ksvens1 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) TRÅDEN OM Nokia N95 8GB Spesifikasjoner Driftsfrekvens WCDMA2100 (HSDPA), EGSM900, GSM850/1800/1900 MHz (EGPRS) Automatisk skifte mellom bånd og modi Mål Volum: 96 cm3 Vekt: 128 g Lengde (maks.): 99 mm Bredde (maks.): 53 mm Tykkelse (maks.): 21 mm Minne Opptil 100 MB internt dynamisk minne for meldinger, ringetoner, bilder, videoklipp, kalendernotater, huskeliste og programmer Opptil 8 GB internt flash-minne for multimedieinnhold som musikk, bilder, ringetoner og kartdata * Endringer i produktinformasjon er mulig uten forhåndsvarsel. Programvaretilbudet kan variere. Dynamisk minne betyr at det tilgjengelige minnet deles mellom dynamiske minnefunksjoner. Når noen av disse funksjonene brukes, er det mindre tilgjengelig minne for andre funksjoner som også er avhengige av det dynamiske minnet. Batteri Modell: BL-6F (1200mAH) Taletid: Opptil 210 min. (WCDMA), opptil 300 min. (GSM)* Standby-tid: Opptil 280 timer (WCDMA og GSM)* * Driftstid kan variere avhengig av teknologien som brukes for radiotilgang, operatørens nettverkskonfigurasjon samt bruken. Display 2,8 tommers TFT-display med QVGA-oppløsning (240 x 320 piksler), lyssensor og opptil 16 millioner farger Brukergrensesnitt Operativsystem: Symbian OS 9.2 Brukergrensesnitt: S60 tredje utgave Medietaster Multimediemeny Aktiv standby-skjerm Samtalehåndtering Kontakter: Avansert kontaktdatabase med støtte for flere telefon- og e-postdetaljer per oppføring. Støtter også miniatyrbilder og grupper Hurtigvalg Logger: Fører lister over utgående samtaler samt mottatte og tapte anrop Automatisk ny oppringing Automatisk svar (fungerer med kompatibelt headset eller bilmonteringssett) Støtter faste anrop, som tillater anrop bare til forhåndsbestemte numre Konferansesamtale Trykk og snakk Talefunksjoner Brukeruavhengig taleoppringing Talekommandoer Taleinnspilling Snakkende ringetoner Innebygd handsfree-høyttaler Meldinger Tekstmeldinger: Støtter sammensatt SMS, bildemeldinger, SMS-distribusjonsliste Multimediemeldinger: Kombiner bilde, video, tekst og lydklipp og send som MMS til en kompatibel telefon eller PC. Bruk MMS-maler til å lage en presentasjon med mange bilder. Automatisk nedskalering av megapikselbilder slik at de passer MMS (maks. 300 kB, avhengig av nettverk) Intelligent ordbok: Støtte for alle de vanligste språkene i Europa og Stillehavsområdet i Asia Dataoverføring* WCDMA 2100 (HSDPA) med samtidig tale og pakkedata (PS maksimalhastighet UL/DL= 384/3,6 MB, CS maksimalhastighet 64 kbps) Dobbelt overføringsmodus med støtte for samtidig tale- og pakkedatatilkobling i GSM/EDGE-nettverk. Enkel klasse A, multispor klasse 11, maksimalhastighet DL/UL: 177,6 / 118,4 kbps EGPRS, klasse B, multispor klasse 32, maksimalhastighet DL/UL= 296 / 177,6 kbps GPRS, klasse B, multispor klasse 32, maksimalhastighet DL/UL= 107 / 64,2 kbps *Faktiske hastigheter kan variere avhengig av nettverksstøtten. Digitale tjenester Java™- og Symbian-programmer tilgjengelige fra Nokia Software Market Bildebehandling og video Kamera med opptil 5 megapiksler (2592 x 1944 piksler), Carl Zeiss-optikk, Tessar-linse, MPEG-4 VGA-videoinnspilling med opptil 30 bilder per sekund Direkte tilkobling til kompatibelt TV via Nokia-kabel CA-75U, inkludert i salgspakken, eller trådløs LAN/UPnP Kamera på forsiden, CIF-sensor (352 x 288) Støtte for videokonferanser og videodeling (WCDMA-tjenester) Integrert blits Digital stereomikrofon Blitsmodi: På, av, automatisk og reduksjon av røde øyne Elektronisk album/blogg: Opplasting av fotografier/videoer fra Galleri Støtter Nokia Lifeblog 2.0 Redigeringsprogrammer for video og stillbilder Video-opptak Videooppløsning: Opptil VGA (640 x 480 piksler) med 30 bilder per sekund Lydopptak: AAC mono Digital videostabilisering Video-opptak: Opptil 215 min (VGA, 30 bilder per sekund) Videofilformat .mp4 (standard), .3gp (for MMS) Hvitbalanse: Automatisk, sol, overskyet, lampelys, fluorescerende lys Scene: Automatisk, natt Fargetoner: Normal, sepia, svart-hvitt, negativ eller livaktig Digital zoom opptil 10x (VGA opptil 4x) Fotografering Bildeoppløsning: Opptil 5 megapiksler: (2592 x 1944 piksler) Filformat for stillbilde: JPEG/EXIF Autofokus Autoeksponering - konsentrert mot sentrum av søkeren Eksponeringskompensasjon: Fra +2 til -2 EV med trinn på 0,5 Hvitbalanse: Automatisk, sol, overskyet, lampelys, fluorescerende lys Scene: Automatisk, bruker, nærbilde, portrett, landskap, sport, natt, nattportrett Fargetone: Normal, sepia, svart-hvitt, negativ eller livaktig Opptil 20x digital zoom (5 megapiksler opptil 6x) Søkerrutenett Spesifikasjoner for kamera Sensor: CMOS, 5 megapiksler (2592 x 1944 piksler) Carl Zeiss-optikk: Tessar-linse Brennvidde på 5,6 mm Fokuseringsavstand: 10 cm til uendelig Makrofokuseringsavstand: 10-50 cm Lukkerhastighet: mekanisk lukker: 1/1000-1/4 s Musikkfunksjoner Digital musikkspiller støtter MP3/AAC/AAC+/eAAC/eAAC+/WMA/M4A med spillelister og equalizer Innebygd handsfree-høyttaler OMA DRM 2.0- og WMDRM-støtte for musikk Stereo FM-radio (87,5-108 MHz / 76-90 MHz)* * Stereolyd kan bare høres med et kompatibelt stereoheadset. Visuell radio * Lytt til musikk og kommuniser med radiostasjonene du liker best Finn ut hvilken sang som spilles, hvem som synger den, og annen informasjon om artisten Meld deg på konkurranser og svar på spørreundersøkelser - stem på favorittsanger * Kontakt din nettverksoperatør eller tjenesteleverandør for informasjon om tjenestens tilgjengelighet og pris. Navigering Innebygd GPS med A-GPS-støtte * * A-GPS er en nettverksavhengig funksjon som krever et dataabonnement. Ytterligere kostnader kan påløpe. E-post Brukervennlig e-postklient med vedleggsstøtte for de fleste typer bilder, video, musikk og dokumenter Kompatibel med Nokias trådløse tastatur (selges separat) Internett Nokia web-leser med Mini Map Digitalt hjem Spill av video og musikk samt vis fotografier på hjemmemedienettverket - kompatibel TV, stereo og PC via trådløs LAN/UPnP Java-programmer Java MIDP 2.0, CLDC 1.1 (Connected Limited Device Configuration (J2ME)) Direkte nedlasting av Java-baserte programmer og spill Andre programmer Verktøy for personlig planlegging Avanserte S60-funksjoner, inkludert kalender, kontakter, gjøremålsliste og datautskrift Veiviser for innstillinger for enkel konfigurasjon av e-post, trykk og snakk og videodeling Dataoverføringsprogram for overføring av PIM-informasjon fra andre kompatible Nokia-enheter WLAN-veiviser Tilkobling Innebygd trådløs LAN (802,11 B/g) og UPnP (Universal Plug and Play) Bluetooth med A2DP-profil (stereolyd) USB 2.0, mini-USB-grensesnitt og masselagringsmodus for støtte av dra og slipp-funksjonalitet 3,5 mm stereo hodetelefonplugg (AV) og støtte for TV ut (PAL/NTSC) Nokia Nseries PC Suite med USB-, infrarød- og Bluetooth-tilkobling Lokal synkronisering av kontakter og kalender til en kompatibel PC ved hjelp av Nokia Nseries PC Suite Fjernsynkronisering Sending og mottak av bilder, videoklipp, grafikk og visittkort via Bluetooth RealPlayer Videoavspilling på hele displayet for visning av nedlastede, direkteavspilte eller innspilte videoklipp Videoformater som støttes: MPEG-4, H.264/AVC, H.263/3GPP, RealVideo 8/9/10 Innholdet i pakken Standardinnhold * Nokia N95 8GB Batteri BL-6F, 1200 mAh Lader AC-5 Headset HS-45, AD-54 Tilkoblingskabel DKE-2 Videokabel CA-75U * Innholdet i salgspakken kan variere fra område til område Endret 14. november 2007 av ksvens1 Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Sitter og bare venter spent på denne skal komme i butikkene!! for skal bytte se p1i min mot denne gleder meg fælt til å få den. hadde vanlig n95 før p1i... men ser at jeg sirkler etter en nokia symbia !! håper denne forumet vil bli benyttet flittig etterhvert Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Jeg hadde også en N95, jeg savner den skikkelig. Vi får nok vente til over nyttår om vi ikke kjøper den fra importgsm Lenke til kommentar
Smilys123 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg kjøpte fra plemix.com. De er biligere en Importgsms. Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Argh, ennå ikke fått noen bekreftelse på at innebetalingen til importgs er i orden. Den gikk ut fra banken min sist fredag. Begynner å bli lei og utålmodig. Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg kjøpte fra plemix.com. De er biligere en Importgsms. Hentet fra plemix: 4. Are the phones or cameras come with any manufacture warranty? NO. There are no manufacture warranty comes with your order as all the phones and cameras are parallel imported item. Det følger med 1 års fabrikkgaranti på telefonene fra importgsm. Er skeptisk til leverandører som leverer uten garanti. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Argh, ennå ikke fått noen bekreftelse på at innebetalingen til importgs er i orden. Den gikk ut fra banken min sist fredag. Begynner å bli lei og utålmodig. Jeg begynner å bli engstelig.. Fikk du svar på mailen fra importgsm? Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Argh, ennå ikke fått noen bekreftelse på at innebetalingen til importgs er i orden. Den gikk ut fra banken min sist fredag. Begynner å bli lei og utålmodig. Jeg begynner å bli engstelig.. Fikk du svar på mailen fra importgsm? De sa at det ikke var noe problem om navna var byttet ut, og at de skulle sende varen så snart pengene var kommet.... "No problem. As soon as we receive the transfer we will process your order. Thank you!" Det kjipeste er at man lever litt i uvisshet om pengene bare har forsvunnet i det blå, eller om det bare tar litt ekstra tid. Hadde det nå bare vært det at det tar litt tid å prosessere ordren, greit. Men jeg aner jo ikke hva som skjer, og nå begynner det å bli noen dager. Symbian pro betalte telfonen sin på onsdag i forrige uke og har hatt telefonen siden mandag, jeg betalte min på fredag, og ennå ikke hørt en jævla dritt, annet enn den mailen over. Endret 14. november 2007 av Drizt Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Jeg har postbanken, jeg taster inn kontonummer, men får da beskjed om å skrive inn Iban nummeret, er dette det samme som + aba nummeret? Da kommer det automatisk en annen adresse... Noen som har opplevd detta? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hvilken bank bruker du? Slik jeg har forstått det kan slike overføringer ta ekstra lang tid med noen banker. Det hadde vert spennende å fått vite hvilken bank Symbian_Pro brukte. Selv bruker jeg postbanken og det står fortsatt Pending Aproval hos meg også. Jeg har postbanken, jeg taster inn kontonummer, men får da beskjed om å skrive inn Iban nummeret, er dette det samme som + aba nummeret? Da kommer det automatisk en annen adresse... Noen som har opplevd detta? Jeg bruker også postbanken. Jeg opplevde mye tull når jeg skulle skrive inn nummer, deriblandt det du nevner hvor en annen adrese automatisk ble fylt inn i skjemaet etter at jeg la inn et av nummerene fra mailen. Jeg husker ikke i farten hva som er hva, men hvis du trykker hjelp skal du få opp en utfyllende hjelpetekst som beskriver hvilke nummer som er hva. Her ser du hvordan jeg har fyllt ut mitt skjema, men merk at på navn på mottaker skal det stå "Global Suppliers LLC" og ikke "ImportGSM.com". Jeg har heller ikke fått bekreftet t overføringen er godt i orden, men flere brukere her inne mener at det er korrekt utfyllt forutenom navnet. Edit: Har kontaktet en moderator for å få postene som omhandler impoort over i Drizt egede tråd her. Endret 14. november 2007 av fargoth Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Skal vi prøve å holde denne tråden til N95 8GB og ikke til diverse importstatuser slik som den andre tråden skled ut i?? Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Diskusjon om import kan fortsette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=862542 Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Dere som har fått denne, er kamera kjappere enn på den gamle? Morsomt om dere skrev en liten minitest på den Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Jeg hadde også en N95, jeg savner den skikkelig. Vi får nok vente til over nyttår om vi ikke kjøper den fra importgsm jeg må nok bare smøre meg masse med tålmodighet til denne kommer til norske butikker innbytter meg en som jeg kjenner her hjemme. så jeg må nok vente til vedkommende får inn akkurat denne mobil (( men men verdt å vente til den kommer, kjøpe i norsk butikk mye bedre sikkerhet hvis det skulle skje noe. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 men men verdt å vente til den kommer, kjøpe i norsk butikk mye bedre sikkerhet hvis det skulle skje noe.Ikke hvis du betaler for tre års garanti fra importgsm. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Hvordan er det med forsikring på en sånn her mobil om den går i stykker, jeg har ihvertfall forsikring som følger simkortet mitt.. Lenke til kommentar
helfone Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Hvordan er det med forsikring på en sånn her mobil om den går i stykker, jeg har ihvertfall forsikring som følger simkortet mitt.. Jeg har svart på det spørsmålet her. Er du sikker på at din forsikring gjennom simkortet støtter en utenlandsk mobil som du ikke har betalt moms for? Endret 14. november 2007 av helfone Lenke til kommentar
Spykar Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Bra med egen n95 8GB side. **Mine innlegg Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) men men verdt å vente til den kommer, kjøpe i norsk butikk mye bedre sikkerhet hvis det skulle skje noe.Ikke hvis du betaler for tre års garanti fra importgsm. men hva må du gjøre da hvis det skulle skje noe med mobilen som går på garanti f.eks? sende den til utlandet?? eller sende den til et eller annen nokia verskted i norge= jeg har også mobilforsikring... og det følger simkortet som den ligger i mobilen. tror ikke det skal ha noe å si kor mobilen er kjøpt osv. så lenge mobilforsikirng følger simkortet som var i mobilen da det skjedde, trodde jeg nå det ikke har noe bety om mobilen er kjøpt i utlandet ikke betalt moms osv. men jeg vet ikke 100% sikkert. Endret 14. november 2007 av tvilling81 Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 men men verdt å vente til den kommer, kjøpe i norsk butikk mye bedre sikkerhet hvis det skulle skje noe.Ikke hvis du betaler for tre års garanti fra importgsm. men hva må du gjøre da hvis det skulle skje noe med mobilen som går på garanti f.eks? sende den til utlandet?? eller sende den til et eller annen nokia verskted i norge= For å være ærlig vet jeg ikke 100% hva forsikringen dekker, men jeg vet at mobilegsm.com sender deg en eske med gratis frakt som du returnerer til dem med telefonen i, så tar de seg av telefonen etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå