Gå til innhold

Minitest av GigaByte's 3D Mercury m/vannkjøling


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Gigabytes 3D Mercury kabinett for litt siden.

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder og litt erfaringer om det for andre som vurderer å kjøpe seg det.

Her er linken fra produsenten med en fancy flash med masse selvjokking(!) om kabinettet; 3D Mercury

 

Pakken med kabinettet er siiiinsykt stort og skremte livskjiten ut av meg.

Så for meg tryne på min bedre halvdel når jeg slang inn noe på størrelsen med en liten fryseboks i stua.. :nei:

Heldigvis var det masse isopor som holdt alt på plass,

selv om selve kabinettet er en del større enn vanlige midi-towers er det ikke et monster.

 

Oppsett:

Asus P5B Deluxe

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz @ 3.2ghz

Asus GeForce 8800GTS 640MB

4 x OCZ DDR2 1048MB Platinum XTC Dual Ch.

Creative X-Fi XtremeGamer lydkort

Thermaltake 750W ToughPower

150 GB Raptor 10.000RPM systemdisk

500 GB WD Caviar lagring/backup

På skjermkortet har jeg satt på følgende kjøler: Zalman vannblokk

 

Okey over til noen bilder:

hst2007021my3.th.jpg

 

hst2007020bo0.th.jpg

 

Selve monteringen gikk veldig greit, man har såpass god plass at selve de værste pølsefingra bør få plass oppi her.

Kjøler til skjermkort fulgte selvsagt ikke med, heller ikke slanger.

Selve størrelsen på slangen Gigabyte bruker virker nesten custom made, for 3/8" stemte på yttermål men ikke på indre mål.

Slangene som sitter i kabinettet er litt tykkere, og dermed får man litt noia når man utvider og må forbeholde seg niplene som er integrert.

Jeg løste det ved å slenge på ekstra strips på alle koblinger og kjøre en en lang testrunde på anlegget før jeg koblet strømmet til alle delene.

 

Etter å ha starta maskina kjapt 3 ganger for å sirkulere "vannet" for deretter å etterfylle maskina, var alt klart for en skikkelig boot.

 

Alt gikk smertefritt og jeg kunne konstatere en idle temp på 35' og 42-43' etter 2 timer med prime95 på begge kjerner.

Dette er med vifter og pumpe på "Silent".

Man har et hjul foran hvor man kan stille inn RPM og flowrate.

Silent - 1000 - Maskina høres nesten ikke. Funker kjempebra selv ved +30% overklokking på CPU/GPU.

Normal - 1500 - Fortsatt meget stille og sikkert en grei innstilling når sommern kommer igjen.

OC - 2600 - Helt på tryne høyt og totalt uaktuell å bruke noen gang. Høres ut som en DC9 som kommer inn for landing.

 

Overall vil jeg si at det er et meget godt kabinett for de som vil teste vannkjøling for første gang,

men prisen (3395,-) kommer nok til å stoppe mange potensielle kunder.

 

Terningkast 5 av 6

Endret av TrooperTom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...