DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hei! Jeg kjører Arch, og har Apache installert sammen med php. Jeg vet php fungerer, den laster phpmodulen uten feil. Nå skal det sies at jeg ikke egentlig driver med web, alt jeg ønsker er å dele mobiltelefonbildene mine lokalt på en grei måte. Jeg søkte på google og fant denne siden, jeg følger oppskriften. Mappen bildene ligger i er riktig, alt som jeg kan komme på skal stemme. Men så blir litt naivt å stole så rått på sine egne evner Alt jeg lurer på er om php-scriptet fungerer, om noen andre kanskje får det til å fungere? Det kan jo være at det er noen feil med filrettighetene, eller httpd. Takk for input. Må jeg ikke ha noe mer enn: <?include("./bolGallery.php"); bolGallery("./images/", 5, 80, 50); ?> det i index.php filen min for å vise galleriet? Endret 28. november 2007 av data_jepp Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Det må da være raskere å prøve enn å spørre her Jeg gjetter på at du må chmodde bolGallery.html og mappen bolGallery 777. Endret 28. november 2007 av itsmebth Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) 777? Hvorfor i h... skal han sette tilgangen til 777? *se seg lei av "prøv 777 når alt annet feiler"* Hadde du i det minste sagt 644 eller 664, så skal jeg til nød være enig med deg, men 777 gir exe-tilgang til alle samt også muligheten for å skrive til fila. Nå er det jo lokalt, så "det er jo ingen fare", men det er et generelt elendig tips for å si det pent (ikke at det har noe særlig å si på en delt host riktignok ...). Videre er det kanskje en ide å finne grunnen til at man ev. må gå til det steget. I dette tilfellet kjører webserveren nesten garantert som apache, mens dataene sikkert tilhører en vanlig bruker. I såfall kan man enten skifte eierskap på filene eller rekonfigurere webserveren til å kjøre som en annen, mer passende bruker. Endret 28. november 2007 av Ernie Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Root ligger i /home/httpd/html og den mappen eies av brukeren jeg er logget inn med, samt den er skrivbar. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du har installert GD og sjekket at den blir lastet inn i PHP? Kan se ut som den krever det iallfall. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 GD ? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) GD Red.: Pleier å finnes noe ala. php-gd i pakkebehandleren. Endret 28. november 2007 av Ernie Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg fikset det i php.ini filen, slik at gd.o skal lastes. Fremdeles blank side. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Er det bare en spesiell side som er blank? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har bare to filer på serveren, den ene er bolGallery.php og den andre index.php. Når jeg går inn på siden får jeg ikke opp noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Lag en fil som heter "test.php" og skriv dette i den: HTML <?php echo 'PHP'; ?> Fortell oss hva som dukker opp. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Nå viser den HTML PHP Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Jeg fikset det i php.ini filen, slik at gd.o skal lastes. Fremdeles blank side. Sikker på at den lastes? Dvs. sett at den blir listet opp i phpinfo()? Red.: En annen ting som går an for å sjekke det er å kjøre følgende: <?php echo (int)function_exists('imagecreatefromjpeg'); ?> Gir den 1 fungerer GD. Endret 28. november 2007 av Ernie Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvilken av PHP-filene går du inn på? Kanskje du kan lime inn hele fila? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Faen?! Jeg testet med phpinfo den gir meg 1 og på den andre får jeg 0. :/ Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Faen?! Jeg testet med phpinfo den gir meg 1 og på den andre får jeg 0. :/ Hva gir 1 og hva gir 0? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 GD fungerer ikke, den gir 0 Hmmmm. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvor ligger gd.so-en din? /usr/lib/php/modules/? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Mappen hadde et rart navn, nå heter den modules. Skal vi se, nå når jeg tester <? include("./bolGallery.php"); bolGallery("./images/", 5, 80, 50); ?> Får jeg en error. Fatal error: Call to undefined function imagecreatefromjpeg() in /home/httpd/html/bolGallery.php on line 20 Haha jeg må nærme meg nå da. Strengt tatt heter filene jpg? og ikke jpeg har det noe med det å gjøre? Endret 28. november 2007 av data_jepp Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Da er nok ikke GD enabled. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå