Gå til innhold

God idé ? - "Puff-PC"


Anbefalte innlegg

Da er vinteren begynt å komme krabbende og man tilbringer litt mer tid inne, i den forbindelse har jeg lyst til å begynne på en "case-mod".

 

Har da tenkt å lage en puff som PC-en skal være inni..

Kassa har tenkte mål:

L/B/H: 38cm x 80cm x 45cm

 

Tanker om hva som skal/kan gjøres:

 

Bygge kassa fra bunn av !

Sette inn vifter, 6 x 120mm Mist med rød led's

Kle kassa med "pels" og mattskai på toppen.

Lakke DVD rom så den blir mindre synlig, kanskje kle den i pels..

Lage til så jeg får 2 stk eksterne USB porter.

Skjere hull i bunn av kassa så ledninger kommer ut under.

 

 

Vil bare ha en tilbakemelding på hva folk synes om idéen min, så da er det opp til dere med å komme med innvendinger, kritikk og kommentarer... Noen som er for at jeg skal starte prosjektet om ikke alt for lenge ?

 

EDIT: Oppdatert posten.. ! Det er også første gang jeg prøver sketchup så er ikke helt perfekte de ilustrasjonene :p

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helsvart puff tror jeg hadde blitt fint.

 

Jeg mener ihvertfall at rosa pels er:

 

1) Stygt.

2) Harry.

3) Stygt.

4) Grusomt.

 

Hehe, tenker jeg går for helsvart puff med rødt lys, Da vil det bli lettere å få dekket ting som ikke skal synes som DVD-rom etc.

 

Har tenkt litt på å skaffe en Shuttle PSU på 300W så jeg får mer plass inni til men det koster jo 7-8 hundre for en sån. Samt å bruke 80 mm vifter i sidene og en 120 mm i toppen. Det koster jo ikke mye å spandere på det..

Ny CPU kjøler vurderes da stock har lett for å høres ut som et propellfly..

Litt mer ram hadde ikke gjort noe..

Større harddisk vurderes.

Slot-in DVD-drive vurderes også :p

 

Så man får se hva det blir til !

 

Må se om jeg får noe spons da jeg begynner med det, alt er ikke i boks enda så må vente med å begynne en liten stund.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Du må jo ikke ha vifte i toppen? :O Der skal du jo sitte! Ellers har jeg trua. Vet du hvor du skal få tak i det immiterte skinnet?

 

Goscinny ;)

 

 

Er i tvil om å ha vifta i toppen, det blir bare hvis det ikke er nok med 2-3 vifter i selve kassa...

Har sett litt på åssen jeg skal få inn komponentene, er mindre plass en jeg først trodde, men det skal gå !

Trenger en slot-in DVD-drive, men vurderer å droppe det å kjøre en ekstern DVD-rom jeg har, kanskje lage pels på den også så den matcher :p

 

Immitert skinn:

http://www.rainbowtekstil.no/eHandel/produ...p?intProdID=179

 

Pels:

http://www.rainbowtekstil.no/eHandel/produ...amp;color=Svart

 

Mulig jeg finner det her i byen så jeg slipper bestille det fra Oslo..

Lenke til kommentar

Var ikke overbevisende mye respons her akkurat..

Tenker på å feste harddisker i lokket med 2 solide braketter, usikker på DVD rom enda.

Kan hende jeg går for å ta ledningene ut gjennom bunn på puffen for å få en cleanere look på den..

Har også funnet no USB greier så jeg kanskje får mekka 2 stk eksterne USB kontakter som jeg lett kan plugge til, håper bare det er USB2 eller så kan jeg glemme det..

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha HDD i lokket - hvordan skal du klare å ta av lokket da?

 

Ellers ville jeg satset på intern DVD-rom. Og USB 1/2 er vel avhengig av HK og ikke kontakten.

 

Goscinny ;)

 

Lang IDE kabel og lang strømkabel løser det med å ta av lokket, må jo dra de ut om jeg skal ha lokket helt vekk fra puffen men det er en smal sak for meg...

Det er USB2 den tingen, mulig det ikke er forskjell sikkert jeg som har koblet litt feil før.. :tease:

Blir kanskje intern slim-dvdbrenner, noe annent blir for stort.

Lenke til kommentar

Jo, men det er mye bedre å ha lokket løst. I det forrige kabinettet hadde jeg vifter montert fast i sidedøren. Det var en sann plage. Makan til irriterende ting! Og det verste er at det er mange kabinetter som har det slik ...

 

BTW: "Snakker vi prosjekt "Puff-PC" om ikke lenge ?" i signaturen din kunne kanskje trengt en link.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Du kunne satset på 2 14cm vifter, på hver sin side av puffen. Det burde gi god sirkulasjon og bråke lite. Mist og Aerocool sine 14cm vifter er verdt en titt.

 

Mist har vel bare 14 cm uten lys/led's ? så da blir det uaktuelt..

Har 2 stk 12 cm Mist vifter liggende jeg tenker å bruke da. Blir vel ganske bra sirkulasjon av de to trur jeg, men hvis ikke så må jeg gå for noen kraftigere vifter eller litt flere...

Fargetema skal være sort og rødt så MÅ være rødt lys i viftene..

Har bestilt en ekstern-harddisk WD type 2,5" som er metallicrød til prosjektet, oppstart blir forhåpentlig vis midt i desember...

 

EDIT: Har sett den puffen du linker til Goscinny :)

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Skal denne disken stå på utsiden av puffen? Dersom denne skal brukes til å sitte på, bør du jo ha færrest mulig kabler inn og ut av boksen av praktiske årsaker ... Om den skal stå inntil en vegg, er det kanskje like greit, da. Nettverkskabel, strømkabel, skjermkabel osv må du jo ha uansett. PC-en blir treigere med ekstern disk, da.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Er det hjul eller støtter på puffen?

Hvis det puffen står litt over bakken kunne du jo festet ei giga vifte i bunn, med led selvsagt det kunne blitt tøft.

 

Og jeg tenker design. det finne sånne tøy papir som du kan printe ut og stryke på. kunne enten tigga i photoshop tråden og få et kult design du kan printe på, hvis du ikke klarer det selv da

Lenke til kommentar
Skal denne disken stå på utsiden av puffen? Dersom denne skal brukes til å sitte på, bør du jo ha færrest mulig kabler inn og ut av boksen av praktiske årsaker ... Om den skal stå inntil en vegg, er det kanskje like greit, da. Nettverkskabel, strømkabel, skjermkabel osv må du jo ha uansett. PC-en blir treigere med ekstern disk, da.

 

Goscinny ;)

 

Disken skal kobles til da jeg skal høre musikk eller se film på PC-en så det med at det er litt tregere bryr meg lite. Detsuten mer praktisk for meg da jeg sparer plass på de andre PC'ne jeg har ved å bare ha musikk på denne disken. Skal ha 2 eksterne USB porter så jeg slipper åpne puffen for å koble til den..

Skal se om jeg får trekt ut kablene under, tanken er å ha den i en krok på rommet mitt.

 

 

Er det hjul eller støtter på puffen?

Hvis det puffen står litt over bakken kunne du jo festet ei giga vifte i bunn, med led selvsagt det kunne blitt tøft.

 

Og jeg tenker design. det finne sånne tøy papir som du kan printe ut og stryke på. kunne enten tigga i photoshop tråden og få et kult design du kan printe på, hvis du ikke klarer det selv da

 

Er 4 små "bein" på ca 2 cm under den, så ja den er litt over gulvet.

Men hovedkortet dekker meste av bunnen så blir ikke plass til vifte der, god idé men har ikke plass til den løsningen.

Kan jo gå for en katode under da.. :)

 

Hva tenkte du med photoshop ? forstod ikke helt hva det papiret er godt for ? printe ut kult design ? hva mener du jeg skal gjøre med det ? :p prøv forklar litt bedre ! :)

 

aGal

Lenke til kommentar
Okai. Jeg trodde du skulle bruke den eksterne disken som systemdisk :)

 

Blå ku mente vel at du kunne lage en stilig logo i photoshop. Den kunne sendt inn til et reklameselskap og fått trykt, slik at det bare er å lime på puffen. Tror iallfall det var det han mente.

 

Goscinny ;)

 

 

Om det er det han mener så syr jeg faktisk det heller da min mor har alt utstyr for sånt ;)

Sy med rød tråd på svart matt-skai burde gå fint (bruke symaskin).

Tenkte selv litt på det med en logo, skal se etter hvert om jeg får tegna meg frem til noe jeg liker...

 

EDIT: Blir ikke rund puff, bilder slettet..

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Ok skal forklare bedre. Du pratet om utseende.

 

Det finnes ark som du putter i printeren, og når du printer på den kan du stryke dem op stoff. du kunne spørt i photoshoptråden om noen kunne lage et kult design til puffen/PC-en. som du da kan laste ned, printe, og stryke på!!

 

Skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...