AnaXyd Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Heisann! Driver for tiden å eksperimenterer litt med et scriptaculous script, og har nå mekket meg en slide effekt. Her er'n: Scrolltest Den funker ja, men om du trykker flere ganger på pilen enn fire, så bare scroller den til et tomt område. Hvordan skal jeg få den til å scrolle tilbake til utgangspunktet? Og jeg ser at det er lett å bugge den opp. Trykk fort mange ganger på pilene, og se hva som skjer... Jeg har også noen problemer med at den slider ut i sida mi. Altså, den blir slik: Den skal slide slik at den blir borte, men innenfor containeren. Dette var fryktelig vanskelig å forklare gitt! Setter pris på svar! Endret 25. november 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 *Bump* Ingen som har anelse da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Flyttes til JS-kategorien, da det hovedsakelig har med JS å gjøre... Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvordan skal jeg få den til å scrolle tilbake til utgangspunktet? $("BigBox").setStyle({left:0}) ? Trykk fort mange ganger på pilene, og se hva som skjer... Grunnen er at effekten blir startet hver gang du klikker. Du kan forsøke å bruke effektkø: http://wiki.script.aculo.us/scriptaculous/show/EffectQueues Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Hvordan skal jeg få den til å scrolle tilbake til utgangspunktet? $("BigBox").setStyle({left:0}) ? Trykk fort mange ganger på pilene, og se hva som skjer... Grunnen er at effekten blir startet hver gang du klikker. Du kan forsøke å bruke effektkø: http://wiki.script.aculo.us/scriptaculous/show/EffectQueues Aha, men om den skal slide tilbake til utgangspunktet, etter f.eks 4 trykk da? Effektkø skal jeg prøve å mekke nå.. Du veit ikke hvordan jeg kan begrense bredden den slider på? Slik som jeg prøver hardt å beskrive i førstepost.. Takk for svar forresten! Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Aha, men om den skal slide tilbake til utgangspunktet, etter f.eks 4 trykk da? Jeg ville funnet bredden på alle de 4 divene (page 1, page 2, osv..). Da vet du hvor mange pixler du må slide. var width = 0; $("BigBox").select("div.block").invoke("getWidth").each(function(w){ width += w;}); Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hmmm, JavaScript er ikke hva det en gang var (og jeg er bare 19 ). Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Bumper dette jeg, og lurer fremdeles på hvordan man begrenser bredden den slider på, slik som i førstepost.. Er dette et enkelt padding/margin problem? Eller er det noe annet jeg må gjøre? Prøvde forresten effektkø, men det ser ikke ut som det vil fungere... Sjekk siden: Scrolltest Her er js koden: <script> var width = 0; $("BigBox").select("div.block").invoke("getWidth").each(function(w){ width += w;}); //Hvor skal denne? function MoveLeft() { new Effect.MoveBy('BigBox', 0, -872 , {duration: 0.8, transition: Effect.Transitions.sinoidal} , {queue: {position:'front'} }); } function MoveRight() { new Effect.MoveBy('BigBox', 0, 872 , {duration: 0.8, transition: Effect.Transitions.sinoidal} , {queue: {position:'end'} }); } $("BigBox").setStyle({left:0}) //Hvor skal denne? </script> Jeg har ikke skjønt hvor jeg skal plassere de kodesnuttene du har kommet med eiden84.. Hvor skal de hen? Og hva er galt, siden ikke effektkø funker skikkelig? Endret 5. desember 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Bumper denne igjen, da jeg rett og slett ikke har funnet en løsning på problemet mitt. Det er da snakk om å få til denne effektkøen, og få den til å scrolle tilbake til utgangspunktet etter x antall trykk på en enkelt "Vis neste" knapp.. Håper noen kan svare! Endret 2. januar 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå