Dredog Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei, Jeg har kjøpt meg en acer aspire 5720. Jeg vil nedgradere fra vista til xp, hater den vista dritet...hehe...men når jeg putter inn cd med xp, og starter den da opp via cd-rom'en, sp finner den ikke noe hdd. Hva skal jeg evt gjøre? Noe bra formaterings prog? Dredog Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Du er nødt til å gå inn i bios og skru av noe som kalles for ACHI (noe i den duren). Har med at XP-CD-er ikke uten videre har sata-drivere klare (derfor vil satadiskene dine oppfattes som IDE). Skal være mulig å legge inn driverne på CDen, men er litt usikker på hvordan. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Du er nødt til å gå inn i bios og skru av noe som kalles for ACHI (noe i den duren). Har med at XP-CD-er ikke uten videre har sata-drivere klare (derfor vil satadiskene dine oppfattes som IDE). Skal være mulig å legge inn driverne på CDen, men er litt usikker på hvordan. yepp, du skal finne der det står Enhanced mode, og sette den til compatible tror jeg Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Du er nødt til å gå inn i bios og skru av noe som kalles for ACHI (noe i den duren). Har med at XP-CD-er ikke uten videre har sata-drivere klare (derfor vil satadiskene dine oppfattes som IDE). Skal være mulig å legge inn driverne på CDen, men er litt usikker på hvordan. yepp, du skal finne der det står Enhanced mode, og sette den til compatible tror jeg Er det alt man trenger for å få XP til å funke? eller må man installere Sata drivere? (vet ikke om HDD'en min er sata engang :S) Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det fungerer da, men er bare det at om det er SATA-disker man har vil de bli oppfattet som IDE, altså går det tregere. Men har ikke stort å si. Lenke til kommentar
Dredog Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Takker for svar...men jeg tror jeg bare får venne med til vista... Takk Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå