Gå til innhold

Telenors Speedtouch 780wlt


Anbefalte innlegg

Hmm.. noen som har problemer med at dette modemet rebooter seg selv itl tider. Dette er noe Telenor vet om, og det samme skjedde med testmodemene dems(før dem begynte å sende de ut).. Nå, etter at de har sendt ut flere av disse, så kommer fiksen.. 23.nov skal den ha landet. Jeg har nå 2 av disse modemene liggende, med rebootproblemet.

 

Er helt utrolig av Telenor å sende ut slikt asså. Men firmwaren ligger ikke tilgjengelig da selvfølgelig...

 

den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.. men utrolig så irriterende agitt.

 

*riste på hode, oppgitt over Telenor*

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har den samma routermodemet. mitt har plutselig slått seg helt vrang etter nyttår. wlan bare kobler seg ut hele tiden, og den virker skjelden. det virker på kabel, men den detter ut av og til i 3-4sek.. finnes det ikke noen firmware update til denne ennå?

Endret av JohnCalzon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Men, har lagt merke til at det skjer sannsynligvis bare når trådløst er aktivert. Skal prøve ut det mere nå.

Har erfart akkurat det samme. Dvs trådløst kan godt være aktivert på 780wlt'en så lenge

ingen klienter er koblet opp, det går bra. Men med en eller flere klienter koblet opp

trådløst, rebooter modemet flere ganger daglig. Har prøvd en hel rekke konfigureringer av

det trådløse; forskjellige "interface type'er", manuelle og auto-kanaler, multicast av/på,

forskjellige krypteringer osv.

 

Har den siste måneden kjørt med laptop'en kablet, og har ikke hatt en reboot siden (23

dager).

Lenke til kommentar
Men, har lagt merke til at det skjer sannsynligvis bare når trådløst er aktivert. Skal prøve ut det mere nå.

Har erfart akkurat det samme. Dvs trådløst kan godt være aktivert på 780wlt'en så lenge

ingen klienter er koblet opp, det går bra. Men med en eller flere klienter koblet opp

trådløst, rebooter modemet flere ganger daglig. Har prøvd en hel rekke konfigureringer av

det trådløse; forskjellige "interface type'er", manuelle og auto-kanaler, multicast av/på,

forskjellige krypteringer osv.

 

Har den siste måneden kjørt med laptop'en kablet, og har ikke hatt en reboot siden (23

dager).

 

 

Ja, nå har jeg kjørt bare en kveld/Natt/Dag med trådløst av, men rebootingen stoppet momentant når jeg slo av trådløst. Skal se i kveld hvordan det oppfører seg.

 

Hvis det er trådløsdelen som er syk, så er det jo forsåvidt bare å sette inn et billig accsesspunkt i stedet.

 

Vegard

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne.

 

Har nettopp installert dette flotte modemet hos mine foreldre. Med kabel går det som det suser, men hvis jeg tar av kabelen og kun kjører trådløst, faller internett ut med et par sekunders mellomrom. Jeg trodde det først var en konflikt på maskinen, at Online Start eller hva det heter ikke greide å bestemme seg.

 

Er det mao modemet som er roten til alt ondt? Er det den som gjør at så lenge en bruker det trådløse nettet, så faller det ut med jevne mellomrom?

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Nå har jeg fått prøvd mitt system bare en liten stund, men allikevel....

 

Koblet ut det innebygde trådløse systemet, og koblet til et eksternt

accesspunkt i stedet. Nå går det så det griner, og har ikke hatt en eneste reboot

på 24 timer.

 

Snakket med telenoreksperten på telefon idag, de innrømte at det var en kjent feil

med disse modemene, uten å ville gå inn på hva det var, men sa at feilen ikke hadde

samme symptom som mitt modem (Reboot hele tiden).

 

Får vente å se hva som skjer. Holder det seg stabilt, så kan de få sende meg et nytt adapter,

som virker !!!

 

Vegard

Lenke til kommentar

Den siste uken har modemet mitt mistet hastigheten.

Tipper den bare klarer 50kbit/s (14Mbit linje).

Noe som fører til at den ikke klarer å få opp en internettside.

Men man klarer å logge meg på epostserveren. (Ca. 1 min per konto)

Men når jeg skrur modemet av og på så fungerer det igjen.

Noen tips om innstillinger?

Software release : 6.2.29.2 (Thompson ST780WLT)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har også problemer med min SpeedTouch 780WLT.

Den restarter seg ofte når det skjer mye på linja (dvs. nedlastning eller 3-4 personer som bruker nettet samtidig).

Dette skjer uansett om det trådløse nettet er helt avslått, men kanskje ikke like ofte da(?).

Det har også hendt at den har restarta seg ved svært liten aktivitet på linja, men dette er ganske sjelden.

Jeg sendte mail til Telenor og fikk dette i svar:

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

 

Det jobbes med å lage en ny firmware til dette modemet for å hindre at

det restarter seg selv. Inntil denne er klar, forsøker vi med å sende

deg et nytt modem.

 

Jeg tviler på at det nye modemet jeg får vil fungere bedre ettersom jeg hadde det samme problemet med et tidligere modem også. Får bare håpe det kommer ny firmware snart, ellers tror jeg bare jeg prøver å skifte leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...