Gå til innhold

Nokia 7390 reklamasjon


lih12

Anbefalte innlegg

har hatt min nokia 7390 i ca 10 mnd (ble kjøpt på nettet uten abo). den har vært inne på service

3 ganger, og alle gangene har tatt veldig lang tid. d.v.s at mobilen tilsammen har vært borte ca 4 mnd på service. problemet har hovedsakelig vært dårlig kamera, filmavspilling henger seg opp,

blitz virker ikke. kameraet virker bare noen ganger og hvite striper dukker opp på skjermen,

samt dårlig forbindelse under samtaler hvor dekning var vært tilsynelatende god. hver gang har jeg fått høre at sofware er blitt oppgradert.

 

nå fikk jeg høre av butikken (som sier du føler lover/regler i henhold til andre butikker og norsk lov) at jeg kan sende inn tlf. på nytt (4gang) og at nokia må finne feil og evt. gi dem en ny. jeg vil selvfølgelig ikke ha den samme mobilen, men selger krever at jeg må ta til takke med lik.

kan jeg gjøre noe annet? vise til lover evt? jeg bytter gjerne til annen tlf hos samme butikk.

kan også betale mellomlegg. men jeg tror denne butikken er litt uklar i forbrukerloven, i likhet med

meg, så det kunne vært fint å vise til noen forbrukerlov.

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når et produkt blir reklamert på for 3. gang har du rett til å heve kjøpet. Men det gjelder kun hvis reklamasjonen gjelder samme feil 3 ganger. Hvis du har reklamert en gang på kamerafunksjon og skjerm en annen gang, har du ikke denne retten.

 

Når selger sier at du må ta til takke med en lik telefon (og du ikke har rett til å heve kjøpet), så stemmer det.

 

Bestemmelsene er i forbrukerkjøpsloven, ikke "forbrukerloven".

Lenke til kommentar
Når et produkt blir reklamert på for 3. gang har du rett til å heve kjøpet. Men det gjelder kun hvis reklamasjonen gjelder samme feil 3 ganger. Hvis du har reklamert en gang på kamerafunksjon og skjerm en annen gang, har du ikke denne retten.

 

Når selger sier at du må ta til takke med en lik telefon (og du ikke har rett til å heve kjøpet), så stemmer det.

 

Bestemmelsene er i forbrukerkjøpsloven, ikke "forbrukerloven".

 

Nå vil jeg pirke på deg, det er snakk om samme symptomer og ikke feil. Om det er kamera alle 3 gangene, og symptomene like, men forskjellig komponent som feiler så har kunden likevel hevingsrett.

Jeg vil likevel bevege meg ut på det at kunden burde ha anledning til å heve ettersom servicentiden praktisk talt teller 50% av eietiden, og at det er så mye feil med telefonen.

 

Om selger bare vil gi samme telefon er det et avhjelpsforsøk, og ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Om man er ute etter å pirke er det ikke vanskelig å finne utydeligheter. De færreste her er advokater/jurister. Poenget var at han ikke kan kreve kjøpe hevet når han for eksempel har klaget på skjermen en gang, og på lyden en annen gang.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Nå vil jeg pirke på deg, det er snakk om samme symptomer og ikke feil. Om det er kamera alle 3 gangene, og symptomene like, men forskjellig komponent som feiler så har kunden likevel hevingsrett.

Jeg vil likevel bevege meg ut på det at kunden burde ha anledning til å heve ettersom servicentiden praktisk talt teller 50% av eietiden, og at det er så mye feil med telefonen.

 

Om selger bare vil gi samme telefon er det et avhjelpsforsøk, og ikke noe mer.

han sier ikke noe om hvor mange ganger de forskjellige feilene egentlig her så vanskelig å si. og så lenge det oppleves likt for kunde så er det "samme" feil. men problemer med å ta bilde og blitsen funker ikke er ikke samme feil etter min mening.

Lenke til kommentar

Men så skal heter det jo også at manglene og reparasjonene ikke skal være til vesentlig ulempe for kjøper, og 4 av 10 mnd på service er etter min mening nettopp det.

Nå skal det sikkert litt til for å overbevise forhandler om at dette er tilfelle, så i verste fall må man gå til forbrukermyndighetene.

Lenke til kommentar

den har vært inne for samme feilen alle gangene... la meg si det på en annen måte så har det vært mange feil. og alle har gjentatt seg flere ganger etter service.. den ene gangen prøvde selgeren og si at mobilen var borte i posten og ikke noe mer å gjøre med det, og at verkstedet heller ikke sett noe til den. så jeg syns det var rart og ringte verkstedet, og den var klar, og skulle bli sendt til forhandleren dagen etterpå. jeg syns det er noe ugler i mosen. men det er vanskelig å gå fram. hver gang jeg har fått ferdig frankert konvolutt for å sende inn til service står det forskjellig på hver servicerapport. (selvom feilene er d samme) nå ber jeg om konvolutt med sprong hver gang jeg skal sende den.

Lenke til kommentar
den har vært inne for samme feilen alle gangene... la meg si det på en annen måte så har det vært mange feil. og alle har gjentatt seg flere ganger etter service.. den ene gangen prøvde selgeren og si at mobilen var borte i posten og ikke noe mer å gjøre med det, og at verkstedet heller ikke sett noe til den. så jeg syns det var rart og ringte verkstedet, og den var klar, og skulle bli sendt til forhandleren dagen etterpå. jeg syns det er noe ugler i mosen. men det er vanskelig å gå fram. hver gang jeg har fått ferdig frankert konvolutt for å sende inn til service står det forskjellig på hver servicerapport. (selvom feilene er d samme) nå ber jeg om konvolutt med sprong hver gang jeg skal sende den.

når du har levert inn mobilen din for rep, har du da nevnt for servicepersonen du har snakket med de samme feilene vær gang? du skal også ha fått en kopi av innsendelsespapirene hva står de på disse?

 

hvis du har opplevd samme feil vær gang og levert den inn på verksted for samme feilene vær gang så har du hevelsesgrunn med bakgrunn i fbkj-loven.

 

du skal også ha mottatt rapporten fra verkstedet etter den har vært inne. hva står det på disse? der skal det stå både hva som er galt og hva som er gjort med mobilen for å fikse den. disse rapportene burde du ta vare på så du kan vise til disse i eventuelle tvist tilfeller.

 

hadde du kunne fortalt oss hva du opplevde som galt med mobilen / det som står i feilbeskrivelsen de gangene den har vært sendt inn så hadde det vært greit for oss.

 

og nå litt OT

 

jeg føler det hele begynner å bli useriøst fra deg her når du har fått et svar fra flere personer og du da starter en ny tråd med samme spørsmål. hvis du kan gi mer fakta og informasjon om hva som er galt/har vært galt så har vi her et bedre grunnlag for å gi deg råd

Lenke til kommentar

okei, jeg skjønte ikke helt, jeg prøvde bare å forklare problemene litt nærmere. på de servicerapportene som har kommet tilbake til meg har det bare stått software oppgradert ok. problemene med mobilen har alltid vært det samme feilene. blitzen virker skjelden/aldri, videoavspilling henger seg opp sånn at jeg må skru av og på tlf, kamera vil ikke ta bilder, to tykke hvite striper dukker opp med skjermen. disse feilene har vært alle gangene jeg har sendt den inn. en gang kan det feks bare ha vært blitzen eller avspilling av video. men jeg følte det ikke var noe vits å vente "et par uker" til bare for å bekrefte at det er akkurat antall feil hver gang.

Lenke til kommentar

hvis du da har hatt mobilen inne til repp for en eller flere av disse feilene 2 ganger og det skjer en 3. gang så vil jeg si at du har rett til å heve kjøpet eller kreve omlevering vis du ikke selv har mulighet til å kjøre software oppgradering.

 

slik jeg forstår det du skriver så har du hatt disse feilene du skriver om alle gangene

Lenke til kommentar

okei, men den skal inn for 4 gang nå for samme feil. der er det som er problemet at jeg ikke får noenting. bare gi meg samme tlf tilbake. noe som virker bortkastet når jeg har hatt såpass mye problemer med den. jeg aner ikke hvordan man kjører en software oppgradering. jeg får bare vite at det går på garantien og så får jeg tilbake tlf. uten forbedringer. men jeg får prøve å ta det opp med selger.

Lenke til kommentar

Så GJØR dette da:

 

- Kontakt selger/forhandler og si at du ønsker kjøpet hevet, da telefonen er reklamert på 4 ganger tidligere med samme feil.

 

IKKE begynn å rote med garanti, eller bland inn "alle mulige andre feil"! Dette er en REKLAMASJON og du har reklamert på den for 4. de gang (eller hva du nå enn kom frem til).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...