Gå til innhold

Uforklarlig stjerneformet hull

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli gal av et mysterium i hjembygda.

En gravemaskinsjåfør kom over et stjerneformet hull midt inne i fjellsiden da han arbeidet med å bygge ut en tomt.

Gravemaskinsjåføren gravde ut minst 4 meter av fjellet før han la merke til hullet. Hullet gikk lett på skrå nedover bakken, men dessverre ikke å finne lenger da det har kommet grus i det i ettertid.

Hullet er perfekt symmetrisk hele veien, og er helt glatt på innsiden.

Ingen har hittil kunnet gitt et svar på hvordan hullet har oppstått. Både boreingeniører og geologer fra hele landet er spurt, men ingen kan gi et helt sikkert svar på hvordan hullet har oppstått.

Har dere noen forslag?

PS: Har laget en egen side til mysteriet her: http://www.volda.org/star/

post-128804-1196804764_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så akkurat et innslag fra det på tv akkurat. Var en geolog der som forklarte at hullet

kom fra et mineral, husker ikke hvilket, som hadde sittet i steinen og blitt vasket

bort av vann eller noe.

Var det på TV? Hvilken kanal? Når?

Tror det var TV-Norge nyhetene nå mellom CSI, kort innslag.

Lenke til kommentar

Det de presenterte var tre teorier, ingen av de stemplet det som garantert sant. En geolog som uttalte seg om dette bortvaskede mineralet, en prest av noe slag mente det var et tegn fra gud og en annen mente at det var et hull som en kran hadde vært forankret til da de drev med noe arbeid der for mange herrens år siden...

Lenke til kommentar
Nå er det jo 7 skjær på hullet og 6 på borret eller bare synet som bedrar meg?

Det stemmer. Nå har jeg undersøkt denne saken i dag og skrevet en sak om det for lokalavisen der jeg jobber.

Bor med skjær i partall vil lage hull med oddetall-kanter (2 skjær får trekantet hull, 4 skjær får femkantet osv).

Dette skjer dersom borekronen er feilslipt eller ujevn. Det skjer oftest når hullene er horisontale.

Det er havnevesenet som laget hullet på 30-tallet, og jeg har fått bekreftet at det finnes liknende hull ved kysten av Halten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...