Gå til innhold

Skal jeg gå for 360 eller PS3?

teaspoon

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av enten det ene eller det andre i nermeste fremtid, men sliter med å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. Jeg liker 360 pga mange spennende tittler, at den fungerer sammen med MyMovies/MCE/VMC er heller ikke en ulempe, men liker ikke det at jeg må ha en ekstra boks for å kunne se HD-DVD.

På PS3 så har vi fordelen med at den har alt i en boks, og vel har ett noe lavere lydnivå. Der har jeg også muligheten til å endelig å få spillt Resident Evil serien, men liker ikke det at de fjerner en del "finesser" på den nye og billigere konsollen.

Jeg heller kraftig mot 360, liker ikke det at jeg må ha to bokser, men kanskje det kan løses ved å skjule 360n og bare ha HD-rom'en synlig? Eller MÅ jeg bruke den interne DVD-romen for å spille?

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bruke den interne dvd-spilleren fo å spille!

Setter du opp boxen og HD DVD spilleren på en fin måte blir du nok fornøyd skal du se :)

Anngående støynivået så er ikke det det største problemet når du skal se film, da går viftene saktere og du slipper den susingen fra DVD-romen slik det er når du spiller.

Men det er opp til deg og bestemme hva du skal kjøpe :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Denne tråden blir nok stengt fortere enn svint,

men hvis du er mest interessert i å se film, så kommer det

vel mest an på hva du liker best av HD og Blu-ray.

Du kan se på prisnivå på filmer og sånt.

Det med støy er oppskrytt. Hvis du ikke binder fast boksen på hodet,

vil du neppe la det forstyrre deg når du ser film eller spiller.

Så må du huske at det kommer mulighet for å leie filmer

etter neste update. Så kan du laste ned filmer i 720kvalitet, noe som er kult :]

Men ps3 har Blu-ray og nettleser og flere ting jeg ikke har greie på.

Du får se sjøl

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Ble ikke det film-nedlaste-leie-opplegget til neste update avkreftet? :hmm:

Åh? Jeg trudde jeg leste det på vg / dagbladet :]

Men kan jo være det var rykter :S

Lenke til kommentar
720p :]

Så får du 14 dager på å laste den ned.

Og 24 timer på å se den.

Ok, det hørest jo spennende ut, men de skal ha rask nedlasting for å lure meg bort fra allerede eksisterende nedlastningsmuligheter, men nok om det :p

Finnes det en liste over hvilke titler som bare vil komme for 360 eller PS3? Er det exclusive titles de kaller det?

Lenke til kommentar
Men den opperer vel med alle tittler som slippes på konsollen og ikke de eksklusive titlene?

du vil finne exclusives inne i der. altså bare se på spilla og hva slags type gamer du er, og det med støy fra 360 er overvurdert, ja den bråker mer enn ps3 vanligvis, men ikke så jævlig som folk vil ha det til.. hd drev vet jeg ikke så mye om..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Kjøpt PS3, den er best.

Dette er sånt man ikke skal høre på.

Men som sagt så kan du f.eks se litt i andre poster hvor det blir nevnt at

mange butikker ikke satser på Blu-ray og ps3spill f.eks.

Men det er ingen grunn til at jeg skal si "Kjøp xbox360, den er best."

Se ut i fra hva som passer deg best.

Hvis du skal spille, så ser du hvilke spill du kunne tenke deg å spille.

Lenke til kommentar

Svaret på spørsmålet er "ja".

Gjør som de andre her har foreslått. Sjekk hvilke spill som kommer til hver av plattformene, og hvilke av de som er viktige for deg. For meg var det mange PS2-spill, samt LittleBigPlanet, SingStar og GT5 som gjorde at jeg og kona bestemte oss for PS3. Dette er jo opp til hver enkelt, så du må nesten finne ut hva du vil spille selv, og så ta det deretter. Jeg syns www.gametrailers.com hadde mye som hjalp der.

Om filmer spiller en sentral del av valget ditt, så se hvilke filmer som kommer på Blu-Ray og hvilke som kommer/er på HD-DVD.

Siste, og kanskje viktigste: følg magefølelsen din. Du sier gjentatte ganger at du heller mot 360, så da foreslår jeg at du velger den jeg. Handle gjerne i en butikk der hvor du har 14 eller 30 dagers returrett, så du får prøvd ut valget ditt litt "tryggere", om du av en eller annen grunn skulle bli misfornøyd, så er dette en veldig grei ting å kunne benytte seg av.

Lenke til kommentar
...at den fungerer sammen med MyMovies/MCE/VMC er heller ikke en ulempe...

Jeg streamer musikk og filmer med windows media player til PS3-en. Tror begge maskinene er like gode på det punktet der. Men nå får jo PS3 støtte for DivX, noe som enda ikke er bekreftet for 360.

Men, hør på hva de andre sier. Sjekk spillene til de forskjellige konsollene. Nå har jeg ikke 360 selv så jeg vet ikke om de store titlene til den i like stor grad, men jeg kan nevne disse PS3-spillene som er verdt å sjekke ut(alle jeg nevner her kommer kun til PS3):

Ratchet and clank future: tools of destruction, Uncharted: Drake's Fortune, Haze, God of War III, Final Fantasy(det siste, har mista tellinga:P), Metal Gear Solid 4, Killzone 2, LittleBigPlanet og Home. Sjekk spesielt ut de to siste der.

Lenke til kommentar

Dette emnet har blitt tatt opp nok fra før av. Et dykk i arkivet viser mange poster trådstarter kan se gjennom for forslag. Denne diskusjonen er nyttesløs nå grunnet evig krangling.

Noen emner:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=755941

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=838516

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=847386

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=831805

Tråden stenges

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...