UUnreal Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har nå levert telefonen min til rep der. Garantisak. Jeg kan sjekke status via web, men den har stått uendret siden jeg leverte den inn. Telefonen er en nokia 5310 De sier at de skal fikse telefoner på 7 virkedager. Det er nå gått 8 virkedager og jeg får ikke kontakt på dem via telefon eller mail. De reparerer telefonene ved oslo s. Flere som har erfaringer med denne bedriften? Jeg er lei siden jeg ikke får svar ellernoe.... Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Vel, jeg har levert telefonen min der en gang og gjør det ikke igjen, for å si det slik. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Vel, jeg har levert telefonen min der en gang og gjør det ikke igjen, for å si det slik. Hva skjedde? Kan du anbefale noen andre service sentere i oslo for nokia tlf.? Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Flere som har erfaringer med denne bedriften? Vel, det har ingenting med hvor flink de er på reparasjoner å gjøre, mer på hva de faktisk driver med ... Spam fra mobilfiksern til 35,- per melding. Sånne firmaer bør man holde seg langt unna. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Handler vel mer om hva som ikke skjedde. Opplevde omtrent det samme som deg ved at statusen på web ikke ble oppdatert. Forsøkte flere ganger å ringe uten at det var svar å få, før jeg endelig fikk respons via mail. Da hadde de sett på telefonen min og fant ut etter en uke(!) at de ikke kunne fikse den og måtte sende den videre. I det øyeblikk jeg fikk telefonen min tilbake hadde den en mangel pga dårlig jobb under reperasjon. Denne feilen var til å leve med, så jeg stresset ikke med det der og da. Litt senere bestemte jeg med for å få det utbedret, så jeg kontaktet de. Fikk beskjed om å stikke innom med telefonen så skulle de fikse den. Når jeg omsider fant tid til å komme innom var selvsagt ikke han jeg hadde vært i kontakt med på jobb. De som var der påstod at de ville bruke en uke på å utbedre mangelen hvis jeg ikke betalte noen hundrelapper der og da, noe jeg mente var håpløst da det var reperasjonen jeg klaget på, ikke telefonen. Svaret jeg fikk var at Nokia ikke dekket dette "ekspressgebyret" deres i sine garantibestemmelser. Noe som forsåvidt er greit, men det at de skulle fakturere denne reperasjonen til Nokia er svindel i mine øyne. Mens jeg var der spurte jeg om han ikke tilfeldigvis visste om det nylig hadde kommet ny firmware til telefonen min da jeg hadde opplevd litt smårusk. Da tok han med telefonen på bakrommet for å sjekke. 30 sekunder etterpå kommer han tilbake med telefonen og sier at telefonen min i praksis var død og at de måtte reparere den. Den kunne visstnok ikke kobles til med datakabel lenger. Noe jeg hevdet var BS siden jeg hadde koblet den til PC dagen før uten problemer. Reperatøren stod der og tviholdt på telefonen min og sa at de _måtte_ få reparere den, noe jeg sa ikke var aktuelt (jeg skulle reise på ferie om noen dager). Enden på visa var at jeg ble invitert inn på bakrommet hvor han skulle bevise at telefonen måtte repareres. Telefonen ble koblet til med kabel og ingenting skjedde. Helt til jeg påpekte at han måtte velge modus på telefonen, og voila... Plutselig spratt det opp meldinger på skjermen om at ny maskinvare var funnet. Tenke seg til. Det hele endte med at jeg tok med meg telefonen derfra uten at de hadde gjort noe med den. Jeg har fortsatt en mangel med telefonen, men det kan jeg forsåvidt leve med. Seks måneder etter mottar jeg en spam-SMS fra de som kostet meg 35 kr. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0 Jeg sendte de en mail angående dette, men ikke overraskende ble den aldri besvart. Endret 28. november 2007 av knutaj Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Flere som har erfaringer med denne bedriften? Vel, det har ingenting med hvor flink de er på reparasjoner å gjøre, mer på hva de faktisk driver med ... Spam fra mobilfiksern til 35,- per melding. Sånne firmaer bør man holde seg langt unna. Jeg har fått den mld og fått pengene tilbake på konto. Sendte en rimelig hissig mail og det ble ordnet fort. