Gå til innhold

Kommentarer til Syklonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm så fett ut.. men hvor skal du feste hovedkortbrettet?

Hei, har bare kommet frem til en metode men skal gå litt videre i tenkeboksen.

Idèen er at jeg skal putte deler som genererer minst varme nederst i syklonen og varmere dele øverst. Hovedkortet skal forsøkes å stå vertikalt oppover, harddisker skal festes / monteres på veggene (men ikke helt inntil) via en holder slik at det ikke ødelegger hele virvel effekten men allikavel får en veldig effektiv nedkjøling. Strømforsyningen skal monteres helt i toppen under viften som trekker luften ut igjen, slik at det all luften som kommer inn skal passere den, pluss at man får en utdragnings-effekt om man kan kalle det det.

Går forøvrig inn for kjøp av metallplater nå til uken etter jeg har skissert opp litt mer detaljer i autoskatch. "Penere" skisse kommer forhåpentligvis i kveld!

takk for interessen.

-Vegard

Lenke til kommentar
Hva skal målene være?

Diameter på røret?

Og hva slags matrialer?

Hei.

Ting ligger fremdeles litt i planleggings-fasene, men det jeg har kommet frem til er at jeg vil ha omtrent 5 cm klaring på hver side av hovedkortet. Det hovedkortet jeg sitter å vurderer å bestille er 30.5 cm x 24.5 cm. Det vil altså si at "hovedsirkelen" i kabinettet vist man kan kalle det det, vil være på rundt 35-40 cm i diameter. Jeg vil også prøve å ikke lage kabinettet om til ett tårn, så har satt makshøyde til rundt 60 cm.

Når det kommer til material så finner jeg ut det i morgen. Skal snakke med en sme (eller blacksmith som de liker å kalle seg) på plassen jeg jobber for tiden for å høre om hvilke type metall han vil anbefale til dette forsøket. Skal også se om jeg ikke kan få ordnet meg noe materialet via denne fyren

Lenke til kommentar

Veldig stilig! Det eneste jeg har å utsette noe på, er valg av viftestyring. Den er grei nok, for all del, men de blå ledsa er veldig kraftige og de lyser ikke gjevnt med vanlige vifter. Dessuten kan du ikke skru viftene helt av med denne.

Har ikke prøvd noen andre, men har sett litt på denne. Den har om ikke annet veldig mange funksjoner. Dersom du skal ha lys inni syklonen din, er den kanskje noe å tenke på. Ville iallfall lest diverse tester av den på nettet og se hva folket syns om den.

Endret: Skal du ha noe glass eller liknende for innsyn?

Stå på! :)

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Veldig stilig! Det eneste jeg har å utsette noe på, er valg av viftestyring. Den er grei nok, for all del, men de blå ledsa er veldig kraftige og de lyser ikke gjevnt med vanlige vifter. Dessuten kan du ikke skru viftene helt av med denne.

Har ikke prøvd noen andre, men har sett litt på denne. Den har om ikke annet veldig mange funksjoner. Dersom du skal ha lys inni syklonen din, er den kanskje noe å tenke på. Ville iallfall lest diverse tester av den på nettet og se hva folket syns om den.

Endret: Skal du ha noe glass eller liknende for innsyn?

Stå på! :)

Goscinny ;)

Takk for tilbakemelding!

Jeg fikk styringen i posten 2 timer før du skrev, så får prøve med denne først. Blir Diodene for sterke så bytter jeg dem bare, ser ut som en relativt enkel loddejobb. Når det kommer til om det skal være noe plexiglass som man kan si igjennom så er jeg veldig usikker. Mulighetene for at jeg kan bruke plexi ved innsuget og på toppen av kabinettet er der, men jeg vet ikke hvordan det vil se ut. Altså om det er vanskeligt å få det til å se bra ut, eller om metall til plexi er perfect match.

Ps: Jeg er også litt interessert i å vite hvordan du fikk sponsorer til prosjektet ditt, samt hvor langt du var kommet på prosjektet når du fikk det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...