Dotten Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Streik blant skribentene i Hollywood merkes godt på tv-seriefronten. Avsluttes den ikke snart så får det følgende konsekvenser: Heroes avslutter sesongen kun 11 episoder lang. 24 premierer ikke i januar, men blir utsatt på ubestemt tid. Lost sin sesong kan bli halvert. Smallville sesong 7 blir kun 15 episoder lang. Bionic Woman har allerede sluttet å spille inn flere episoder, de er tom for manus. Det fryktes at streiken vil vare i flere måneder. Nå pleier norske kanaler å ligge et stykke bak, så spørs om man vil merke noe der. Men for alle som følger med samtidig med amerikanerne så kan det bli en seriefattig vinter og vår. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Nå følger jeg med på The Office, Curb Your Enthusiasm og Dexter. Er ganske sikker på at de to siste er ferdig innspilte. Håper det samme gjelder sesong fem av The Wire. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 ååå for noe dritt! eneste jeg ser er jo tv-serier nå må de få gang på det , slutta med den tullingå ;P liker det ikke :@ gleda meg sånn til 24 sesongstart men seff så blir den utsatt ja, og lost sin sesong halvert? den skulle bli 16 episoder , så da blir det bare 8 ? :/ Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Drittnyheter ja........ Noen som vet om Stargate Atlantis blir påvirket av dette? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!! Ikke heroes Det er jo beste serien for evig jo! Sadistene i hollywood kan ikke bare stoppe opp.. Fordømt.. Forbasket fordømt! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Uansett hva som skjer så støtter jeg manusforfatterne. At de ble avspist med 3cent pr solgte vhs/dvd syns jeg er altfor lite. At de nå prøver på å unngå samme tabben syns jeg er meget bra. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Så kan vi begynne og spørre oss om piratkopiering og dårlig salg av dvd vil gjøre streiken enda lenger? Manusforfattere krever litt mer av andelen som dvd salget gir, når det nå også nettopp har blitt rapportert om elendig fortjeneste på dvd salget verden over. så jeg ser ikke helt at dette vil gå Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Drittnyheter ja........ Noen som vet om Stargate Atlantis blir påvirket av dette? Visstnok ganske lite. Stargate-seriene er i stor grad kanadiske produksjoner. Lenke til kommentar
WhoWantWhat Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Kjipt hvis Heroes går adundas. Men så lenge The wire og Dexter Sesong 2 er klare så gir jeg egentlig faen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Streikens kjerne går ut på at forfattere vil ha en del av royalitetene til de nye mediene skrevet inn i kontraktene sine. Ikke så rart når Hollywood tjener mer enn 130 milliarder kroner på DVD-er i året.Det kan bli harde tider for mange flere enn Eddie Murhpy, her fra "Beverly Hills Cop", dersom det bli streik i Hollywood. Filmstudioene har nå en ordning som bare betaler bonuser til de ansatte når filmen de er med på blir profitabel. http://www.kulturo.no/nyheter/film/streik_i_hollywood/43919 De vil ikke bare ha en større andel av dvd-salget men også salget som foregår over nett, så veldig urimelig blir det vel ikke. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 De skal vist sitte seg ned og forhandle igjen til uken. Men flere frykter streiken vil vare i mangfoldige måneder. Og når den endelig er ferdig så er det skuespillerne og regissørene som skal forhandle frem ny avtale. Kan fort bli ny streik igjen da.... Lenke til kommentar
Groening Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ah, ikke Lost. Først må vi vente over et halvt år på serien, og så kan den bli halvert? Ja ja, det er jo ikke urimelig det forfatterene ber om. Jeg synes det egentlig er logisk at de burde fått en del for alle DVD-er o.l. og. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvis streiken blir langvarig begynner kanskje folk å se på europeiske kvalitetsserier istedenfor masseproduserte amerikanske drittserier. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Hvis streiken blir langvarig begynner kanskje folk å se på europeiske kvalitetsserier istedenfor masseproduserte amerikanske drittserier. Bruker du Mac på kaffebar også, eller? :] Synd med Heroes, men så lenge Dexter er berget, overlever jeg. Endret 18. november 2007 av Zealuu Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvis streiken blir langvarig begynner kanskje folk å se på europeiske kvalitetsserier istedenfor masseproduserte amerikanske drittserier. Bruker du Mac på kaffebar også, eller? :] damn, aldri tenkt over de som sitter med mac overalt. lol Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Nå begynner jeg snart og grine Jeg som er seriefan deluxe *snufs* Holder jo med streikerne da! Får bare satse på at "oposisjonen" knekker p.g.a tapte inntekter! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvis streiken blir langvarig begynner kanskje folk å se på europeiske kvalitetsserier istedenfor masseproduserte amerikanske drittserier. Bruker du Mac på kaffebar også, eller? :] Synd med Heroes, men så lenge Dexter er berget, overlever jeg. Haha dritbra kommentar der. Er synd det med Heroes hvis det skjer, er jo favoritten ved siden av Entourage, The Wire, Dexter og Lost. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvis streiken blir langvarig begynner kanskje folk å se på europeiske kvalitetsserier istedenfor masseproduserte amerikanske drittserier. Bruker du Mac på kaffebar også, eller? :] Synd med Heroes, men så lenge Dexter er berget, overlever jeg. Fikk ikke helt taket på hva Mac-er og kaffebarer hadde med saken å gjøre, men det kan jo skyldes at jeg verken har Mac eller pleier å vanke på kaffebarer. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hvis streiken blir langvarig begynner kanskje folk å se på europeiske kvalitetsserier istedenfor masseproduserte amerikanske drittserier. Nå trur jeg du er litt på jordet her. Hvis du har sett serier som Wire, Sopranos, Six Feet Under, Heroes, så vet du at det lages mye kvalitets-tv over dammene. Men for all del, dere indie-mennesker kan jo ikke like det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå