Gå til innhold

Jente henger seg etter mislykket MySpace-romanse.

Skarstard

Anbefalte innlegg

180px-Seriousbusiness2.jpg

Det er den vanlige leksa atter en gang: feit jente chatter med gutt, snill gutt sier feit jente er pen, jente blir forelsket, gutt ombestemmer seg og sier hun er feit, jente henger seg.

http://www.msnbc.msn.com/id/21882976/

Jeg tror dette kan være en nyttig tankevekker for noen og enhver av frekkasene her på forumet. Hver gang du tar deg selv i å skrive nedsettende om en av dine medmennesker vil jeg at du skal tenke på Megan - det er tjukkasen - og hva dine uttalelser kan føre til.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig bør en ta hensyn, men det blir litt feil å sammenligne dette. Dette var tross alt en spøk som gikk over flere uker med chatting osv. Og for folks beste håper jeg ikke de tar innlegg fra et forum helt på alvor, men som sagt, det finnes jo grenser..

Lenke til kommentar

Selv om selve Internett ikke har noen grenser (og derav alltid bør tas med sin klype salt) bør brukerne forsatt ha en mental sperre som hindrer dem i å gå helt koko-bananas på andres bekostning.

Greit om en er med på det og surrer rundt på 4chan osv., men tenk på de som er nye på Internett! The newfags! De kan ikke reglene og burde derav heller ikke utsettes for så uhorvelig hjerteløs behandling.

Altså, de fleste vil være enige i at en ikke ville dratt ting like langt IRL som en gjør på nettet. Ikke vær for høy i hatten, det kan som vist her få fatale konsekvenser.

Blæh! Antar det jeg prøver å si er at.. normal folkeskikk bør enda eksistere på nettet, selv om det kanskje ikke er lulzworthy. Ikke ALT er verd lulz, i alle fall ikke en død trettenåring.

.. hayoooo!

Lenke til kommentar
Nei? Mennesker er grusomme. Det er bare å venne seg til det. :)
Vel, skader ikke å ha litt håp? :wee: Bedre det enn å bare.. gi opp og svartmale alt.. synes jeg, da.

@colbert (biriiiil? lolwut?) Jaaa, folk er fæle, men det er lettere å være fæl over nettet iguess.

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar
Veldig enig med deg der, Knut Erik. Og det er en lettelse å se at det ikke bare er meg som ikke syns dette var noe morsomt.

Det er ikke morsomt. Men ingen burde bli overrasket.

Nei? Mennesker er grusomme. Det er bare å venne seg til det. :)
Vel, skader ikke å ha litt håp? :wee: Bedre det enn å bare.. gi opp og svartmale alt.. synes jeg, da.

Faktum er at alle har sine svake punkter, og uansett hvor klar man er over dem, vil det alltid gjøre vondt å bli konfrontert med dem. SÆRLIG om det er en visuell greie (utseende). Folk er faktisk jævlige, og dessverre mangler mange evnen til å avvise noen på en litt mer behagelig måte. Jeg skal si meg enig i at dersom nevnte gutt sa "du er feit, dra til helvete", burde han få en verbal kjølhaling om hvordan man oppfører seg mot medmenneskene sine. Husk også at det ikke er vår rett å angi skyld i denne saken, det er godt mulig at flere faktorer var inne i bildet når hun gjorde sitt valg.

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Greit om en er med på det og surrer rundt på 4chan osv., men tenk på de som er nye på Internett! The newfags! De kan ikke reglene og burde derav heller ikke utsettes for så uhorvelig hjerteløs behandling.

Greit nok å advare dem om å ikke sende ut privat informasjon, bilder av seg selv, ikke snakke med ukjente, og bare sitte å spille på 123spill.no, selv om den siste der er nokså farlig hvis det er chat i spillene. Man kan ikke lære dem alt mulig, noe får de lære på den vanskelige måten, selv om den vanskelige måten blir å ende opp med at personen henger seg...

Ps: Jenter som bare bruker maskinen til annet enn msn/kabal/minesweeper... pokkers irriterende.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
http://i159.photobucket.com/albums/t147/Sk...usbusiness2.jpg

Det er den vanlige leksa atter en gang: feit jente chatter med gutt, snill gutt sier feit jente er pen, jente blir forelsket, gutt ombestemmer seg og sier hun er feit, jente henger seg.

http://www.msnbc.msn.com/id/21882976/

Jeg tror dette kan være en nyttig tankevekker for noen og enhver av frekkasene her på forumet. Hver gang du tar deg selv i å skrive nedsettende om en av dine medmennesker vil jeg at du skal tenke på Megan - det er tjukkasen - og hva dine uttalelser kan føre til.

Ikke helt den samme leksa. Familien nedi gata tror jenta snakker stygt om dattera deres bak ryggen. Oppretter en konto for å lure denne jenta og få henne til å fortelle det og deretter går til full-scale attack.

Snille foreldre.

Lenke til kommentar

Problemet er at dei fleste ikkje er forberedt for livet på nettet. Etter å ha brukt det i 10(?) år har eg lært meg eitt og anna. Det er ting som alle burde hatt litt opplæring i, men som samtidig må erfarast.

Om folk er klar over og tar hensyn til "reglane" på nettet er det eit fabelaktig verktøy.

Klart dette er ein uheldig situasjon, men folk oppfører seg som idiotar på nettet, get used to it. Denne situasjonen kunne for øvrig like fort skjedd over SMS, IRL eller brev. Ein liten digresjon; artig at me har klart å putte "livet" i ein TBF. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...