Big SturL Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Har sett meg lei av Windows Vista, og da jeg oppdaget at moren min sin maskin, men sin Intel M 1,7GHz, 1GB RAM og Intel Extreme Graphics 2 (!) kunne kjøre CS 1.6 med 100fps, var det dråpen. Jeg har da en Acer TravelMate 4320, med Intel Celeron 540 1,86GHz prosessor, 2GB PC5400 RAM og Intel X3100 skjermkort. Prosessoren min klarer SuperPi 1M på utrolige 34 sekunder, mens moren min sin bruker over et minutt. Likefullt drar moren min sin laptop CS... Det jeg trenger hjelp til er å finne en harddisk-kontroller-driver som jeg kan slipstreame med Windows XP slik at jeg får installert det. Har tidligere prøvd med diskettstasjon og F6 i begynnelsen av installasjonen, men det gikk rett og slett ikke... Bare for å klargjøre det, så har jeg helt clean og strippet versjon av Vista, og jeg har installert alle nyeste chipset- og grafikkdrivere. Her er forøvrig en link til en tråd jeg startet tidligere Husker ikke hva diskkontrolleren heter nå i farten, men skal finne ut av det senere. Endret 2. desember 2007 av fredrik Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Emnetittel og innlegg redigert. Kommentarer på moderering skal sendes på PM, og ikke postes i tråden. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Gå her og last ned Intel AHCI driver for XP. http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4320.html Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Har gjort det allerede, men vet ikke om det følger med en driver der som jeg kan bruke... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Jo det gjør det. Den har : Mobile Intel® GL960 Express Chipset Altså - drivere i AHCI mode intel storage matrix fra denne pakka støtter maskinens chipset(sata). Les readme.txt fila. For å pakke ut lag f.eks mappe C:\Intel Kjør setup med cmd line = setup.exe -a -pc:\Intel Da har du driverfilene du skal slipstreame (eller legge på en F6 Floppy). Endret 2. desember 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Ja, jeg så den readme fila, men jeg er så JÆVLA dårlig med command prompt. Hvis jeg formodentlig ikke får det til, tror du at du kunne extracta filen for meg og mailet den eller lasta den opp elns? Endret 2. desember 2007 av Big SturL Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Her er setup extracted pakket til ZIP. Bruk nLite til å legge til driverene i textmode setup på en xp sp2 cd. Intel.zip Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Her er en nLite tutorial som tar for seg samme sak (drivere for Intel AHCI støtte) http://paparadit.blogspot.com/2007/06/inst...th-windows.html Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Tusen hjertelig Nå gjenstår det bare å se om det funker :S Gjør det det så skal du få en belønning (prØv Å stOpPe meG adMiNmAnZZZZZ) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Den er god Er vel denne du skal bruke / integrere : Husk å brenne ut ACER recovery DVD(er) for Vista Installen da .. "iaAHCI_ICH8M = "Intel® 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller (Mobile ICH8M-E/M)"" Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Maskina driver å lager ISO-en, så nå er jeg spent på om det funker 8--) Det funka jo ikke med USB floppy av en eller annen grunn... Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Like før jeg begynner å grine, av glede :'D Windows XP logoen har aldri sett så bra ut før :D:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå