talsos Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Fikk akkurat ett nytt xfx 88 gt xxx på fredag og har rimelig ny maskin, Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775,Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz,Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5, vista 64 ultimate. Hadde et gts kort tidligere som spillet fungerte utmerket på men lite eyecandy, har oppdaterte drivere og kan ikke fatte hvorfor spillet fryser, testet og ta ut kortet og sette det inn, reinstallere drivere samt gamet. Har tilogmed prøvd og snakke til PC-en men til lite hell legger ved ett print screen Håper på hjelp Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Kan være strømforsyningen som er for liten/dårlig. Hva har du? Lenke til kommentar
talsos Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Kan være strømforsyningen som er for liten/dårlig. Hva har du? Pokker, håper ikke det, det er en 400w enermax, men på andre spill går det så det uler Lenke til kommentar
Beaumont Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Last ned rivatuner og sett vifta på skjermkortet til 80%-100% og prøv igjen. Lenke til kommentar
talsos Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Last ned rivatuner og sett vifta på skjermkortet til 80%-100% og prøv igjen. Er igang med og finne ut av app. men så at core temp lå på 53 grader, er dette normalt Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Last ned rivatuner og sett vifta på skjermkortet til 80%-100% og prøv igjen. Er igang med og finne ut av app. men så at core temp lå på 53 grader, er dette normalt Japps, totalt normal GPU temp. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Tror det vil hjelpe med ny strømforsyning, 450w er minium, men noen ganger så holder ikke dette engang. Hvorfor crysis ikke funker men de andre gjør det er fordi crysis krever mest av grafikkortet, er ihvefall det jeg tror er problemet. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Krever ikke GTS kortene mere av PSU enn GT gjør da? Lenke til kommentar
talsos Skrevet 25. november 2007 Forfatter Del Skrevet 25. november 2007 Tror det vil hjelpe med ny strømforsyning, 450w er minium, men noen ganger så holder ikke dette engang. Hvorfor crysis ikke funker men de andre gjør det er fordi crysis krever mest av grafikkortet, er ihvefall det jeg tror er problemet. OK ! Det lukter litt påwer her ja, testet tipset med å skru gpu vifta opp, holdt en litt lengre periode men samme, testet og droppe alle vifter og drives, kun power til hk, hd, skjermkort , men her tok crysis kvelden i splæsj screen. med andre ord mer utgifter, det holder vel med en 500 eller 550 ? Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Tror det vil hjelpe med ny strømforsyning, 450w er minium, men noen ganger så holder ikke dette engang. Hvorfor crysis ikke funker men de andre gjør det er fordi crysis krever mest av grafikkortet, er ihvefall det jeg tror er problemet. OK ! Det lukter litt påwer her ja, testet tipset med å skru gpu vifta opp, holdt en litt lengre periode men samme, testet og droppe alle vifter og drives, kun power til hk, hd, skjermkort , men her tok crysis kvelden i splæsj screen. med andre ord mer utgifter, det holder vel med en 500 eller 550 ? Før du prøver nu psu, prøv å klokk ned skjermkortet på både kjernen og minnet litte grann og se om det hjelper. Bru f.eks. Rivatuner for å gjøre dette, lastes ned her. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Ati tools er kjempelett å klokke med.. (ja er til nvida kort og) Da jeg hadde xfx 7950gt 670m så fikk jeg masse gult og slikt i bf2142 .. problemet var at jeg bare hadde 1gb ram.. kjøpte 1gb til,og WOILA alt var fint + jeg kunne skru opp grafikken mer,det kunne jeg ikke med bare 1gb. Vet ikke med vista, men mulig du kansje må ha 3gb eller 4gb? 53c på gpu er ingenting.. jeg kjører 100mhz overklokk på min kjerne og 220mhz mer på minnet på mitt 8800gts 320mb, og den viser 58c idle og 69/70c load. Lenke til kommentar
talsos Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Trodde sannhetens time var kommet, tok med meg en Chill 520w med støtte for sli, men jaggu pokker frøys det igjen, har forresten 4gig ram og så da kan det ikke være det, begynner og bli litt små irritert her, gikk jo til annskaffelse av ny puter bare pga crysis og det har begynt og koste en del. alt nytt og ingen gaming. Men pokker da, jeg kan da ikke klokke ned kortet jeg har kjøpt, det skulle jo være litt rått for og få mest mulig ut av spillet da ! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Prøv med et annet kort, da får du se om det er kortet som er problemet. Er det, får du vel bytte. Ettersom det ikke er noen 8800Gt i butikkene, kan du vel sjanse på å få GTX :!: Lenke til kommentar
talsos Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Prøv med et annet kort, da får du se om det er kortet som er problemet. Er det, får du vel bytte. Ettersom det ikke er noen 8800Gt i butikkene, kan du vel sjanse på å få GTX :!: Hørtes litt fristende ut det der, men er litt lei det styret, kasta nettop bort 900.- på psu. Det jeg hadde var jo kliss nytt men bare på 400w Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Angrefrist på PSU? Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Hadde et gts kort tidligere som spillet fungerte utmerket på men lite eyecandy, har oppdaterte drivere og kan ikke fatte hvorfor spillet fryser, testet og ta ut kortet og sette det inn, reinstallere drivere samt gamet. Har tilogmed prøvd og snakke til PC-en men til lite hell Hvilke av de nyeste driverne? Hadde selv problemer med standard driverne (selv om det var i CoD4 og ikke Crysis) med at alt frøys. oppdaterte til betadriverne og alt fungerer fint igjen, kan jo hende du har prøvd allerede men Lenke til kommentar
talsos Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Angrefrist på PSU? Er forhandler så jeg sliter litt der Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Trodde sannhetens time var kommet, tok med meg en Chill 520w med støtte for sli, men jaggu pokker frøys det igjen, har forresten 4gig ram og så da kan det ikke være det, begynner og bli litt små irritert her, gikk jo til annskaffelse av ny puter bare pga crysis og det har begynt og koste en del. alt nytt og ingen gaming.Men pokker da, jeg kan da ikke klokke ned kortet jeg har kjøpt, det skulle jo være litt rått for og få mest mulig ut av spillet da ! Som sagt bruker GTS kortet ditt mere strøm enn det GT kortet ditt gjør, så nytt kjøp av PSU var egentlig veldig bortkastet... Lenke til kommentar
talsos Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Hadde et gts kort tidligere som spillet fungerte utmerket på men lite eyecandy, har oppdaterte drivere og kan ikke fatte hvorfor spillet fryser, testet og ta ut kortet og sette det inn, reinstallere drivere samt gamet. Har tilogmed prøvd og snakke til PC-en men til lite hell Hvilke av de nyeste driverne? Hadde selv problemer med standard driverne (selv om det var i CoD4 og ikke Crysis) med at alt frøys. oppdaterte til betadriverne og alt fungerer fint igjen, kan jo hende du har prøvd allerede men Har ikke testet noe beta enda da, sitter bare og funderer på alle de som har og kommer til å få kortet, det skal jo fungere mer eller mindre når det når gatene, men disse har jeg nå 7.15.11.6902 Skal teste beta nå. men er så lei og avinstallere gamet, så jeg dropper det i første omgang. Men takker for hjelp fra dere så langt ! Lenke til kommentar
talsos Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Tror det vil hjelpe med ny strømforsyning, 450w er minium, men noen ganger så holder ikke dette engang. Hvorfor crysis ikke funker men de andre gjør det er fordi crysis krever mest av grafikkortet, er ihvefall det jeg tror er problemet. Takk iceman 1 Men det ser ut som at det er ingen som har rett svar. så jeg gleder meg til å finne det ut ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå