjente vet at jeg aldri har hatt dame men de har aldri sagt noe, er ikke det litt rart?

Hvis jeg en sjelden gang er med en bekjent og dama hans blir jeg bare mer deprimert, spesielt

dagen(e) etterpå.

 

Hvor/hvordan kan jeg forandre dette?

Er ikke særlig motivert men noe må gjøres.

Håper på seriøse forslag, ikke ting som 'du må komme deg mer ut!'. Det er betydningsløst, trenger

mer spesifikk info/forslag enn det.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_asdf_*

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10053421

 

Les hva jeg skrev der, de tre postene dekker vel endel av det du spør etter.

 

Hvis du føler at du har sløst mange år, så husk at det kunne vært verre! Bra du tar tak nå, og innser at den nåværende livsstilen din ikke fungerer helt som den skulle. Dette fikser du helt sikkert! Ha tro på deg selv, og husk å se tilbake på alle resultatene du får av å gjøre det jeg har beskrevet og skrevet i postene. Bruk det som motivator for å kunne klare å fokusere enda mer.

 

Å bli sosial er ikke noe du blir over natta, det tar lang tid. Forøvrig tror jeg ikke du burde stresse for mye over å "få deg masse nye venner" men verdsett heller de du har, og om det kommer noen nye folk inn i livet ditt, så vær varsom, og vit hva du ser etter i nye venner.

 

I motsetning til det folk tror, det er ikke vanskelig å være sosial, du bare innbiller deg at det er vanskelig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Bytt livsstil totalt. Flytt et nytt sted. Få deg en ny jobb (selvfølgelig en jobb der du er sosial, ikke der du arbeider helt alene). Begynn i en eller annen forening eller klubb, finn noe du liker; karate, vinsmaking, dansing... det er mange alternativer. Ikke vær redd for å forandre deg mye, det hjelper faktisk ofte på både selvfølelse og på bekjentskaper. Har du sett lapper som folk henger opp forskjellige steder som reklamerer for f.eks. "danseleksjoner", "kickboksing-kurs", "spanskkurs"? Disse lappene er til deg!

 

Få deg gjerne også en hobby eller interesser deg for noe, så du har noe å snakke om når du er med andre. Spør hva deres mening er om saker du interesserer deg for. Politikk er ofte bra, bli med i et parti da vel, sikkert mye felles samlinger osv. de kan tilby? :)

 

"Du må komme deg oftere ut" (altså et utested) er ikke så veldig dårlig tips, men man bør vel ikke akkurat være dårlig til å ta kontakt med folk for at det skal funke. Hjelper lite å bare sitte for seg selv i et hjørne. Gå gjerne flere steder, se om det sitter folk alene i baren etc.

 

Angående vennene dine så vil de sannsynligvis ikke bringe opp temaet damer dersom du ikke nevner det selv. Du kan jo snakke litt om det med dem, at du savner noen, kanskje har de tips å komme med, eller de kjenner noen andre single... Veldig mange finner sin kjæreste gjennom venner og bekjente, eller gjennom jobb.

 

Husk at hvis det du gjør nå ikke fungerer, så må du forandre deg og gå i nye spor! Jeg kastet selv bort halvannet år i en situasjon der jeg følte meg fastlåst før det gikk opp for meg at det var meg selv som måtte forandres (og det funket som bare det). Start hos vennene dine, spør om de går på fester og om du kan bli med. Venners venner kan bli dine venner. Men husk at det krever aktiv innsats både å få og å beholde venner :)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg er den mest usosiale personen i hele verden, uten tvil.

Jeg har gjordt en bra jobb med å kaste bort livet mitt så langt.

Nærmer meg 30 år, har null sosial erfaring og bare noen få bekjente. (i beste fall)

Når jeg en uhyre sjelden gang treffer en eller annen person, har jeg aldri noe å si uansett.

Jeg sitter bare hjemme i leiligheten og årene bare flyr avgårde.

Har aldri hatt kontakt/forhold med damer i det hele tatt, og jeg har blitt rimelig deprimert av dette.

Mine bekjente vet at jeg aldri har hatt dame men de har aldri sagt noe, er ikke det litt rart?

Hvis jeg en sjelden gang er med en bekjent og dama hans blir jeg bare mer deprimert, spesielt

dagen(e) etterpå.

 

Jeg tror jeg vet hvordan du har det, din situasjon kunne lett ha vært min, for å si det sånn.

Bare tilfeldigheter førte til at livet mitt tok en vending til det bedre. Kanskje noen lignende tilfeldigheter inntreffer i ditt liv? Én ting er sikkert, og det er at tilfeldighetene ikke banker på døren.