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Nå har jeg ventet på at mobilen min skal bli fikset i 2 uker på en garanti sak. Den går på 3 uken nå. Jeg kan sjekke status på nett og ingenting er skjedd. De sier at de har rettetid på 7 dager. Begynner å bli utålmodig for å si det pent. Når jeg ringer dem legger de på. Jeg må ringe i timesvis for i det hele tatt å få kontakt. De svarer heller ikke på mail. Hvilke rettigheter har jeg nå som forbruker? Jeg kan betale 300 kr for å fikse mobilen på noen timer, men det blir dumt igjen syntes jeg, men det får saken ut av verden. Skal ned på verkstedet i dag. Endret 3. desember 2007 av UUnreal Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Oppdatering. Telefon er sendt til hovedverksted til nokia i oslo. Ulempen med feil på en for ny tlf.. jaja.. skal få den tilbake neste uke. Lenke til kommentar
-imen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Er det et sted jeg kan anbefale å levere mobiler til reperasjon så er det Nordialog på Lysaker. Selv om det er litt langt å dra så drar jeg dit, rask og hyggelig service. Har levert mobilen min i to ganger. Første gang jeg leverte mobilen tok det nøyaktig en uke, andre gang 5 dager. Utrolig fornøyd og man får alltid status på hvor telefonen er i løypa når man ringer. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Er det et sted jeg kan anbefale å levere mobiler til reperasjon så er det Nordialog på Lysaker. Selv om det er litt langt å dra så drar jeg dit, rask og hyggelig service. Har levert mobilen min i to ganger. Første gang jeg leverte mobilen tok det nøyaktig en uke, andre gang 5 dager. Utrolig fornøyd og man får alltid status på hvor telefonen er i løypa når man ringer. Skal huske på den. Takker Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Leverte inn telefonen 19 nov og har enda ikke fått den. Det har gått over en mnd. Har jeg krav på ny mobil på reklamasjon da? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 med mindre du kjøpte den hos mobilfikseren så har ikke noe krav på ny via reklamsjon. det du evt kan få igjennom er en ny på garantien om mobilfikseren er et autorisert verksted av nokia. ring nokia customer care og spør dem! Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Mobilfiksern er rett og slett et skikkelig dritt selskap. Jeg har hørt fra dem 3 ganger. Første gang når de sendte meg 2 tekstmeldinger på 35 kroner hver uten samtykke, og to ganger da jeg har levert inn mine mobiler til dem. 1 gang: En Sony Ericsson feilet flashing på SEUS og leverte den inn for at de skulle flashe den igjen. Fikk den igjen med et ubrukelig operativssystem der det kun var engelsk og den ville ikke starte etter PIN koden. Så jeg måtte snu og vente noen dager til. 2. gang( Den beste): Leverte inn en Sony Ericsson med joystick problemer. Fikk beskjed 1 måned senere om at den skulle bli fikset. det gikk 1 måned. 2 måneder. 3 måneder. Jeg spurte hvor den haddde blitt av hos shoppen nede i Oslogryta. De kom hele tiden med at den snart var ferdig. Etter 7-8 purringer i den 4 måneden så sa de hele tiden at den snart var ferdig. Jeg begynte som en vanlig forbannet forbruker å si at jeg skulle sende hele dritten til forbrukerrådet og medier. Det som hjalp til slutt var å sende enda en siste mail med hat til Deltaservice som fikser mobiler for dem. Der fikk jeg mail fra en teamsjef om at telefonen min var blitt rotet vekk. Det forrige service verkstedet hadde gått konkurs og mange ansatte hadde bare plukket med seg telefoner da de fikk sparken forstod jeg. Så jeg skulle få en erstatnings telefon. Så etter en uke så fikk jeg plutselig mail fra shoppen i Oslo at telefonen min var ferdig. Da jeg kom ned fikk jeg min gamle telefon, med fikset joystick. Så oppsummering er at mobilen min var på service i 5 måneder + - . ALDRI MER MOBILFIKSERN. http://www.mobilfiksern.no/ Nygt 3 , 0155 Oslo. Lever den heller inn der du kjøpte telefonen er direkte til et service verksted. La slike verksted uten kompetanse og tomme løfter fra betjeningen gå konkurs. Endret 4. januar 2008 av Xpi Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Mobilfiksern er rett og slett et skikkelig dritt selskap. Jeg har hørt fra dem 3 ganger. Første gang når de sendte meg 2 tekstmeldinger på 35 kroner hver uten samtykke, og to ganger da jeg har levert inn mine mobiler til dem. 1 gang: En Sony Ericsson feilet flashing på SEUS og leverte den inn for at de skulle flashe den igjen. Fikk den igjen med et ubrukelig operativssystem der det kun var engelsk og den ville ikke starte etter PIN koden. Så jeg måtte snu og vente noen dager til. 2. gang( Den beste): Leverte inn en Sony Ericsson med joystick problemer. Fikk beskjed 1 måned senere om at den skulle bli fikset. det gikk 1 måned. 2 måneder. 3 måneder. Jeg spurte hvor den haddde blitt av hos shoppen nede i Oslogryta. De kom hele tiden med at den snart var ferdig. Etter 7-8 purringer i den 4 måneden så sa de hele tiden at den snart var ferdig. Jeg begynte som en vanlig forbannet forbruker å si at jeg skulle sende hele dritten til forbrukerrådet og medier. Det som hjalp til slutt var å sende enda en siste mail med hat til Deltaservice som fikser mobiler for dem. Der fikk jeg mail fra en teamsjef om at telefonen min var blitt rotet vekk. Det forrige service verkstedet hadde gått konkurs og mange ansatte hadde bare plukket med seg telefoner da de fikk sparken forstod jeg. Så jeg skulle få en erstatnings telefon. Så etter en uke så fikk jeg plutselig mail fra shoppen i Oslo at telefonen min var ferdig. Da jeg kom ned fikk jeg min gamle telefon, med fikset joystick. Så oppsummering er at mobilen min var på service i 5 måneder + - . ALDRI MER MOBILFIKSERN. http://www.mobilfiksern.no/ Nygt 3 , 0155 Oslo. Lever den heller inn der du kjøpte telefonen er direkte til et service verksted. La slike verksted uten kompetanse og tomme løfter fra betjeningen gå konkurs. Jeg skal få mobilen min på mandag ifølge dem så vi får se, men venter maks til fredag og da er det forbrukerrådet neste. Så får de ta saken min. Lenke til kommentar
vertikal1 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Leverte inn min N73 20.nov til Mobilfikser'n. Feilen var ødelagt knapp på volum/fokus, og så hadde telefonen fått noen bugs så det kunne være greit med en oppgradering samtidig. Jeg ble lovet 1 ukes rep. Og måtte skrive under på at ved fuktskader ikke gjelder ikke garantien, men man må betale rep selv. Ved purring etter 2 uker fikk jeg beskjed om den snart var ferdig. Etter 3 uker møtte jeg opp i butikken og sto der til den var gjort ferdig. Skjønte da at ikke hadde skjedd i løpet av de 3 ukene. Volumkontakten ble loddet og programvaren oppdatert. De påstod at det var fuktskader på telefonen (det kjenner ikke jeg til men hva skal man si?) Det kostet 550 kr. 350 i vanlig håndtering og 200 for loddingen. Rett etterpå oppdaget jeg at noen programmer ikke fungerte. Kom ikke inn på galleriet og kalender. Leverte telefonen inn på det jeg mente var en reklamasjon. Det skjedde 12. des. Prøvde å purre dem før jul og i romjula, men da var de stengt. Fikk sms om at telefonen var ferdig 11. januar. Hurra, under en måned! Da jeg skulle hente den måtte jeg betale nye 350 kr. Reklamasjonen gjaldt ikke, da de påstod at de angivelige fuktskadene gjorde at programinstallasjoner ikke er pålitelige! Drittfirma!!!! Må bare advare alle mot å bruke dette firmaet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Må bare kommentere; har faktisk aldri hatt noe problemer med dem. Brukte dem regelmessig, også i forhold til en n90 sak som var noe spesiell. Hva angår fukt så kan det lage mye problemer. