LtdEdFred Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Heisann. Jeg har en bærbar hjemmePC (ja, ikke noen drømmesituasjon, men det var så mye billigere enn å kjøpe en annen) gjennom jobben til mor hvor det fulgte med Windows Vista. Det er diverse ting som er galt med den, men kundeservicen deres kan kun hjelpe meg om jeg har Vista installert (kjører nå XP) fordi det er company policy. Nå har det seg sånn at jeg ikke finner igjen recovery CD-en jeg fikk med PC-en med Vista på så jeg ringte de for å få hjelp med det. Fyren sa at da måtte de bestille opp en ny som kostet 500,- Da jeg spurte om jeg ikke bare kunne bruke en annen Vista CD og bruke product key'en som er limt på en lapp under PC-en sa han at det ikke gikk fordi det måtte stemme med serienummeret på HK'et osv. Stemmer dette? Vil de kunne merke om jeg laster ned en versjon av Vista og bruker min egen product key på den (finnes det en signering CD-en deres gjør på PC-en el)? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) For XP er det vanlig at det finnes corporate utgaver med et annet build nummer en vanlige utgaver og hvor lisensen kun kan brukes på utgaver med "riktig" build nummer. Antar at det samme gjelder også for Vista, eller at det finnes andre metoder for å oppnå liknende. Endret 1. desember 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Men dette er jo bare snakk om Vista Home eller hva den billige utgaven heter Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Vel, de vil uansett ikke kunne merke noe men du kan risikere at du får beskjed om at produktnøkkelen er ugyldig. For all del, det er jo bare å gjøre et forsøk. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ville nok bare prøvd Hva har du å tape på det? Bare husk å ta backup av filene dine og sånn, så skulle det vel gå greit Hvis ikke så kan du det rette valget, å installere Linux Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Flyttes til Vista-forumet. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Vil de kunne merke om jeg laster ned en versjon av Vista og bruker min egen product key på den (finnes det en signering CD-en deres gjør på PC-en el)? Neppe. Problemet ditt blir vel heller å 1) identifisere hva slags Vista som faktisk følger med maskinen, og så 2) finne en disk image av den.. (f.eks.: Norsk/engelsk? Home Basic/Premium? OEM/Retail?) Det enkleste er nok å spørre han datafyren på jobben din om du kunne få lånt en Vista CD (hvis de har en da, ikke sikkert det.. kanskje det er derfor han kom opp med en god historie..), og så prøve den med din egen serial key. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg tror egentlig ikke at de på kundeservice kommer til å sjekke om jeg har samme funksjoner på den versjonen jeg leverer inn og den de leverte PC-en med så jeg får bare prøve. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå