SintKanin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 1. Lurer på om PCI ex16 er det samme som PCI ex 2,0 ? 2. Kan jeg kjøre SLI med 2 skjermkort med dette HK http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34095...led#ProductTabs ??? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hei, og velkommen til forumet. 1. PCIe x16 er ikke det samme som PCIe 2.0. Det er ikke mange hovedkort og skjermkort som har kommet med 2.0 enda. 2. Du kan kjøre 2 skjermkort med dette kortet, men ikke SLI. Dette er et Intel-kort, og de støtter Crossfire med 2 ATI-kort. Skal du ha SLI, må du ha et hovedkort med nVidia-chipset. Lenke til kommentar
SintKanin Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Tusen takk for svar Men da trenger jeg anbefaling av ett HK som støtter SLI og PCI ex 2,0, da jeg skal kjøre 2 stk Gainward GeForce 8800GT 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0 Lenke til kommentar
saladin89 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Og bare for å ikke starte opp et helt nytt topic for dette siden det har noe med det topicstarteren spør om. Jeg har Asus M2N32-SLI Deluxe den har altså ikke PCI 2.0? Hvilke Hk har dette og hvis jeg setter inn for eksempel en 8800 gt som sier at det trenger PCI 2.0 inn i mitt hovedkort. Kommer det til å være at hastigheten på kortet blir lavere eller noe siden mitt Hk ikke har PCI 2.0? Eller er det minimale forskjeller? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hei, og velkommen til forumet.1. PCIe x16 er ikke det samme som PCIe 2.0. Det er ikke mange hovedkort og skjermkort som har kommet med 2.0 enda. 2. Du kan kjøre 2 skjermkort med dette kortet, men ikke SLI. Dette er et Intel-kort, og de støtter Crossfire med 2 ATI-kort. Skal du ha SLI, må du ha et hovedkort med nVidia-chipset. 1. Pci-e 2.0 og Pci-e 1.0 er begge Pci-e 16x. De er bare forskjelle standarder. Forskjellen ligger i at Pci-e 2.0 har dobbelt så høy overføringsevne som Pci-e 1.0 per kanal. Jeg har Asus M2N32-SLI Deluxe den har altså ikke PCI 2.0? Hvilke Hk har dette og hvis jeg setter inn for eksempel en 8800 gt som sier at det trenger PCI 2.0 inn i mitt hovedkort. Kommer det til å være at hastigheten på kortet blir lavere eller noe siden mitt Hk ikke har PCI 2.0? Eller er det minimale forskjeller? Ingen kort på dagens marked tar praktisk i bruk Pci-e 2.0, og det er ingenting som skiller Pci-e 2,0 og Pci-e 1.0 på dagens skjermkort. (det er fortsatt lenge til at Pci-e 1.0 blir noen flaskehals) Ettersom begge teknologiene er kompatible med hverandre, så er det like greit å bare overse at 8800GT har Pci-e 2.0, da den ikke utnytter det i praksis uansett. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Bra at du presiserte, andrull. Burde ha fått med kompatibilitet selv... Lenke til kommentar
SintKanin Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Tusan takk for svaret andrull, det hjalp mye Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Tusen takk for denne tråden, har lurt veldig på det samme selv. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg har nettop fått meg et 8800 GTS (512 mb) skjermkort som kan kjøres på PCI-express 2.0. Jeg har et eldre Asus A8N32-SLI hovedkort, som pga alderen selvsagt ikke har støtte for PCIe 2.0. Men det som jeg lurer på, er om visst mitt hovedkort HADDE hatt PCIe 2.0, om spill-ytelsen da hadde gått enda høyere opp (mer fps i spill)? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Nei, dagens grafikkort klarer ikke å mette PCIe x16 v1.x engang, så den ekstra båndbredden kommer ikke til noe nytte enda. (som Andrull påpeker over). Endret 16. desember 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg har nettop fått meg et 8800 GTS (512 mb) skjermkort som kan kjøres på PCI-express 2.0. Jeg har et eldre Asus A8N32-SLI hovedkort, som pga alderen selvsagt ikke har støtte for PCIe 2.0. Men det som jeg lurer på, er om visst mitt hovedkort HADDE hatt PCIe 2.0, om spill-ytelsen da hadde gått enda høyere opp (mer fps i spill)? Strengt talt er egentlig dagens PCIe skjermkorts støtte for PCIe 2.0 ren PR jippo, de som skjermkortene som har 2.0 i dag kjører like fint på 1.1 (som er den vanlige standaren i dag), og en taper heller ingen ytelse på det. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Sant det dere sier om at PCIex v1 og v2 er lik på ytelse, men jeg lurer på hva som egentlig er forskjellig arkitekturmessig. Er det noe som først kommer til å bli utnyttet om 1-2 år kanskje? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Tja, det kraftigere GPUer, og mer minne med høyere båndbredde. Alså rett og slett kraftigere grafikkort. Des kraftigere grafikkort, des mer informasjon trenger det å mates med via Pci-e busen, og da kan nok Pci-e 2.0 komme godt til nytte, som kan overføre dobbelt så mye informasjon per kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå