Hekate Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Jeg er en av de mange uheldige som har kjøpt Panasonic varmepumpe med feil (såkalt feilkode H16). Forsåvidt greit nok det, for Panasonic har tilbudt å hjelpe alle som har denne type feil, men jeg har vært så uheldig å kjøpe min varmepumpe hos et firma som heter VTEK (de holder til i Rogaland). De nekter å hjelpe og legger røret på når de blir oppringt. Tror dette er et mønster hos VTEK og vil gjerne høre om det er flere som har lignende erfaringer. I såfall er det jo en borgerplikt å advare kommende kunder fra å handle hos dem! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Om Panasonic har tilbudt alle, men butikken du har kjøpt de av nekter å hjelpe, og tilogmed legger på røret er det bare å ta kontakt med lokal media, og se hva de har å si om saken . Lenke til kommentar
reor Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Skal du følge opp saken mot VTEK videre , noe du bør, må du formidle skriftlig henvendelse til firmaet. I din skriftlige henvendelse er det på sin plass i tillegg til selve saken og også gi dem en tilbakemelding på firmaets høflige kundebehandling. Du bør videre oppgi en tidsfrist på VTEK's skriftlige tilbakemelding til deg , samt oppyse om at saken vil bli fulgt videre. Allerede nu kan du serfølgelig kontakte forbrukerrådet i saken og forhøre deg om de har registreringer på firmaet og være lydhør for forslag til løsning derfra. Lykke til! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Du kan uansett bare gå på neste ledd, altså de som har solgt varmepumpen til VTEK. Ikke noe verre enn det. Lenke til kommentar
k_h Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Har selv kjøpt varmepumpe (Daikin) hos vtek og er veldig fornøyd med servicen. Det samme er flere jeg kjenner som forteller at de har kommet ut for å ordne feil etc. på kveldstid og helger. Vtek kjøper sine panasonic pumper gjennom Ecoconsult som er importør. Dersom du har problemer så ta kontakt med dem. Ser ellers at det ligger et reklamasjonsskjema for denne type feil på vtek sine nettsider. Dette bør du fylle ut og fakse til dem. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Kjøpte og panasonic som jeg nå fikk H16 feil på,monterte den selv for ca 2 årsiden og fikk en kanerat som er kjølemortør til å vakumere den. Kjøpte den på QXL av maxbad.no. Den er parallellimportert. Har vert et mareritt uten like for å få di til å fixe opp. Men så snakket jeg med en innstaletør av panasonic her i byen(haugesund) og di kunne fixe dette for meg uten problemer. Maile di serienummeret på innedel og utedel og di betillte ny utedel til meg,var vel ca.1 måned siden.Sa jeg hadde montert den selv og at den var parallellimportert og det var ingen problem det.. Nå på mandag så var di her med ny utedel og monterte den opp,bytta og motoren i innedelen da det er en produksjons feil på denne og. Lageret ligger for nær motoren så strømen kryper over i lageret og kulene blir ugjevne(var noe sånn motøren sa) og lageret begynner å støye. Lageret i den nye motoren har keraminske kuler så dette ikke skjer. Dette blir dekket av Ecoconsult /panasonic.. Endret 8. januar 2008 av taz Lenke til kommentar
pv96 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei. Jeg har også kjøpt en varmepumpe igjennom de, i starten av 2006. De legger også på hos meg når jeg ringer de..... INFO! De har nå startet opp igjen ved navnet - Rogaland Energi...så vær obs på det... Det har startet firma 5 ganger og slått seg selv konkurs hver gang... De fekk pumpene gjennom Malaysia , da jeg fekk pumpen igjennom dei. Vi skulle gått ilag og fått et innlegg i avisen for å stoppe de her..... Hva sier dere ???? Lenke til kommentar
pv96 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Her ser dere, at dette blir også diskutert i andre fora. Se følgende link: http://www.byggebolig.no/index.php?topic=5137.0 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg kjøpte Panasonic av gråimportør i 2003. Kompressoren røk etter knapt 3 år, men da var importøren konkurs. Kastet alt og byttet til Toshiba. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå