Gå til innhold

SVs prinsippløshet: Manndiskriminerende bekvemmelighetskapitalister?

Anbefalte innlegg

Finansministeren heter Kristin Halvorsen, og kommer fra Sosialistisk venstreparti (SV). Hun sitter på en virtuell pengesekk som er investert i firmaer over hele verden (altså firmaer som konkurrerer med norske firmaer, som hun i tillegg ønsker å skatte enda mer!). Hun benytter seg altså av et kapitalistisk system - aksjemarkedet (samtidig som hun vil ødelegge norske bedrifters konkurranseevne).

Hvorfor går det tilsynelatende veldig greit for Halvorsen å drive med kapitalisme i denne sammenhengen? Ønsker hun ikke sosialisme? Ja, var det ikke så at den fremstående SVer Audun Lysbakken tok til orde for å forby aksjemarkedet, med påfølgende ramaskrik fra høyresiden?

Så har vi den siste tidens investeringskaos, der flere kommuner har gått inn med svært risikable investeringer, og nå sitter på et enormt papirtap med lånte penger. Minst en av kommunene har SV-ordfører som har vært intervjuet flere ganger i media. Nå i ettertid angrer han visst fælt og sier at det aldri skulle skjedd.

Men hva er det med disse høytstående SVerne som liksom skal fremme sosialismen, men som likevel aktivt promoterer kapitalisme med sine gjerninger?

Er de rett og slett prinsippløse værhaner, eller ligger det noe annet bak?

Vi har også saken der "for mange kvinner i formannskapet i Asker gjør at menn må kvoteres inn":

SVs kjente feminist og partiveteran Berit Ås mener hennes lokale partikolleger bør klage saken til Kommunaldepartementet.

Er dette nok et tilfelle av akutt dobbeltmoral og prinsippløshet eller er det noe jeg ikke har fått med meg? For meg ser det ut som SV-representanten her aktivt går inn for å diskriminere menn!

Så hva er det med SV og den tilsynelatende vinglingen og prinsippløsheten? Har jeg gått glipp av noe viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn som jeg ser SV så er de veldig opptatt av å snakke om dette klassesamfunnet. Men de innser ikke at det er partier som SV som skaper de største forskjellene. Ved å regulere folks liv med avgifter og ekstraskatter som virkemiddel ender det med at man får et større skille mellom klassene. Lurer nesten på om de ønsker et klasseskille, for å komme i sterkere posisjon.

my two cents.

Lenke til kommentar
Er dette nok et tilfelle av akutt dobbeltmoral og prinsippløshet eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Og forskjellen her mellom de ulike partiene er?

SV er sosialistiske dobbeltmoralister. Det er mye verre enn kapitalistiske dobbeltmoralister :roll:

Neida, det må da være lov å kritisere et parti uten å si at alle andre er lytefrie?

Lenke til kommentar

Pricks: Ikke glem at det er flere partier i Norge som har en latterlig økonomipolitikk. F.eks. FRP ønsker å bruke mer oljepenger selv om det allerede er press på økonomien. De tror at hvis man senker avgiftene på bilene så vil det bli mindre forurensing noe som er helt på bærtur. Du må litt nærmere sentrum før du finner partier med en seriøs økonomipolitikk. Grunnen til at SV gjør annerledes når de har makten er fordi de ikke er dumme og begynner å følge som alle andre seriøs økonomipolitikk.

Sånn som jeg ser SV så er de veldig opptatt av å snakke om dette klassesamfunnet. Men de innser ikke at det er partier som SV som skaper de største forskjellene. Ved å regulere folks liv med avgifter og ekstraskatter som virkemiddel ender det med at man får et større skille mellom klassene. Lurer nesten på om de ønsker et klasseskille, for å komme i sterkere posisjon.

my two cents.

Ikke helt riktig fordi at SV's politikk vil føre til mindre klasseskiller, men de positive eksternalitetene man får av det blir oppveid av det store tapet i effektivitet man får av å ha et nært klasseløst samfunn.

Heldigvis så er ikke SV i nærheten av å få flertall alene og de gir etter min mening ett godt bidrag til den rødgrønne regjeringen.

Sosialistene i Norge har 2 hovedmål:

-flå vanlige arbeidere

-få flest mulig kriminelle i gatene

Nesten alt de sier og gjør kan forklares ut ifra disse 2 målene som de selvsagt aldri vil formulere offisielt.

