staljin Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Hei, Slet litt i det siste med å få start på min VW Vento 1.9TDK, og i dag ville ikke bilen starta i det hele tatt. Lurer på om ikke det er noe feil med glødeplugger. Hadde den reparasjonbok som jeg ikke finner nå, og der sto det en prosedyre med noe strøm måling. Er det noen som vet nøyaktig hvordan jeg går frem? Er helt avhengig av den bilen. Takker for all hjelp på forhånd. Hilsen Staljin Endret 4. desember 2007 av staljin Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Du må først koble av minuspolen på batteriet. Kobl av ledningene på glødepluggene og mål med ett ohmmeter Lenke til kommentar
staljin Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Takker, med hva skal jeg måle? Resistanse eller strøm? Hilsen Staljin Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Resistanse (motstand) Lenke til kommentar
staljin Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Resistanse (motstand) Takker. Har visst lada ut bateri og i morges. "Kobla til" med startkabler en A4 så gikk i hvertfall motoren fint rundt, men ville ikke starte lett alikevel. Tok i hvertfall 10 forsøk før motoren "fyrte av". Etter å ha kjørt motoren varm på litt høyere turtall enn det jeg pleier, starter den uten noe prblem. Så her er feil i diesel forvarming systemet. Det som er rart er at jeg får ikke noe feilmelding. For 2 år siden røk sikring pga defekt temperaturføler som ikke slo av glødeplugger, og da blinket den gule forvarming indikator, nå er det ikke tilfellet. Får vel håpe at jeg kommer meg på jobb i morgen. Tar og bytter rett og slett all glødeplugger i morgen. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Nei ikke enig her, selv om man har motstand i ein glødeplugg kan den være langt fra i orden. Ta ut samtlige glødeplugger og kjør dem rett på batteriet. Se om dem gløder, hvor dem gløder og hvor lang tid det tar. Men ikke overdriv, da kan du brenne dem opp. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Glødeplugger tester du enklest og best ved å kjøre dem rett på batteriet. Da skal det gløde: Lenke til kommentar
staljin Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Nå er det ingen tvil om hvordan glødepluggen skal testes. Kjøper 4 stk på Biltema i dag, og setter i sving med testing. Det kommer til å ta litt tid da de er synsykt vanskelige å komme til. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 spøkelse: veldig bra eller drit bra. Bildet sier ALT. dette visste jeg heller ikke. Kun at man sjekker motstand. Hvor mye motstand skal en TDI glødeplugg vise da? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Nå er alt i orden. Hvis noen lurer på hvor mange glødeplugger som var gåen så kan jeg si at det ikke var 1 ikke 2 ikke 3 heller men alle 4. Det er et under at den starta i 0 grader i det hele tatt. Takker for god hjelp folkens. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 En annen lett metode er og sette prøvelampa på plussen på batteriet og sette den på en og en plugg. Der hvor lampa ikke lyser er pluggen ødelagt. Hvis det ikke holder kan man bare sette på et ampermeter og sjekke at dem trekker nok strøm.... er vel 8-10 A ellerno... Da slipper man og demontere noen ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå