Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er blitt glad i ei jente på jobben, men der begynner problemet.

Gjest Mann 21

Anbefalte innlegg

Jeg går rett på sak:

Ved siden av skolegang jobber jeg deltid på en bensin stasjon, i samme bygget er det en kiosk som også styres i regi av bensinstasjonen og der jobber den skjønneste jenta jeg noen gang har møtt. Hun er 24 år gammel, singel å har ei datter på 5 år. Hun har vært plaget av dårlige kjærester siden hun fikk datteren sin virker det som, den første kjæresten gjorde henne gravid da hun gikk på videregående for så og la henne være alene. Den siste kjæresten hennes har vært tilnærmet voldelig å psykotisk, å gjør ting, eller gjorde ihvertfall ting som å komme på døra hennes 4 om morgenen å skrike at han skulle inn å hente noe osv, eller bare komme på jobb å plage henne.

Det endte med at hun anmeldte han . Det var vel egentlig etter den siste hendelsen at jeg virkelig begynte å føle noe for henne, jeg satt å pratet med henne rett etter at ex'n hadde vært der å hun var helt fra seg å gråt lenge. Jeg endte opp med å sitte å prate med henne i en 2-3 timer. Hun er ei veldig voksen dame, men det kommer vel naturlig med det å bli alene mamma. Hun er morsom, har bein i nesa og har det søteste smilet jeg har sett, jeg blir helt "mo i knærne" når hun kommer på jobb, bare å se henne eller høre stemmen hennes gjør min dag 1000x bedre.

Jeg spurte henne ut tidligere i sommer, men da var hun fortsatt sammens med eksen men på sensommeren/høst har hun kastet han ut siden han var ikke helt god og hun sa hun ikke følte seg klar for noe akkuratt nå da jeg spurte henne ut.

Og der ender det. Etter dette har jeg blitt veldig usikker, jeg kan ærlig si jeg er en idiotisk sjenert fyr, har aldri hatt noe spesielt dame tekke og jeg føler det litt sånn at det er litt "dårlig" av meg å drive å prøve meg på henne på jobb, men jobb er jo det eneste stedet jeg ser henne. Jeg har så lyst å spørre henne ut igjen men hun virker ikke veldig interessert i meg, hun er veldig hyggelig og slikt men så vet jeg ærlig talt ikke så veldig om hvordan ei jente som liker en oppfører seg :).

Jeg tenker at nå skal jeg si "Idag var du veldig fin" eller en annen kompliment men ender alltid opp med å ikke si noe da jeg er særdeles sjenert. Og jeg fatter det ikke, jeg kan lett prate med de andre jentene som jobber der men alltid når jeg kommer under 4 øyne med denne jenta så får jeg aldri ut noe annet enn å prate om jobb eller annet tullball. Jeg er så frustert over at jeg ikke klarer å si at jeg liker henne, eller å si noe annet pent. Det kan vel være verdt å nevne at jeg aldri har vært sammens med ei jente før i noen forstand så alt er egentlig nytt for meg. Jeg har vel egentlig aldri følt noe for ei jente / aldri hatt mye omgang med det andre kjønn grunnet skole valg / militæret osv og at jeg er den personen jeg er. Hele aspektet med at hun er mamma og har hatt flere kjærester gjør det hele litt skummelt, hun er jo milevis foran meg, erfaringsmessig og jeg er vel ikke akkuratt hva en alene mamma leter etter, student som jobber deltid på bensinstasjon.

alle råd eller tips taes med tusen hjertelige takk,

Hilsen en veldig frustrert fyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er nettopp det, jeg tror egentlig hun bare trengte noen å prate med på den nevnte hendelsen. Jeg er redd at hvis jeg sier hva jeg føler og hun ikke er interessert så blir det bare ubehagelig for henne på jobb, jeg vil ikke at hun skal ha det "Å gud der er han fyren igjen".

:/

Lenke til kommentar
Men er nettopp det, jeg tror egentlig hun bare trengte noen å prate med på den nevnte hendelsen. Jeg er redd at hvis jeg sier hva jeg føler og hun ikke er interessert så blir det bare ubehagelig for henne på jobb, jeg vil ikke at hun skal ha det "Å gud der er han fyren igjen".

:/

Jeg har ikke så mye erfaring akkurat, men hvis hun avviser deg så kan dere vel fortsatt være venner uten at det er no pinlig å se hverandre på jobb.

Kanskje jeg ikke har de rette svarene, men imorgen så får du nok mye mer aktivitet i tråden.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Mann 21

Ingen andre som har noen gode tips ? :) Har fått henne til å åpne seg litt mer de siste dagene men klarer fortsatt ikke å få sagt det jeg egentlig vil :/

Lenke til kommentar

Tenk ut noe du kan si på forhånd, og stol på at det går greit å si det. Få det du tenker på ut istedenfor å gå og tenke på det. Spør henne f.eks. om hun ser på deg som kun en venn, eller eventuelt noe mer, eller om hun er klar/vil gå ut en tur med deg nå.

Endret av lupah
Lenke til kommentar
Vel, be henne ut på en kaffe! Alt er mye lettere når dere ikke er arbeidsplassen med hendene fulle. Ta henne med på en kafè, da handler alt om dere.

Øøø... Må si meg veldig uneig at dette er en god ting og gjøre... Hvis alt handler om de så blir det veldig dating følelse som ikke er noe man vil ha når man er på første date. Det skaper unødvendig spenning mellom partene og vil/kan ødelegge hele greia.

Men en kaffe er kanskje ikke så dumt. Men med en vri da, selvsagt ;) Det første som falt inn i hode mitt er at du kan spørre om dere skal ta en kaffe en dag, og snakke litt sammen. Når hu da svarer ja, så kan du vente ca 5 minutter, hente to kaffe og gi den ene til henne (jeg går ut ifra at de selger kaffe på bensinstasjoen du jobber på) ;)

Det vil vise henne at du er morsom og være med, du har allerede bevisst at du ikke er noe som noen av de andre hun tidligre har vært med.

Når det gjelder erfaring eller ikke noe erfaring, så er det selvklart bedre med litt erfaring enn ikke noe i det hele tatt. Men du tenker helt feil, mange ganger kan selvtillit opparbeides på en veldig enkel måte. Rett og slett endre måten du tenker på, som da igjen gjør at du kan få bedre selvtillit og ikke minst bedre selvinnsikt. Et enkelt eksempel: Jeg kommer nå til og skrive to spørsmål. Når du har lest det første spørsmålet, så vent litt før du leser det neste. Vær obs på hva hjernen din sier til deg.

Første spørsmål: Hvorfor er du så sjenert rundt damer?

Legg nå merke til at hjernen din begynner og gi deg grunner med en gang du spør deg selv om dette. Dette gir mer og mer føde til din innstilling til jenter, som gjør at du til syvende og sist ikke kommer noe sted...

Andre spørsmål: Hva kan du gjøre for og bli bedre med damer?

Legg merke til at hjernen din reagere på akkurat samme måte som den gjorde før, den svarer på spørsmålet ditt. Det eneste som gjenstår nå er faktisk og kunne gjennomføre det du tenker.

Håper det lille her har vært en liten hjelp på veien. Jeg stiller gjerne opp hvis du har flere spørsmål. Bare og sende PM så skal jeg svare så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Gjest Mann 21

Det satt ting litt i perspektiv Pick-Up-Man. Når jeg spurte ut henne første gangen virket hun egentlig som hun ville vært med ut hadde det ikke vært for at hun fortsatt bodde med eksen. Hun sa noe sånt som at det passet dårlig nå, tror dere at det høres for dumt ut hvis jeg kommer med noe sånt som "når skal du la meg få be deg ut da" ?. Huff, er ekkelt hvor fort hjernen min dissekterer alt jeg finner på å bare fokuserer på hvor mye det suger hvis hun sier nei eller andre ting.

Ond ond sirkel :|

Lenke til kommentar

For det første: Ikke spør om når du kan be henne ut.

For det andre: Du tenker for mye.. ;) Når man tanker mye på en ting så gjør man det som regel verre, og man får prestasjonsangst og andre dumme ting. En ting som også er at når man tenker mer og mer på en jente så vil man bli mer og mer glad i denne personen. Det er stor forskjell på og være glad i noen og være forelska i noen. Jeg snakker av tidligre erfaring så jeg kan skjønne at du gjør det.

Du viker som en veldig oppgående mann, så tror ikke detta vil bli noe problem. Hoved tingen for deg er og bygge opp selvtilliten din. Alle jenter liker en gutt med selvsikkerhet. Og det er ikke vansklig, man må bare vite hvor man skal begynne. En enkel ting og gjøre er og gi seg selv et klapp på skuldra for hver gode ting man gjør. Rydda rommet, gjorde lekser, møtte tidsnok på jobb osv osv. Alle de småting som folk ofte tar for gitt, begynn og legg merke til disse tinga. Over tid vil du skjønne selv alle de gode egenskapene du innehar.

Hva får deg til og tro at hun vil si nei? Du er allerede ganske close med henne virker det som...

Hun jobber imorgen formiddag, får manne meg opp å ta turen innom henne.

Det var sånn posten din egentlig så ut, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar

Kanskje du heller kan prøve å la henne få bestemme selv når hun er klar, hvis hun blir klar? Du kan f.eks bare nevne sånn i en samtale feks. "Nå er jeg klar for å ta helga, har vært en stressende uke på jobb, forresten hvis du har lyst til å finne på noe en dag eller noe sånt, så er det bare å si ifra" .. :) (eller noe i den duren da)

Helst på slutten av uka hvis du ikke ser henne i helgen, la henne få helgen til å la det synke, da rekker hun å tenke litt ;) Samtidig forhåpentligvis så bygger det seg opp litt spenning mellom dere i de dagene dere ikke er sammen :) La det være opp til henne og si ifra "nå føler jeg meg klar, skal vi finne på noe?"

Men samme kan jo skje hvis dere begge jobber i helga også da selvsagt.. Verdt ett forsøk! For alt du vet så sitter du og henne hjeme i stua di om en måned og ler av at du var så nervøs eller noe sånt.. :yes: Hopp i det med trynet først!

Men dette er jo bare en nødløsning hvis du absolutt ikke vil/tør å si det til henne, så sier du det til henne allikevel men ikke på en så "intens" måte om du skjønner..

Lenke til kommentar
Gjest Mann 21
For det første: Ikke spør om når du kan be henne ut.

For det andre: Du tenker for mye.. ;) Når man tanker mye på en ting så gjør man det som regel verre, og man får prestasjonsangst og andre dumme ting. En ting som også er at når man tenker mer og mer på en jente så vil man bli mer og mer glad i denne personen. Det er stor forskjell på og være glad i noen og være forelska i noen. Jeg snakker av tidligre erfaring så jeg kan skjønne at du gjør det.

Du viker som en veldig oppgående mann, så tror ikke detta vil bli noe problem. Hoved tingen for deg er og bygge opp selvtilliten din. Alle jenter liker en gutt med selvsikkerhet. Og det er ikke vansklig, man må bare vite hvor man skal begynne. En enkel ting og gjøre er og gi seg selv et klapp på skuldra for hver gode ting man gjør. Rydda rommet, gjorde lekser, møtte tidsnok på jobb osv osv. Alle de småting som folk ofte tar for gitt, begynn og legg merke til disse tinga. Over tid vil du skjønne selv alle de gode egenskapene du innehar.

Hva får deg til og tro at hun vil si nei? Du er allerede ganske close med henne virker det som...

Hun jobber imorgen formiddag, får manne meg opp å ta turen innom henne.

Det var sånn posten din egentlig så ut, ikke sant? ;)

Ja så sånn ut :p. Hodet mitt lager hindringer uten at jeg vet det virker det som.

Lenke til kommentar
Gjest mann 21

Meh jeg fikk aldri rotet meg ned på jobben hennes idag med skole arbeid og annet dritt som kom i veien. Snek meg inn å sjekket timelisten når hun skulle jobbe igjen og det var ikke før på fredag!>_<. Blir det for dumt å ringe henne?.

Føler meg som en 10 åring i barnehagen :|

Lenke til kommentar

Sier som de andre, ta det med ro - hun er der på fredag også.

Og når det gjelder tvilen om du er det hun er ute etter - tipper hun er ute etter en stabil fyr, og at det teller mye mer enn hvor mye erfaring du har. Får du henne til å le i tillegg er du forhåpentligvis i mål. Lykke til, husk at man angrer mye mer på det man ikke gjorde, enn det som ikke funka.

Endret av spitz
Lenke til kommentar
Gjest Mann 21

Okey jeg får slappe av litt, er jaggu ikke lett dette altså :). Får gå å dytte hodet i puta å høre på postgirobygget.

Tusen takk for alle hjelp så langt, føler jeg har klart å gå litt mer i meg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Mann 21

Heisann alle, en liten update idag var jeg nedom å pratet med henne, vi satt å pratet fra 11-1400 nesten, tror jeg fikk henne til å le ihvertfall 40 ganger og følte at jeg ble litt mer varm i trøya så jeg spurte henne om jeg ikke kunne be henne ut på en kaffe som ikke hadde bensinstasjon logo'n på, altså en kaff'e eller lignende. Hun bare smilte å sa at hun ikke har tid med bursdagen til dattera si i helga + familie bursdag og så skal hun vaske ho bestemoren sin tidlig neste uke. Avviste hun meg veldig pent eller har hun bare rett og slett ikke tid? :/

Oh well, jeg spurte ihvertfall, utrolig deilig å få det ut uansett.

Lenke til kommentar

Jeg synes det høres ut som du er godt på vei! At du tilbrakte nærmere 3 timer sammen med henne og i tillegg fikk henne til å le rundtom 40 ganger - teller dette bare positivt.

Det at hun er opptatt de nærmeste dagene, tror jeg ikke har noe med at hun ikke er interessert i deg, heller tvert imot.

Hva med å gjenta samme rituale neste uke? Dukk opp på jobben hennes med en kaffekopp i hver hånd og tilbring enda mer tid med henne! Får dere like god kjemi denne gangen også - har du ingenting å tape på å invitere henne med ut en gang til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...