Nord-Skandinav Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 (endret) På skolen der jeg jobber må vi forenkle rutinene våre med Ghost. Noen som har erfaringer med å legge flere nettverksdrivere på samme minnepenn eller CD? Hvordan gjør man isåfall dette? Endret 29. november 2007 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hva med å bruke ghost med PXE? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 Alle PC-ene støtter dessverre ikke PXE. Det var vel heller en slags meny i DOS jeg tenkte på, der man kan velge hvilken driver man skal bruke. Har sett det blitt brukt før, blant annet lagde Umoe IKT i Steinkjer en slik CD til kommunen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nero med flere støtter å lage en bootbar DOS-CD. Lag en oppstartsdiskett i Windows og legg til ghost.exe på den. Så kan du redigere autoexec.bat til å starte ghost.exe etter oppstart. Bruk denne disketten som grunnlag for en bootbar CD og legg image-filene på denne. Ikke spør om detaljer, for det er lenge siden jeg gjorde dette med hell sist. Edit; var dette med nettverk ja... Vi ha en løsning med dette på jobben, men den er det bare èn som skjønner. Skal spørre om han gidder å skrive ned oppskriften, men tviler på at han har tid Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) dette har vært tatt opp før i denne tråden. jeg husker ikke om jeg fikk lagt ut nøyaktig løsning slik at flere drivere ble lagt til på minnepinnen men det kan jeg finne ut av på jobb imorgen. på denne løsningen setter i en minnepinne og alt av nødvendig programvare og drivere ligger på den. Endret 27. november 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Kjempeflott! Jeg skal prøve å se om jeg får til noe selv på den tiden=) Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Ok, jeg så nå at jeg har fått det samme resultatet før, med en annen fremgangsmåte. (Laga en boot-diskett, lasta ned og kjørte HP-disk utility, og brukte disketten som kilde, deretter la jeg over Ghost.exe.) Det jeg trenger å vite er hvordan jeg skal legge over flere drivere, da jeg ikke er så flink på programmering. config.sys, autoexec.bat etc er vel filene som må redigeres i tillegg til at driveren må inn på "net". Vi bruker forresten Ghost 12.0 her. Endret 29. november 2007 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) 1) finn DOS-drivere til nettverkskortene og legg disse på minnepinnen. 2) endre config.sys-filen legg til følgende: [common] DEVICE=<sti_til_driver> jeg har alle driverne liggende i en egen mappe. jeg har selv gjort dette med Ghost 8 så jeg er litt usikker på hvordan det går med nyere versjoner. Endret 29. november 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hmm, i versjon 12 så kommer det ikke en config.sys... Legger ved alle filnavnene. (Var også en funksjon i siste versjon av ghost om å lage en boot-usb-disk med driver, var denne jeg brukte.) Edit:Den var der, måtte bare vise de skjulte systemfilene Endret 29. november 2007 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Nå fungerer det, måtte bare gjøre om under NIC i protocol.ini, legge til drivernavnene som <drivernavn>$, eks e100b$. Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå