trygveaa Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Jeg har en server med ubuntu kjørende, og har blant annet proftpd på den. Når jeg logger inn på ftp-serveren og blar i mappene bruker den ofte lang tid på å åpne en mappe, og i SmartFTP får jeg ofte "Server closed connection". Noen ganger åpnes mappene med en gang. Jeg har lagt til dette i proftpd.conf, siden mange sier at den blir raskere da: IdentLookups off UseReverseDNS off Når jeg kobler til ssh er den treig hvis jeg bruker den lokale ipeen, men hvis jeg bruker den eksterne, kommer det med en gang. Før jeg deaktiverte ipv6 var den treig med den eksterne ipeen også. Vet ikke om dette har en sammenheng med proftpd, men det er vel mulig. Jeg merket ikke noe forskjell i proftpd med ipv6 av eller på. Jeg deaktiverte ipv6 ved å skrive dette i /etc/modprobe.d/aliases: alias net-pf-10 ipv6 off alias net-pf-10 off alias ipv6 off Jeg legger ved proftpd.conf, men jeg tror ikke det er noe galt i den, siden den er ganske lik den til en venn av meg, og han har ikke samme problemet. SSH er også raskt hos han selv om han ikke har deaktivert ipv6. proftpd.conf.txt Endret 13. februar 2008 av trygveaa Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har nå prøvd med vsftpd istedenfor proftpd og hadde akkurat samme problemet. Ingen som aner hva som kan være feilen? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Nå har jeg endelig løst problemet. Det hadde ikke noe med hverken proftpd eller ubuntu å gjøre. Routeren min, D-Link DIR-655, hadde noen brannmur innstillinger som ikke var så glade i ftp. Jeg fant svaret her i nest siste post: Log in to the router, click advanced and then Firewall settings. Disable the SPI and change the NAT ENDPOINT FILTERING to endpoint independent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå