Gå til innhold

Streiken slår til for fullt for tv-seriene.

Anbefalte innlegg

Streik blant skribentene i Hollywood merkes godt på tv-seriefronten. Avsluttes den ikke snart så får det følgende konsekvenser:

• Heroes avslutter sesongen kun 11 episoder lang.
  • 24 premierer ikke i januar, men blir utsatt på ubestemt tid.
  • Lost sin sesong kan bli halvert.
  • Smallville sesong 7 blir kun 15 episoder lang.
  • Bionic Woman har allerede sluttet å spille inn flere episoder, de er tom for manus.

Det fryktes at streiken vil vare i flere måneder. Nå pleier norske kanaler å ligge et stykke bak, så spørs om man vil merke noe der. Men for alle som følger med samtidig med amerikanerne så kan det bli en seriefattig vinter og vår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ååå for noe dritt! eneste jeg ser er jo tv-serier :p nå må de få gang på det , slutta med den tullingå ;P liker det ikke :@

gleda meg sånn til 24 sesongstart men seff så blir den utsatt ja, og lost sin sesong halvert? den skulle bli 16 episoder , så da blir det bare 8 ? :/

Lenke til kommentar

Så kan vi begynne og spørre oss om piratkopiering og dårlig salg av dvd vil gjøre streiken enda lenger?

Manusforfattere krever litt mer av andelen som dvd salget gir, når det nå også nettopp har blitt rapportert om elendig fortjeneste på dvd salget verden over. så jeg ser ikke helt at dette vil gå

Lenke til kommentar
Streikens kjerne går ut på at forfattere vil ha en del av royalitetene til de nye mediene skrevet inn i kontraktene sine. Ikke så rart når Hollywood tjener mer enn 130 milliarder kroner på DVD-er i året.

Det kan bli harde tider for mange flere enn Eddie Murhpy, her fra "Beverly Hills Cop", dersom det bli streik i Hollywood. Filmstudioene har nå en ordning som bare betaler bonuser til de ansatte når filmen de er med på blir profitabel.

http://www.kulturo.no/nyheter/film/streik_i_hollywood/43919

De vil ikke bare ha en større andel av dvd-salget men også salget som foregår over nett, så veldig urimelig blir det vel ikke.

Lenke til kommentar
Hvis streiken blir langvarig begynner kanskje folk å se på europeiske kvalitetsserier istedenfor masseproduserte amerikanske drittserier.

Bruker du Mac på kaffebar også, eller? :]

Synd med Heroes, men så lenge Dexter er berget, overlever jeg.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Hvis streiken blir langvarig begynner kanskje folk å se på europeiske kvalitetsserier istedenfor masseproduserte amerikanske drittserier.

Haha dritbra kommentar der.

Er synd det med Heroes hvis det skjer, er jo favoritten ved siden av Entourage, The Wire, Dexter og Lost.

Lenke til kommentar

Fikk ikke helt taket på hva Mac-er og kaffebarer hadde med saken å gjøre, men det kan jo skyldes at jeg verken har Mac eller pleier å vanke på kaffebarer.

Lenke til kommentar

Nå trur jeg du er litt på jordet her. Hvis du har sett serier som Wire, Sopranos, Six Feet Under, Heroes, så vet du at det lages mye kvalitets-tv over dammene. Men for all del, dere indie-mennesker kan jo ikke like det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...