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Jeg har levert mange telefoner hos Mobilfiksern, men med alle eierskiftene det siste året er det ikke noe særiøst igjen der. For noen uker siden dro jeg innom og skulle levere en mobil til FW-oppdatering. Når jeg spurte hvor lang tid det tar å oppdatere telefonen svarte han at det tar noen dager siden "ny mobiltelefoner har så mange funksjoner" og at "den modellen skal ha dårlig dekning, jeg bare bruker min til å ringe med og oppdaterer den derfor ikke" osv. Fint at jeg hadde levert samme modellen for samme oppdatering tre eiere tilbake og fått den tilbake i løpet av dagen. En annen ting er at de nå bare tar Nokia på garanti mens de gamle eierne hadde SE, Samsung og noen andre i tillegg til Nokia. Fra nå av leverer jeg Nokiaene mine hos TKP på Vika og andre merker hos Nordialog på Helsfyr, der vet jeg det er særiøse folk som driver. Endret 4. februar 2008 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
Nittedals Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hold deg unna Mobilfikser`n (Nextel Servicedata AS)! Etter gjentatte besøk hos Mobilfiksern konkluderer jeg med at jeg aldrig har møtt service som ligner på dette. De oppfører seg utrivelig, roter bort telfonen og gir useriøs kompensasjon. De fraråder meg å levere inn mobilen selv om den bare er ett år gammel, uten å vite om det går på garanti. Innen en uke sender de melding om at den er ferdig. Når jeg kommer fredagen etter, forteller den første mannen bak disken hva de har reparert og viser meg dataskjermen med info om utført reparasjon og pris. Han leter 20 min. etter mobilen. Deretter får han hjelp av en til. Denne møter blikket mitt og forteller freidig at den ikke er ferdig før om 3-4 dager! Da jeg sier at jeg vet den er rotet bort blir vi enige om at han skal finne den og sende den på mandag. Neste fredag er jeg igjen innom og opplever det samme!! En bekrefter at den er ferdig og leter, og den neste sier den er ferdig om 3-4 dager. Teamlederen er ikke i butikken, og lover meg å ringe om en halv time. (Hvilket munner? Jeg har ikke fått lånetelefon!) Jeg nekter å gå uten lånetelefon og skriftlig bekreftelse på at de har mistet telefonen. De slenger en BILLIG telefon i hånden min uten et ord. De registerer ikke telefonen og jeg må ikke signere noe. Mandag ringer jeg igjen og etterlyser telefonen og får besked om at de ikke akter å lete etter mobilen min og at jeg får ta den jeg fikk låne. Ikke er den like god som min egen, og ikke får jeg noe skriftlig eller registrering. De nekter å oppgi navnet på noen leder og legger på røret da jeg sier jeg ikke godtar denne løsningen. Endret 27. oktober 2008 av Nittedals Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) At de får holde på som de gjør er helt utrolig.. Jeg hadde reist ned og stappa låne telefonen ned i halsen på dem. Hvordan telefon var det du leverte inn? Er det de som har utført reprasjonen eller er den sendt videre? Etter som de sender deg en melding og sier at den er klar, så regner jeg med at det har gått på garantien? Endret 28. oktober 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Go-carter Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Uff, detta så jeg ikke før nå. Leverte inn en fuktskada NOKIA E90(skjermen har konka) der i går, og opplevde generellt veldig god service, og den engelsktalende duden bak kassa sa at denne modellen hadde han erfaring med. Betalte 350,- med en gang for å slippe det senere, men nå er jeg jaggu nærvøs hvor detta bærer hen. Leste at det nederst i kontrakten stod at de kunne sende meg reklame på sms, dog vederlagsfritt så da gjør det ikke så mye... Noen som har noen erfaringer derfra i det siste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå