Gå til innhold

Acer TravelMate 4320, nedgradere fra Vista til XP - Trenger harddiskkontroller-driver for slipstreaming med XP, for installasjon.

Big SturL

Anbefalte innlegg

Har sett meg lei av Windows Vista, og da jeg oppdaget at moren min sin maskin, men sin Intel M 1,7GHz, 1GB RAM og Intel Extreme Graphics 2 (!) kunne kjøre CS 1.6 med 100fps, var det dråpen.

Jeg har da en Acer TravelMate 4320, med Intel Celeron 540 1,86GHz prosessor, 2GB PC5400 RAM og Intel X3100 skjermkort. Prosessoren min klarer SuperPi 1M på utrolige 34 sekunder, mens moren min sin bruker over et minutt. Likefullt drar moren min sin laptop CS...

Det jeg trenger hjelp til er å finne en harddisk-kontroller-driver som jeg kan slipstreame med Windows XP slik at jeg får installert det. Har tidligere prøvd med diskettstasjon og F6 i begynnelsen av installasjonen, men det gikk rett og slett ikke...

Bare for å klargjøre det, så har jeg helt clean og strippet versjon av Vista, og jeg har installert alle nyeste chipset- og grafikkdrivere.

Her er forøvrig en link til en tråd jeg startet tidligere

Husker ikke hva diskkontrolleren heter nå i farten, men skal finne ut av det senere.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det gjør det.

Den har : Mobile Intel® GL960 Express Chipset

Altså - drivere i AHCI mode intel storage matrix fra denne pakka støtter maskinens chipset(sata).

Les readme.txt fila.

For å pakke ut lag f.eks mappe C:\Intel

Kjør setup med cmd line =

setup.exe -a -pc:\Intel

Da har du driverfilene du skal slipstreame (eller legge på en F6 Floppy).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...