Gå til innhold

Passende jobb for en som meg?


Anbefalte innlegg

Ja, det har seg slik at jeg er en (altfor stillesittende) 18-åring (19 om en måned) og vil ha deltidsjobb.

Men poenget er at jeg kjenner meg godt nok til å vite hvordan person jeg er og hvordan jobber jeg egentlig ville passet relativt dårlig inn i. For eksempel kassesitting og sånn butikkjobbing, jeg har for liten tolmodighet til å møte idioter av kunder og alt det. Men hvilke andre alternativ er der? Telefonsalg?

Satt og så litt på deltidsjobb.no og det var for det meste kassa på rimi/ica og telefonsalg som gikk igjen, er det virkelig det eneste alternativet? :(

Er alternativet å ta meg selv i nakken og bite i det sure eplet og søke på en av disse for så å tvinge meg selv til å holde ut arbeidsdagene? Hadde regna med to dager i uka forsåvidt.

Kunne tenkt meg noe på spaceworld eller noe, men det vokser jo ikke akkurat på trær :wee:

 

Et alternativ jeg så på er jo denne hos TV2 eller noe, men skjønte ikke helt hva den gikk ut på. Telefonsalg? :O

 

Jada, rotete post, men hvilke alternativer er der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonsalg høres helt jævlig ut spør du meg, da ville jeg heller valgt Rimi. Er du heldig ender du opp med å stable varer og ikke sitte i kassa (hvis du mener det er noe dritt).

 

Ellers bør du se på flere steder. F.eks. i lokalaviser og eventuelt på kjøpesenter eller i handlegata der du bor. Mange av de mindre butikkene henger bare opp en lapp på døra om at de trenger noen til deltid.

 

Uansett er en deltidsjobb bra å ha på CV'en når du skal søke din første heltidsjobb, det viser at du ikke bare sitter på ræva ;)

Lenke til kommentar

diverse Lagerarbeid,

Trillevognsjauer på Smart Club eller Ikea.

bensinstasjon

på smart club så hadde de før egne varepåfyllere som da jobber med bare å fylle på varer i reolene og da ikke har noe kundebehandling.

 

Jeg husker at når jeg søkte på deltidsjobb så var det greit med butikk så lenge jeg likte det jeg solgte. Sånn som sportsbutikk, klær osv osv.

 

hvis jeg hadde vært 19 nå, så hadde jeg sikkert prøvd å få jobb innenfor databutikk, el-butikk, kamera osv osv.

Lenke til kommentar

Ingen, går på skole. Er som sagt snakk om en deltidsjobb sånn 2 ganger i uka for å ha noe å gjøre og få litt penger. Men er ikke selve kassajobben jeg har noe imot, men alle skrullingene og den lille interessen jeg har for matvarebutikk. Hadde gladelig tatt jobb hos Spaceworld eller Platekompaniet med mer spesialiserte butikker som vet hva de selger.

Lenke til kommentar

platekompaniet er ganske vrient og få seg jobb hos, du må ha rimelige gode musikkkunnskaper og konkurransen er ganske stor da det av en eller annen grunn er en ganske ettertraktet plass å jobbe på. Må bl.a ta en "prøve" der du svarer på en god del musikkspørsmål før du blir kallt inn til intervju.

 

Men du har jo en haug av butikker og velge i, butikkselger på f.eks elkjøp, expert, lefdal, elprice, siba, telehuset, spaceworld, hifiklubben, hi-fi center kjeden, datakjeden osv osv.

Lenke til kommentar

Har du lappen? Jeg er 18 og jobber som postmann på lørdager. Det du gjør da er sorterer post i et par timer, pakker sammen og drar ut, resten av dagen leverer du post. Som postmann har du heller ikke veldig masse kontakt med folk og jobber mest alene. Jeg tjener minimum 130 kroner per time, men det blir ofte mer, eksempel for litt overtid. Anbefales! Er en ulempe da og det er at man begynner ganske tidlig (jeg halv sju), men så blir man jo tidlig ferdig til gjengjeld.

Lenke til kommentar

Holderp å å ta lappen. Er kommet til glattkjøringsbiten, går ikke fort.

Men sånn jobbintervju, er det noe "hellig", delvis at det er seriøst og alt skal være perfekt og alt det, eller er det mer sånn slapt for å se hvordan person en er?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Holderp å å ta lappen. Er kommet til glattkjøringsbiten, går ikke fort.

Men sånn jobbintervju, er det noe "hellig", delvis at det er seriøst og alt skal være perfekt og alt det, eller er det mer sånn slapt for å se hvordan person en er?

 

Kommer veldig an på sted til sted det. Hos noen er det selvsagt mere slapt og mindre høytidelig. Men er aldri feil å være så presantabel og gjøre så godt inntrykk som mulig.

 

Se an situasjonen. Trenger ikke møte opp i dress for deltidstilling på prix.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...