Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High? v2.0

Anbefalte innlegg

SIST OPPDATERT 14.09.08

TOP 10

Very High DX10 1280x1024

1. sureup med 44.12 FPS (bevis)

System: Sli 2x8800GT's@730/1000 - [email protected] - Luft.

2. Applebee med 43.29 FPS (bevis)

System: 9800Gx2@730/1100 - [email protected] - Luft (Standar Intel)

3. blade-bunny med 43.03 FPS (bevis)

System: Ikke postet

4. J0ppe med 40.73 FPS (bevis)

5. Habitats med 39.64 FPS (bevis)

6. anders! med 39.19 FPS (bevis)

7. Core2Dude med 35.65 FPS (bevis)

System: HD4870@821/1200 - [email protected] - Luft.

8. amiga600 med 35.40 FPS (bevis)

System: E6750 @ 3.6gHz og hd4870 @ 840mhz 1200mhz

9. AboKevin med 29.37 FPS (bevis)

10. BloodSpiller med 25.26 FPS (bevis)

System:Q6600 @ 2,4Ghz | 3gb ram @ ca 675 mhz | Powercolor Radeon 4870 512mb

Very High DX10 1680x1050| Vifte kjøling

1. Nizzen med 40.63 FPS (bevis)

2. *Magnus* med 37.34 FPS (bevis)

3. blade-bunney med 35.60 FPS (bevis)

4. anders! med 30.66 FPS (bevis)

5. Core2dude med 27.26 FPS (bevis)

6. amiga600 med 26.89 FPS (bevis)

System: E6750 @ 3.6gHz og hd4870 @ 840mhz 1200mhz

7. lars_era med 25.39 FPS (bevis)

System: E6330 @ 3Ghz | HD4870 | 4gb RAM

8.mx1000 med 25.23 FPS (bevis)

System: Intel Q9450 @ HD4850

9.BloodSpiller med 21.92 FPS (bevis)

System: System:[/b]Q6600 @ 2,4Ghz | 3gb ram @ ca 675 mhz | Powercolor Radeon 4870 512mb

10.MatPed med 20.37 FPS (bevis)

Her kommer listen over de som klarer best FPS på Very High DX10 i oppløsningene 1280x1020 og 1680x1050

(Høyere oppløsning kommer hvis ønskes)

Post bilde/bevis i tråden for å komme på listen.

Resultatene er basert på Crysis sin benchmark som du laster ned

her.

Posten skal se slik ut:

*Oppløsning*
[b]FPS:[/b]
*Bilde/link*
System(om ønskelig): f.eks: Sli 2x8800GT's@730/1000 - [email protected] - Luft.

Patch 1.1 og 1.2

Patch 1.1 finner du her

Patch 1.2 finner du her

Få Very High i XP i DX9! Ser ikke forskjell, bedre ytelse!

Finn denne mappen der du har instalert Crysis(under game/config), og erstatt mappen CVarGroups med mappen som jeg har lagt til her. Du setter spillet på high, men du spiller alikevel på Very High. Dette vil altså si at man kan spille på Very High settings i XP/DirectX 9, uten å bruke DirectX 10. Du kommer ikke til å se forskjell(isåfall veldig minimal), og ytelsen vil være litt bedre, ble ihvertfall det på meg. Husk at innstillingen High går bort og blir erstattet med Very high, så det blir altså Low>Medium>Very High(selvom det står bare High), for å få high tilbake må du erstatte mappen med de gamle filene.

LINK!

Minimum System Requirements

OS – Windows XP or Windows Vista

Processor – 2.8 GHz or faster (XP) or 3.2 GHz or faster* (Vista)

Memory – 1.0 GB RAM (XP) or 1.5 GB RAM (Vista)

Video Card –256 MB**

Hard Drive – 12GB

Sound Card – DirectX 9.0c compatible

* Supported Processors: Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista) or faster, Intel Core 2.0 GHz (2.2 GHz for Vista) or faster, AMD Athlon 2800+ (3200+ for Vista) or faster.

** Supported chipsets: NVIDIA GeForce 6800 GT or greater; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro for Vista) or greater. Laptop versions of these chipsets may work but are not supported. Integrated chipsets are not supported. Updates to your video and sound card drivers may be required.

Recommended System Requirements

OS – Windows XP / Vista

Processor – Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+

Memory – 2.0 GB RAM

GPU – NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 or similar

Dette er de offisielle kravene!

Konfirmert info

- Crysis will run on both DX9 & DX10 as well as Windows XP and Windows Vista.

- A graphics card that supports Shader Model 2 or higher is required.

- CryEngine2 is estimated to scale back 2 years, and scale ahead 1.5 years.

- A single 7800GTX will run the game quite well on fairly high settings according to Crysis Art Director, Michael Khaimzon.

- Jack Mamais of Crytek said in an exclusive Crysis-Online interview that his X1900XT runs the game very well at reasonably high settings ( still unoptmized ).

- Crysis will dynamically utilize all processing threads available. Meaning quad-core processors will be supported.

DirectX9 VS DirectX 10

Her kan dere endelig se forskjell på de 2 versjonene!

Se her!

---------------------------

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe mer info om når Ultra High blir åpnet opp ?

Den gamle tråden blir ikke gjennåpnet pga det var for mye offtopic i innleggene, og det tar for lang til for moderatorene for å rense de ut. Men har fått tilatelse til å lage denne tråden, og her får vi lov til å diskutere alt under ytelse og graffikk når det gjelder Crysis. Tar foresten imot forslag til bedre emnetittel, synes den ikke er bra nok, og vet ikke helt om "Klarer du Crysis på Very High" passer inn lenger, siden vi skal diskutere om du klarer spillet på uannsett innstillinger.. :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Den gamle tråden blir ikke gjennåpnet pga det var for mye offtopic i innleggene, og det tar for lang til for moderatorene for å rense de ut. Men har fått tilatelse til å lage denne tråden, og her får vi lov til å diskutere alt under ytelse og graffikk når det gjelder Crysis. Tar foresten imot forslag til bedre emnetittel, synes den ikke er bra nok, og vet ikke helt om "Klarer du Crysis på Very High" passer inn lenger, siden vi skal diskutere om du klarer spillet på uannsett innstillinger.. :p

Kan du ikke si hvordan jeg får ultra high ? Erstatte mappen ?

skjønner ikke.

Lenke til kommentar

skjønner ikke.

Haha, det finnes nok ikke så høye innstillinger, om det så hadde gjort det hadde vel ingen pc klart det. Grunnen til at Ultra high innstillingen i det hele tatt startet, er det Cevat sa som startet forrige tråden.

"Cevat says that a mid level E6600 CPU is enough to play the game on ULTRA HIGH settings - obviously an 8800 would also be required (8800GTS would be ok but GTX ideal) and 2 GB ram needed - the ram is his highest priority upgrade recommendation."

Men det er tydlig at den innstillingen er bare noen andre ord for veldig høyt :p

Lenke til kommentar

skjønner ikke.

Mente very high. Sorry, er ganske trøtt. :)

Lenke til kommentar

Okei. Er innstillingen grå hos deg? Du må enten ha et DX10 skjermkort å kjøre det i Vista, eller så må du erstatte mappen ja, da gjør du det som står i "Få Very High i XP i DX9! Ser ikke forskjell, bedre ytelse!" i første innlegg. Men, du får altså graffikken til Very High, men kan alikevel ikke sette innstillingene høyere enn High. Men det eneste du gjør er å lure spillet, så du spiller faktisk på Very High selvom det står High, men derfor går også High innstillingen bort, fordi den blir erstattet, så hvis du ikke greier spillet på så høye innstillinger, så ikke gjør det, eller prøv, men ta backup av mappen. Håper ikke det ble for komplisert forklart for deg :)

Lenke til kommentar

Ja da er første kveld med Crysis godt i gang.

Merker litt forskjell på demoen og spillet hva ytelse og grafikk angår.

Synes demoen var penere også på very high.

Kan muligens ha noe å gjøre med at jeg kjørte demoen med 163.75 drivere og spillet under 169.09 drivere.

Men FPS er bedre under fullversjonen en med demoen.

Kjører med 1024x768 med alle innstillinger på very high og 4xAA.

Kjekt med CTR skjerm uten native oppløsning på dette stadiet da. :D

EDIT:

Å få Very high på XP var jo såre enkelt.

Var jo bare å endre instillingene i C:\Program Files\Electronic Arts\Crytek\Crysis\Game\Config\CVarGroups\sys_spec_Full.cfg til dette:

[default]

; default of this CVarGroup

= 4

sys_spec_ObjectDetail=4

sys_spec_Shading=4

sys_spec_VolumetricEffects=4

sys_spec_Shadows=4

sys_spec_Texture=4

sys_spec_Physics=4

sys_spec_PostProcessing=4

sys_spec_Particles=4

sys_spec_Sound=4

sys_spec_Water=4

sys_spec_GameEffects=4

[1]

sys_spec_ObjectDetail=1

sys_spec_Shading=1

sys_spec_VolumetricEffects=1

sys_spec_Shadows=1

sys_spec_Texture=1

sys_spec_Physics=1

sys_spec_PostProcessing=1

sys_spec_Particles=1

sys_spec_Sound=1

sys_spec_Water=1

sys_spec_GameEffects=1

[2]

sys_spec_ObjectDetail=3

sys_spec_Shading=3

sys_spec_VolumetricEffects=3

sys_spec_Shadows=3

sys_spec_Texture=3

sys_spec_Physics=3

sys_spec_PostProcessing=3

sys_spec_Particles=3

sys_spec_Sound=3

sys_spec_Water=3

sys_spec_GameEffects=3

[3]

sys_spec_ObjectDetail=4

sys_spec_Shading=4

sys_spec_VolumetricEffects=4

sys_spec_Shadows=4

sys_spec_Texture=4

sys_spec_Physics=4

sys_spec_PostProcessing=4

sys_spec_Particles=4

sys_spec_Sound=4

sys_spec_Water=4

sys_spec_GameEffects=4

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Okei. Er innstillingen grå hos deg? Du må enten ha et DX10 skjermkort å kjøre det i Vista, eller så må du erstatte mappen ja, da gjør du det som står i "Få Very High i XP i DX9! Ser ikke forskjell, bedre ytelse!" i første innlegg. Men, du får altså graffikken til Very High, men kan alikevel ikke sette innstillingene høyere enn High. Men det eneste du gjør er å lure spillet, så du spiller faktisk på Very High selvom det står High, men derfor går også High innstillingen bort, fordi den blir erstattet, så hvis du ikke greier spillet på så høye innstillinger, så ikke gjør det, eller prøv, men ta backup av mappen. Håper ikke det ble for komplisert forklart for deg :)

Da skjønte jeg. Men ser ingenting som er forandret. Er natt nå, i en skog.

Lenke til kommentar
Ja da er første kveld med Crysis godt i gang.

Merker litt forskjell på demoen og spillet hva ytelse og grafikk angår.

Synes demoen var penere også på very high.

Kan muligens ha noe å gjøre med at jeg kjørte demoen med 163.75 drivere og spillet under 169.09 drivere.

Men FPS er bedre under fullversjonen en med demoen.

Kjører med 1024x768 med alle innstillinger på very high og 4xAA.

Kjekt med CTR skjerm uten native oppløsning på dette stadiet da. :D

Tror nok det er driverne dine som gjør forskjellen ja, selv har jeg ikke overhodet merket forskjell på verken graffikk eller ytelse, og tror også spillet er samme builden som demoen, så skulle nesten vært rart hvis det var forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg fikk ca 5-10 mer fps (avhenig av situasjon) uten merkbar forandring i grafikk (og jeg er nokså kresen på hva som er "merkbar forandring") ved å følge denne guiden: http://www.tweakguides.com/Crysis_1.html , særlig noen instillinger han snakker om under advanced hjalp veldig for meg. Som et lite eksempel økte fps med 1 bare ved å sette r_useEdgeAA til 0. Dette er ikke vanlig fsaa, så denne står vanligvis på selv om man har AA avslått. Det er mange flere instillinger som stiller inn på småting som den, så les guiden :)

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Siden skjermkortet mitt har gått i stykker, kan jeg ikke teste hvordan det skulle gå med Very High. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at det skulle gå bra.

E6750

4 GB ram

8800GT

(Får nytt skjermkort når jeg sumler meg nok til å sende det inn)

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Jeg fikk ca 5-10 mer fps (avhenig av situasjon) uten merkbar forandring i grafikk (og jeg er nokså kresen på hva som er "merkbar forandring") ved å følge denne guiden: http://www.tweakguides.com/Crysis_1.html , særlig noen instillinger han snakker om under advanced hjalp veldig for meg. Som et lite eksempel økte fps med 1 bare ved å sette r_useEdgeAA til 0. Dette er ikke vanlig fsaa, så denne står vanligvis på selv om man har AA avslått. Det er mange flere instillinger som stiller inn på småting som den, så les guiden :)

Takker. Kjører med very high på alt untatt shadows, shaders og post prosessing. 1650x1050

Gikk fra ca 25-35 til 30-45. Spillet går også mye mere jevnt.

Men den multi gpu commandoen funker ikke noe bra hos meg. Får faktisk 2-3 fps mere med å ha CF av i driveren og bruke "r_MultiGPU = 0" :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...