 

Du sier du ikke har venner, bare noen få bekjente. Det ville vært bedre hvis det var motsatt, men er disse bekjente folk du kjenner via jobb? Det må være sørgelig å ikke ha en eneste venn en kan dele gleder og sorger med. I tillegg øker vanskelighetsgraden ved å få seg kjæreste med et nivå eller halvannet.

 

Å fokusere på det negative, d.v.s at du aldri har hatt kjæreste, er en stor tabbe. Det kan være en slags merkelig tilfredsstillelse i det å synes synd på seg selv, men det blir til slutt (allerede blitt?) et monster i hodet ditt som spiser opp alle glimt av positivitet som måtte dukke opp. Det er jævlig vanskelig å forandre inngrodde holdninger sånn helt uten videre, og det skal vel litt mer til for å spore forandring enn disse linjene her. Sånn er det med den saken.

 

Ut i fra det du skriver, så ser jeg ikke for meg at du er typen som går alene ut på byen en lørdagskveld. Ikke med venner heller, visstnok. Ikke ber du om intetsigende råd ala "kom deg mer ut", noe som er det mest lettvinte råd en kan gi. Men hva legger du vekt på i utsagnet "kom deg mer ut"? Å begynne på dansekurs uten å være interessert i dansing er lite fruktbart, ja, så hvis det var slike råd du ikke vil ha, så forstår jeg deg godt.

Det er nå en gang slik, uansett om en liker det eller ikke, at for folk som ikke har venner, knapt nok bekjente og null kontakt med damer (som du hevder å ha), er utelivet på byen den første plassen en bør oppsøke. Og da oppsøker du selvsagt de stedene som tiltaler deg mest. Alt er ikke nattklubb og bråk, det finnes mer "voksne" steder også. Så lenge man ikke ser ut som et dass, så hender det faktisk også at man blir kontaktet av fremmede mennesker på disse stedene. Med tid, stunder og øving vil man til og med klare å føre en samtale med vedkommende. Det er her tilfeldighetene kan slå til, hvis vedkommende (jenten) er interessert i å snakkes også utenfor utestedet. D.v.s bli nærmere kjent. For å påpeke en selvfølgelighet, så fordrer interesse fra motsatt kjønn at en innehar en viss standard i klær, personlig hygiene og til dels hår. Insinuerer ikke at du går kledd i filler, lukter svette og har fett hår, bare så det er sagt. Når det er sagt, så finnes det mye fryktelig ute på byen, men du er sikkert ikke en av dem. Forhåpentligvis ikke jeg heller.

 

Å ønske seg kjæreste (det er vel det du ønsker mest?), men samtidig sitte i leiligheten og synes synd på seg selv leder absolutt ingen vei. Man MÅ ta seg selv i nakkeskinnet og hive seg selv ut blant folk. Hvis ikke, så garanterer jeg at livet ditt blir uforandret også i 2008. Selvsagt kan man satse på at "hun fine på Prix smiler til meg, i såfall skal jeg smile tilbake, og kanskje neste gang! Neste gang kan jeg prøve meg på å si hei, men da må hun først smile til meg, ja.. Åh, håper hun smiler til meg......" og håpe at denne strategien slår til, men jeg anslår sjansen for suksess til rundt en promille.

Lenke til kommentar

Les denne artikkelen:

http://realsocialdynamics.blogspot.com/200...-existence.html

 

Den kan hjelpe deg med å få den hjertefølte selvtilliten jævlig mange mangler.

 

Så kan du laste ned E-boka av The Game. Eller Venusian Arts eller Magic Bullets av mystery method for å få dreisen på damene.

 

Gjør det a. Lover det hjelper. Du gjør degselv en veldig god tjeneste ved å bare lese det her.

 

En ting som generelt er viktig med damer, førsteinntrykket er det viktigste. Det du gjør de første 5 minuttene er hva som bestemmer om du er interessant eller ikke, så bare du klarer å være interessant i 5 minutter da er du langt på vei jeg lover. Lær deg å trylle for alt jeg bryr meg, bare vær interessant og gjerne litt mystisk. Vær ALDRI redd for å si nei når det gjelder jenter, om hu spør noe du ikke syns hu har fortjent, ikke gi hu det, eller ikke gi hu svar på det. (Det virker motsatt vei serdu, du avviser = hu tiltrekkes) Ikke spander noe hvis du ikke får noe tilbake, si da tar du neste runde da? osv. Ingen liker desperate menn, ingen liker tøfler som ikke kan stå på egne bein.

 

Mine raske tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...