Tull. Deres mål er å skape et klasseløst eller et nært klasseløst samfunn. Akkuratt som at målet til FRP ikke er å ødelegge den økonomiske veksten selv om deres politikk vil føre til det. SVs politikk vil føre til tap av effektivitet og dette vil påvirke vanlige arbeidere negativt, men det vil flå rike mye mer. Jeg vet ikke om det blir mer kriminalitet av SVs politikk. Har ikke tenkt så mye over det.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Tull. Deres mål er å skape et klasseløst eller et nært klasseløst samfunn.

-Det første Kristin Halvorsen gjorde som finansminister var å gi de med høyest lønn (og kun dem) skattelette. Det var altså for å få et klasseløst samfunn?

-Kristin har nå gitt skipsrederne den største skatteletten de noengang har fått. Også for å få klasseløst samfunn?

-Rekordlange helsekøer hvor kun de kan betale alt selv slipper å vente. Også dette for å få et klasseløst samfunn?

Du må klare å se forskjell på slagord og politikken de fører.

Lenke til kommentar
Syntes du drar veldig enkle og bastante konklusjoner, robertaas, spesielt ang skattelettet til rederiene.

SV har jo ikke gjort noe for å redusere antall barn som vokser opp under EUs fattigdomsgrense. De bryr seg heller ikke om minstepensjonistene som lever under den samme fattigdomsgrensen.

SV må tydeligvis se skipsrederne som de fattige de snakker om hver gang det er valgkamp. Har du en alternativ forklaring på dette partiet av løgnere og hyklere vil jeg gjerne høre det.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Syntes du drar veldig enkle og bastante konklusjoner, robertaas, spesielt ang skattelettet til rederiene.

SV har jo ikke gjort noe for å redusere antall barn som vokser opp under EUs fattigdomsgrense. De bryr seg heller ikke om minstepensjonistene som lever under den samme fattigdomsgrensen.

SV må tydeligvis se skipsrederne som de fattige de snakker om hver gang det er valgkamp. Har du en alternativ forklaring på dette partiet av løgnere og hyklere vil jeg gjerne høre det.

Kilder? Etter hva jeg har hørt, så er det studentene i dette landet som lever under fattigdomsgrensen.

Hvis din påstand er at minstepensjonister og barn i utsatte familieforhold ikke har særlig å rutte med, så støtter jeg den påstanden. Det som derimot er idiotisk er å gi SV, av alle partier, skylden for en politikk som er ført av andre enn dem selv. Husk at dagens sosialpolitikk er et resultat av gammel politikk som ikke holder tritt med dagens krav, hvilket SV som aldri har sittet i regjering før denne perioden kan få skylden for.

Hadde folk innsett hvilke viktige oppgaver skattepengene går til, så hadde man kanskje skjønt at man trenger å betale skatt i et velferdssamfunn slik at nettopp slike grupper som her er nevnt, kan få et verdig liv. Men folk skal jo ikke betale skatt lenger veit du...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på at de fikk skattelette for å la være å flytte ut, noe som fører til enda mindre inntekter enn det et skattelette gjør. Har forøvrig ikke tenkt å bruke lang tid på å forsvare SV da jeg er på den andre siden av den politiske skalaen. Ville bare kommentere at skattelettelser opp mot skipsnæringen ikke gir ett enkelt resultat, slik som man kunne tolke det i det du skrev.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på at de fikk skattelette for å la være å flytte ut, noe som fører til enda mindre inntekter enn det et skattelette gjør.

Mange bransjer kan true med å flytte ut, men de får ikke samme særfordeler som rederne. Det er mangel på arbeidstakere i Norge idag og vi trenger derfor ikke subsidiere de få som jobber i rederiene. Husk at det er mange milliardærer dette gjelder, nettopp de som SV lovet at de skulle "ta".

Lenke til kommentar
Kilder? Etter hva jeg har hørt, så er det studentene i dette landet som lever under fattigdomsgrensen.

Også studenter.

http://www.ssb.no/emner/05/01/rapp_200708/rapp_200708.pdf

Ikke helt oppdaterte tall, men i 2004 levde 38,9% av enslige over 65 under EUs fattigdomsgrense. Og tallene går ikke ned.

Dette blir akkurat som med makspris på barnehageplass på 1750 kr som Kristin lovet hun skulle innføre fra 2006. Fikk hun det ikke til lovet hun å gå av.

Lenke til kommentar
Tull. Deres mål er å skape et klasseløst eller et nært klasseløst samfunn.

-Det første Kristin Halvorsen gjorde som finansminister var å gi de med høyest lønn (og kun dem) skattelette. Det var altså for å få et klasseløst samfunn?

-Kristin har nå gitt skipsrederne den største skatteletten de noengang har fått. Også for å få klasseløst samfunn?

-Rekordlange helsekøer hvor kun de kan betale alt selv slipper å vente. Også dette for å få et klasseløst samfunn?

Du må klare å se forskjell på slagord og politikken de fører.

Det er ikke riktig at rike må generelt betale mindre i skatt. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article268436.ece

Skipsredere er allerede forklart.

Helskøer kommer av at tilbudet ikke er subsidiert nok og det har lite med klasseløst eller ikke. Husk at SV var i regjering med andre partier og kunne ha gjort mye mer om de ikke hadde vært det, men det ville ikke ha vært særlig lurt.

Hvorfor er det sånn at en som er uenig med deg må ha feil i alt? De må ikke bare ha en gal politikk, men de tar så feil at de ikke en gang gjennomfører sin egen politikk.

Det overasker ikke meg at det er du som kommer med et slikt syn. Det du må lære deg er at ALLE partiene har gode poenger, du er bare ikke åpen nok til å se det. De fleste i Norge kan lite og har idiotiske begrunnelser for å støtte sitt parti, men alle partiene har allikevel gode meninger og er veldig like med en grunn. Det er grunn til at du ikke finner et eneste parti som ikke tror på menneskeskapt global oppvarming. Venstresiden er ikke idioter og høyresiden er ikke det heller. Hadde det vært sant så ville du se en veldig skjev fordeling når du ser på hva f.eks. økonomer stemmer, men noen stemmer SV og mange Arbeiderpartiet.

Lenke til kommentar

Også studenter.

http://www.ssb.no/emner/05/01/rapp_200708/rapp_200708.pdf

Ikke helt oppdaterte tall, men i 2004 levde 38,9% av enslige over 65 under EUs fattigdomsgrense. Og tallene går ikke ned.

Dette blir akkurat som med makspris på barnehageplass på 1750 kr som Kristin lovet hun skulle innføre fra 2006. Fikk hun det ikke til lovet hun å gå av.

Har du vanskligheter med å høre? Kristin Halvorsen lovte at hvis hun ikke fikk full barnehadedekning i innen 2009 (når hun skal gå av) så vil hun gå av fordi da har hun ikke fått til det SV har kjempet for i 20 år.

Maksprisen var et av Soria Moria løftene. 2250 skulle det bli 2006, mens 1750 skulle komme senere, men det blr det nok ikke noe av siden full barnehagedekning var visst mer krevende enn de trodde.

Når du kommer med så feil oppysninger så virker du veldig dum. Hadde du diskutert som mange andre her så ville du ha blitt tatt mye mer seriøst og kanskje overbevist noen. Jeg har blirr overbevist flere ganger på forumer, men ikke av folk som bruker faktafeil for å underbygge sine latterlige påstander.

Lenke til kommentar
Det er ikke riktig at rike må generelt betale mindre i skatt. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article268436.ece

Jada, de ga en liten skatteskjerpelse til de med over 800.000 i lønn i 2006, men den var kun en brøkdel av skatteletten SV ga de samme gruppene i 2005. Få med deg hele historien.

Skipsredere er allerede forklart.

Kan ikke se at noen andre enn meg har forklart hvorfor SV ga denne gavepakken til disse milliardærene.

Helskøer kommer av at tilbudet ikke er subsidiert nok og det har lite med klasseløst eller ikke. Husk at SV var i regjering med andre partier og kunne ha gjort mye mer om de ikke hadde vært det, men det ville ikke ha vært særlig lurt.

Feil, helsekøene vokser raskt fordi man ikke vil betale for at noen skal behandles på private klinikker. At ikke private klinikker brukes er mye viktigere for SV enn at folk lider og dør i helsekø. Og så kan selvsagt de som er rike nok betale seg ut av køen, der har du SVs idealsamfunn i et nøtteskall.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...